Gå til innhold

oppgradering av pcen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med å oppgradere pcen min.

Mine speccs:

Cpu: Intel duo E8400

GPU: GTX 285 (matrix)

PSU: Crosair 750W

MB: P5Q Pro

Lydkort: ASUS Xonar DX/XD, 7.1 channel

HD: en 500gb en, skal/må kjøpe ny snart.

Ram: Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB

Pcen brukes hovedsakelig til gaming.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ingen oppgradering i mine øyne. E8400+GTX285 er i toppen enn så lenge. Dessverre så støtter ikke ditt hovedkort SLI, så du kan ikke kjøpe et stk GTX275 ekstra. Men du skal kunne dra de aller fleste spill (utenom crysis - men det drar bare en månerakett) på veldig høye innstillinger.

Lenke til kommentar

Har du overklokket din e8400? Om du girer den litt opp, så har du fortsatt et godt gaming rigg. Gtx 285 er på høyden med 5850. Hvis du har tenkt til å oppgradere, så kan du kanskje kjøpe en ssd, eller en raptor veloci hdd. Det vil minke load tiden til spill. Når man er gamer, så har skjermen en del å si, hva slags skjerm bruker du nå? En skjerm med 1920x1200 vil gi mer glede enn de med lavere oppløsning. Helst 24"+ da.

Lenke til kommentar

har en 22" (fujitsu simens) er ikke sikker på model.

Jeg har ikke overclocket e8400 - er ikke sikker på hvordan jeg gjør det...

Er det mulighet for å oppgrader MB - så jeg kan kjøre 2x 285?

Endret av Durka
Lenke til kommentar

Da tror jeg ikke du trenger å oppgradere skjerm.

Ta en søk på internett, så kan du lære deg overklokking. Da må du passe på temperaturen på cpu'en. Du vil ikke at den skal koke, hehe. Men de e8400 er ganske klokkevillig, du vil få en fin boost i ytelse i spill.

Bytting av hovedkort, det er jo mulig. Finne deg et brukt hk på bruktmarkedet eller på finn. Kjøpe et nytt kan være litt sløsing.

Endret av samye83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Da tror jeg ikke du trenger å oppgradere skjerm.

Ta en søk på internett, så kan du lære deg overklokking. Da må du passe på temperaturen på cpu'en. Du vil ikke at den skal koke, hehe. Men de e8400 er ganske klokkevillig, du vil få en fin boost i ytelse i spill.

Bytting av hovedkort, det er jo mulig. Finne deg et brukt hk på bruktmarkedet eller på finn. Kjøpe et nytt kan være litt sløsing.

Hmm- ok, jeg skal se hva slaks HK jeg kan finne som er bedre en p5q pro, som støtter sli..

Hvis noen har noen forslag er det bare å poste:)

Endret av Durka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...