jahas Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 "Beklager, forumets administrator har aktivert søkebegrensning. Vennligst vent minst 10 sekunder før du forsøker igjen." Hvorfor? Skjer når jeg går inn på profilen og prøver å gå inn på denne personens innlegg. Skjer hver gang. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Søking er svært ressurskrevende for serveren. Tidsbegrensningen er satt for å senke antallet søk som blir gjort, slik at resten av forumet ikke blir sirup. Men det skal ikke være satt begrensninger på å få opp medlemmers innlegg. Så det må være en bug. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Men det skal ikke være satt begrensninger på å få opp medlemmers innlegg. Så det må være en bug. Det kommer vel av hvordan forumet finner medlemmers innlegg. Det slår opp i databasen og søker etter alle oppføringene hvor brukeren du søker etter står som poster, altså gjør den et søk Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jo, men jeg tipper det er indeksert i databasen så at det går veldig kjapt, og derfor skal det ikke være behov for begrensninger på det. Det er tross alt et type søk med en rekke premisser som det vil være naturlig å utnytte, i motsetning til 'vilkårlig' søk som man gjør med den vanlige søkefunksjonen. Men den viktigste faktoren er at man ikke må gjøre tekstsammenligning, som er svært tidkrevende, når man slår opp et medlems innlegg. Alt man trenger å vite finner man ferdig lagret i en tabell. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Vel, det har i alle fall vært begrensninger på "finn brukerens innlegg" og "finn brukerens tråder" så lenge jeg har vært medlem på forumet. Altså siden et par måneder før du registrerte deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg