mathiasjl92 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 For litt siden postet jeg i denne tråden (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1173560) om at den trådløse på stasnjonæren min var helt tilbake stående, det ser ikke ut som noen visste hva som var galt så det er den enda. Men den har funket litt, med 1/10 av farten jeg egentlig skulle ha hatt ca. Så det har gått veldig treigt. I dag så ble jeg så lei av det at jeg dro opp kabelen fra routeren to etasjer ned. Når jeg stakk den i og deaktiverte den trådløse så sto det enda ikke at jeg var koblet til noen lokal kobling, så jeg sjekka bak pcen igjen, men den tingen der man setter inn internett kabelen blinka og lyste jo, noe som tyder på aktivitet (?), men jeg sjekka igjen på pcen og det sto enda at jeg ikke var kobla til noe lokalt og internetten funka heller ikke. Så fikk jeg inn på enhetsbehandling og så at nettverkskortet(ikke den trådløse, men den for lokal) ikke var aktivert så jeg aktiverte den. Da fikk jeg lokal kobling, men internetten gikk enda døden treigt. Så jeg dro ut kabelen og putta den inn igjen, men da fikk jeg det samme problemet, sto ikke at jeg var koblet til lokalt selvom det blinket bak. Så tenkte jeg at det var bedre med den småtreige trådløsen enn en lokal som ikke funker i det hele tatt, men (selfølgelig) når jeg koblet til trådløs igjen så går den like treigt som første gangen jeg fikk problemet, altså nesten ikke i det hele tatt. Så vær så snill noen og hjelp. Jeg er så drit lei av det problemet nå at jeg lurer på om jeg skal bare formatere og kjøpe nytt trådløst nettverkskort. Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Kan det ha noe med dette å gjøre? Hjeelp, noen, vær så snill EDIT: Også dette: Endret 27. november 2009 av mathiasjl92 Lenke til kommentar
substeve Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 For det første, 1394 forbindelsen er firewire så den trenger du ikke bry deg med. Og Hamachi er vel VPN? For det tredje, på bildet for Lokal Tilkobling 2 står det at null pakker er sendt og null er mottatt, noe som betyr at null pakker er mottatt over den forbindelsen, - så spørsmålet er da over hvilken forbindelse du fikk de datene du fikk? De gule ikonene betyr at noen drivere ikke fungere som det skal (du har to, men det for nvidia må fokusere på). Prøv å oppdater driver. Jeg ville også trykket start-knappen, trykket Kjør og skrevet cmd, og deretter skrvet ipconfig i det vinduet som åpnet seg for å se at ip og gateway var som det skulle være. Du kan gjerne poste det du ser om du ikke vet hvordan du leser det Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Lasta ned nye drivere nå og får de for trådløs og lokalt, det funker nå tror jeg Tuusen takk. Men de tingene på enhetsbehandling har enda sånn gult skilt forran, de har bare endra navn tror jeg. Får se etterhvert om trådløsen og funker like stabilt og bra som den skal og Lenke til kommentar
substeve Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Godt å høre att det funka Du kan nå se om du gidder å gjøre noe med de gule, men funker det så er det en god regel å la det være i fred .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå