Gå til innhold

Pang sa det i psu.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du hadde sikkert kommet borti den røde knappen bakom, og endret den fra 220volt til 115volt, og da ryker psu. Hovedkortet er nok ikke ødelagt.

 

Nope, den fant pluteslig ut at skulle si pang. Den røde knappen stod der den alltid har stått. Hører med psdata om jeg får igjen på garantien for s psu, ellers kjøper jeg en ny :)

Lenke til kommentar
Du hadde sikkert kommet borti den røde knappen bakom, og endret den fra 220volt til 115volt, og da ryker psu. Hovedkortet er nok ikke ødelagt.

 

Nope, den fant pluteslig ut at skulle si pang. Den røde knappen stod der den alltid har stått. Hører med psdata om jeg får igjen på garantien for s psu, ellers kjøper jeg en ny :)

yup, tenkte det nok - skal mye til "å-komme-borti" den knappen hvis man ikke er spesielt hissig på rødt... hvis det ikke lukta brent, mulig det er sikringen ?

Lenke til kommentar
Det trudde eg og da noe slikt hente med min psu zink, men eg fant ikke noe sikring da eg skrudde opp psu'en.

Men eg ventet bare i noe timer og så tok eg en test bare for å ha testet, jammen startet pc'en da eg trykket på start knappen.

Jaja det var den 1000 lappen spart :D

Termo-sikring kanskje ?

Det smalt i maskina her, den døde først etter en time - ingen lukt/røyk. I psu ( AOpen 235w ) var en glass sikring med intakt tråd.

Lenke til kommentar
Dekker garantien ny psu ?

Virker logisk at det gjør, når noe ryker uten opplagt brukerfeil - hvis den har vært utsatt for abnorm strømtopp/overspenning evt. ( ingen andre el-ting i huset som røyk ? ), går det trolig under innboforsikringen, med ditto egenandel.

 

Sånt kan fastslåes av lokalt autorisert verksted, men de skal ha godt betalt ( lokale priser, de skulle ha 400,- for å bekrefte at faxen min var tatt av lynet, og det var billig ! ) - er du usikker på hva som er årsaken og det er overspenning/ manglende jording, så tror jeg du ikke får dekket returfrakt til evt. webshop.

Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen:

 

Det er ikke hva det koster, men hva det er verdt som teller !

 

Hvor mye er ALT av HW du verdt i kroner, tilsammen ? Etter å ha funnet den summen, så kan du gange den med et så høyt tall du bare vil ! Du vil uansett ikke finne summen på informasjonen du har liggende der ! Mye er uerstattelig.....

Lenke til kommentar
Når jeg startet opp pc'en, sa det pang fra psu. Det er da to ting jeg lurer på:

 

1. Er det bare psu som er ødelagt, eller har hovedkort mm. også gårr føyken ?

 

2. Dekker garantien hvis eventuelt noen annet enn psu gikk føyken ?

 

Har du barn? Små barn - de er overalt. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...