Gå til innhold

Ny gaming pc

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg er ute etter en god pc som kjører cod MW2, far cry2, fallout 3, crysis! ALT sånt.

kommer til å bruke pc til å sitte på msn, facebook, spille spill og sånne ting.

bryr meg veldig mye om hvilket kabinett jeg skal ha

- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495636 (NZXT TEMPEST Midi Tower Sort)

- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=367168 (Zalman GS1000 Big Tower Sort)

kom gjerne med andre forslag :)

skjermkort har jeg tenkt på

- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=493889 (GTX 275)

- http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=481468 (GTX 260)

- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=497901 (XFX Radeon)

men håper dere kan hjelpe meg med pcn, ønsker å kjøpe pc før eller etter jul :)

takk for alle svar! (prisen kan vel ligge på 8-9k)

Endret av robz94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tempest skal være bra. Skjermkort så skal du ikke ha noen av de, men HD5850 eller HD5870. Av prosessorer så er det AMD720 (billigste), AMD955/965 (hovedkort socket AM3) eller intel i5750 (socket 1156) som er alternativene. 4 GB DDR3 skal du ha, og noe lagringskapasitet. Strøm så bør du minimum ha 550w, men kjøper du støtte for 2 skjermkort kreves en kraftig strømforsyning. Da skulle det være enkelt å generere en handlevogn:)

Lenke til kommentar

... eller eventuelt dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495633

jeg bygde pcen min i det for 2 dager siden, og det gikk lekende lett! måtte først sende tilbake et kabinett av merket aplus til 550 kr pga noe crappy vifte greier, så da falt jeg på dette kabinettet. det oser kvalitet i forhold til aplus skitet. Verdt å merke seg er at du får kun thumbscrews (noe som er deilig) og harddisken får du med skinner som du bare smekker inn uten bruk av skruer. 2 viftestyringer (til 2 vifter på hver). lett å rydde, og kabinettet ser lekkert ut !!

edit: verdt å merke seg er at det fort koster deg 200 kr å sende kabinettet + postoppkrav, så hvis du bor i oslo området vil jeg anbefale komplett sin pick up point tjeneste til 39 kr.

Endret av Jens viking
Lenke til kommentar
Tempest skal være bra. Skjermkort så skal du ikke ha noen av de, men HD5850 eller HD5870. Av prosessorer så er det AMD720 (billigste), AMD955/965 (hovedkort socket AM3) eller intel i5750 (socket 1156) som er alternativene. 4 GB DDR3 skal du ha, og noe lagringskapasitet. Strøm så bør du minimum ha 550w, men kjøper du støtte for 2 skjermkort kreves en kraftig strømforsyning. Da skulle det være enkelt å generere en handlevogn:)

kunne du ha gjort alt sammen til en handlevogn? =D

... eller eventuelt dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495633

jeg bygde pcen min i det for 2 dager siden, og det gikk lekende lett! måtte først sende tilbake et kabinett av merket aplus til 550 kr pga noe crappy vifte greier, så da falt jeg på dette kabinettet. det oser kvalitet i forhold til aplus skitet. Verdt å merke seg er at du får kun thumbscrews (noe som er deilig) og harddisken får du med skinner som du bare smekker inn uten bruk av skruer. 2 viftestyringer (til 2 vifter på hver). lett å rydde, og kabinettet ser lekkert ut !!

edit: verdt å merke seg er at det fort koster deg 200 kr å sende kabinettet + postoppkrav, så hvis du bor i oslo området vil jeg anbefale komplett sin pick up point tjeneste til 39 kr.

bor nok i bergen du! kunne du ikke hevet frem link til den pcn du bygde? :)

Lenke til kommentar

Hvorfor kan dere ikke bruke prisguiden sin handlevogn istedet? Da ser man hvilke horrible priser Komplett opererer med iblant. Greit nok at de er store og kjente, men de tar utrolig godt betalt for det også.

Tipper du kan senke prisen rundt 10% hvis du er litt mer selektiv med hvilke nettbutikker du benytter. (bare styr unna Pixmania da...)

Lenke til kommentar

Siden du "bryr deg veldig mye" om åssen kabinettet skal se ut/være, samt at pc'en skal brukes mye til spilling, ville jeg lagt mye av pengene i skjermkort/kabinett.

Lian Li har mange kanonflotte og eksklusive kabinett (har selv bestillt et slikt). Kabinettene koster litt, men her har dem tenkt på det meste av praktiske løsninger og flott utseende.

Du vil vel klare deg lenge med ett HD 5850 skjermkort.

Resten av budsjettet fordeler du da på resten av innholdet, og da kanskje med CPU som prioritet.

Siden du i hovedsak skal spille og surfe litt rundt på nett og bruke msn/facebook (som ALLE pc'er uansett pris kan brukes til) så trenger du kanskje ikke all verdens stor HD og kanondyre hovedkort og annet dilldall....

EDIT:

HD4890-kortet du har linket til over er ett bra kort, men lite fremtidsrettet, da dette er ett eldre kort i ATI-serien som ikke støtter directX 11.

Gå heller for ett 5850 kort eller bedre er min mening.

Jeg ville ikke valgt skjermkort fra Geforce, da disse mangler DirectX 11 støtte.

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

nå er det jo slik at du neppe vil se noen spill i 2010 som er kun dx11. Du vil neppe se dx11 i spill før 3 eller 4 kvartal av 2010.

Så om du ser på det som en 1 års investering er ikek de eldre kortene helt på jorde.

angående prisguiden sin handlevogn er den ikke helt stabil i disse omleggings tider.

om du vurderer pc til etter jul ville jeg ha venta muligens så lenge som etter nyttår. Siden det ser ut til å være når denne GPU tørken senest vil ende og da vil vi kanskej få se gt300 på markedet og som kan presse de andre ned litt pris messig ( men tviler på det siden nvidia aldri selger cheap)

Lenke til kommentar

Det vil alltid være nye produkter som kommer som danker ut de gamle både på ytelse og pris, så min mening er at hvis man vil ha en pc her og nå.. så kjøp.

Om ett par måneder når kortet du nå vil ha er på tilbud, har det kanskje kommet nye kort på markedet som kanskje frister mer...

Det vil hele tiden komme nye ting og da spesielt innen data/IT, så skal man høre på fornuften, så ville jeg valgt ett kort ala 5850 eller ett litt svakere kort (som uansett er bra nok) med DirectX 11 støtte.

På den måten kjøper man ikke det asolutt dyreste og på en annen måte kan man si at man har skaffet seg ett fremtidsrettet kort i forhold til andre langt rimeligere kort.

MEN! Fornuft er en ting... Hva som er morsomt og evt. hva man vil ta seg rå til er noe heeelt annet.

Jeg må vel innrømme at mine 2x5870-kort neppe vil bli brukt fullt ut. Jeg spiller ikke så ofte, men når jeg først spiller så kan det bli litt. Uansett hvor mye jeg spiller, så er 2x5870 overkill. Dette er jeg fullt klar over.. men jeg liker og betale for å vite at ting er litt overdimensjonert. Dessuten så ser det utrolig tøft ut hvis noen skulle ta seg en kikk i kabinettet, som jo innviterer til en omvisning.

Det går litt på følelser...

Noen kjøper pc forde dem trenger det, og andre kjøper seg pc som ren hobby.

Noen kjøper seg også biler med flere hundre hester under panseret, men det man egentlig har brukt for er ett fremkomstmiddel.

Har man en hobby, så har man en hobby... og innen data så kan dette blir veldig dyrt, tatt i betraktning at verdien på utstyret faller betraktelig.

Lenke til kommentar

Joda... men jeg synes Lian Li er hakket vassere... men også da dyrere..

Lian Li har justerbar viftehastighet på fremsiden av kabinettet, støtteplate i midten som avlaster kortene, luftfilter som bare kan dras rett ut og vaskes etc etc.

Jeg bare nevnte det, siden han sa at kabinettet er svært viktig, og da er min personlige mening at Lian Li er noe av det bedre man kan få...

Men Tempest er på ingen måte noe dårlig kabinett, så vidt jeg kan se vertfall...

Dessuten så er Tempest ett miditower og ikke fulltower.

Ikke for at trådstarter bør ha behov for ett fulltower, men det er bedre plass og mulighetene for legge inn flere ting er større.

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar
Dessuten så er Tempest ett miditower og ikke fulltower.

Ikke for at trådstarter bør ha behov for ett fulltower, men det er bedre plass og mulighetene for legge inn flere ting er større.

må si meg litt enig der. Nzxt miditoweret mitt er veldig trangt med hd5770, men skal visstnok være mulig å smekke inn noe større. 5970 ville f.eks. aldri passet..

men jeg kan godt liste opp handlevognen min ;) den er kjøpt på komplett, og kom vel på en 5500 kr, men regner ikke med at den er interessant da din pris er endel høyere. anyways, den drar cod mw 2 med alt på high, og holder i massevis for meg som bare spiller slike spill :)

Lenke til kommentar

Mener du at du ikke "tør" og vise handlevognen din fordi jeg har en pc som er dyrere?

Hvis det er det du mener så håper jeg du tuller med meg!

Vi har forskjellige behov samt forskjell i hva man prioriterer å bruke pengene sine på.

Mens noen har pc for flere titalls tusen, så har dem kanskje ikke så veldig mye annet som kanskje du har. Mange bor kanskje fortsatt hjemme hos sine foreldre mens dem jobber og tjener penger, og dette er jo mennesker som virkelig har råd til å skeie ut på datafronten. Men igjen... man bor hos sine foreldre, som kanskje ikke er så veldig "kult"

Dessuten så er det MANGE der ute med vesentlig råere pc enn meg, samt kunnskaper.

Så hvis jeg er helt på jordet nå og har missfortsått deg fullstendig, så bare overse denne posten, og hvis ikke så les den nøye! :)

Lenke til kommentar

neinei, har absolutt ingen problemer med å legge den ut, men jeg har ikke lagret den som handlevogn på komplett, så gadd på en måte ikke lage den hvis den ikke var relativ, hvis du skjønner :)

menmen, har tatt meg tid til å lage den ;)

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...BB-C0FFECD52E50

NB: jeg fikk seasonicen til 480 kr, skjermkortet til 1049 og minnebrikkene til 750, da jeg kjøpte dette på tilbud. Derfor 6148 kr.

skrik ut om det ikke er mulig å åpne den.

Lenke til kommentar

kabinett er noe som gjenspeiler smak og personlighet.

Ikke et felt jeg blander meg borti om du da ikke er på tur langt ut i tusse marka.

men om du tenker å vente til etter jul så hold et øye åpent for det nye nvidia kortet og om det får en slipp dato. Det kommer nok til presse prisene litt ned. Kan hende du kan skaffe deg samme kortene billigere eller et bedre ti lsamme pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...