ramboleif Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg har flere ganger brukt lang tid på polet for å finne et produkt som gir tilstrekkelig mengde etanol for færrest kroner. Fram til nå har dette vært en tidkrevende prosess, men nå har jeg funnet nettstedet billigfyll.com. Der kan man søke etter pris per cl etanol på varelageret til polet! Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Dette er vel og bra! Mitt søk plasserte en haug med viner øverst. Da hiver jeg heller inn noen ekstra kroner så det smeller i kruttlappistolene! Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 jaja, alt ungdommen finner på :!: Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 mener å huske jeg så ønske om respons på denne på nFF? Lenke til kommentar
ramboleif Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Rødvin er vist veien å gå Endret 28. november 2009 av ramboleif Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Rødvin er vist veien å gå ...hvis du vil bli kåt som et udyr, trøtt som faen og få verdens drøyeste hodepine neste dag. Hvis du presterer å spy i tillegg er leken i gang. (Mine erfaringer.) Endret 28. november 2009 av fredrikg- Lenke til kommentar
Camreth Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Kvalitet over kvantitet any day. Når det gjelder alkohol er det best å kjøpe noe som er verd pengene man bruker. Det finnes utrolig mange bedre måter å spare noen kroner på enn å kjøpe det billigste (og sannsynligvis også verste) polet har å by på. Dersom du går over utgiftspostene dine vil du sannsynligvis finne en del steder der du enkelt kan spare noen kroner, husk at mange bekker små gjør en stor å. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 kjøper man den billigste dritten blir dagen derpå garantert kasta bort ved å være en ruin uansett kjøper heller noe ordentlig sprit elns Lenke til kommentar
KaareKokk Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Kvalitet over kvantitet any day. Når det gjelder alkohol er det best å kjøpe noe som er verd pengene man bruker. Det finnes utrolig mange bedre måter å spare noen kroner på enn å kjøpe det billigste (og sannsynligvis også verste) polet har å by på. Dersom du går over utgiftspostene dine vil du sannsynligvis finne en del steder der du enkelt kan spare noen kroner, husk at mange bekker små gjør en stor å. Vinmonopolet holder veldig høy varekvalitet i motsetning til andre alkohol-utsalg i resten av Europa. De tar som regel bare inn det beste av det beste. Personlig kan jeg ikke erindre at jeg har smakt noe under pari fra deres varesortiment. Økonomisk sett er det masse å spare på å kjøpe billig vin med høy alkoholprosent i motsetning til å kjøpe sprit. Si at man kjøper 3 stk billig rødvin med 13-13,5% til ca. 70kr per flaske. Da ender man opp med ( 75 * 0,135 * 3 = ) 30,4 cl etanol til 210 kr Kjøper man derimot en halvliterflaske med absolutt vodka ender man opp med bare ( 50 * 0,4 = ) 20 cl etanol til 200 kr. Samt blandevann for de som ikke drikker rett fra flaska. Dessuten må man være 20 år for å kjøpe 40%, og gjør man regnestykket om igjen med 20%-sprit, som 18-åringer får kjøpe, blir det enda dyrere. For å ikke snakke om at spanderingsfaktoren blir mye høyere med sprit enn vin. Mine empiriske data peker dithen at det gjerne blir dobbelt så dyrt å kjøpe sprit framfor billig vin. Noe som kan utgjøre 5-6000 kr. mer i året. Endret 29. november 2009 av KaareKokk Lenke til kommentar
ramboleif Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Jobber du i polet eller? Lenke til kommentar
Camreth Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 @KaareKokk Husk at man sannsynligvis skal drikke det man kjøper også. Dersom du vil drikke deg full på vin så lykke til. Bad Time VS. Good Time (bytt ut bilde med din favoritt) Your choice! Lenke til kommentar
KaareKokk Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Som sagt: Vinmonopolet holder veldig høy varekvalitet i motsetning til andre alkohol-utsalg i resten av Europa. De tar som regel bare inn det beste av det beste. Personlig kan jeg ikke erindre at jeg har smakt noe under pari fra deres varesortiment. Har ikke blitt dårlig etter noen flasker vin. Da er erfaringene verre med sprit og likør, for å ikke snakke om den økonomiske belastningen voldt av sistnevnte vare. Lenke til kommentar
ramboleif Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Kjøpte en kartong rødvin i går, great sucsess Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Kongelig side, synd jeg ikke visste om denne før dagens polferd. Skal definitivt finne mitt neste polprodukt her. Lenke til kommentar
ramboleif Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Kongelig side, synd jeg ikke visste om denne før dagens polferd. Skal definitivt finne mitt neste polprodukt her. kult Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Tror søkemotoren må ta en gjennomgang på nytt, varen som sies å være den billigste er utgått fra sortimanget. Lenke til kommentar
ramboleif Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 tror det er noe galt med promillekalkulatoren og, kan umulig ha hatt 3,5 i promille i forrige helg Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) ... De tar som regel bare inn det beste av det beste ... Men de selger jo Jack Daniels. Hoho. Endret 8. februar 2010 av JoeSchmo Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Merkelig nok finnes det folk som oppriktig synes det er godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå