Gå til innhold

Packard Bell-data, innspill?

Anbefalte innlegg

Jeg ser på den her, er det noen store minus jeg ikke har oppdaget? Jeg har nå den laptopen her (mener jeg :whistle: ), så jeg er ikke bortskjemt. Den synger på siste verset etter to og et halvt års tjeneste.

Bruker dataen til helt enkle ting som surfing (nesten utelukkende) og ganske enkle spill. Mest krevende spillet jeg har vært borti så langt er demoen til siste Pro Evolution Soccer.

Men er jo fint om minnet eller andre ting ikke setter veldig store begrensninger. Trenger ikke større lagringskapasitet.

Tenkte å bruke en liten flat-tv som skjerm, hvis det viser seg å funke. Er det noen ulemper ved det?

Dette er skikkelig lavbudsjett. Jeg vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Compaq boksen er raskere enn den atom maskinen, og maskinen du bruker nå er raskere enn atom maskinen.

Men om du spiller supportert video media så vil atom saken funke bedre enn dei andre. For eks ved spilling av 720p el.l.

Så skal du spille film så velg atom boksen og skal du bruke den til noe annet så velg en vanlig maskin. Alt av vanlige maskiner er raskere til all annen bruk enn akkurat det som chipsettet på PB maskina kan hjelpe til med.

Hadde jeg vært deg ville jeg sett på en rimelig bygge maskin med Athlon II og 780G el nyere chipsett. Da går du nok ytelse på grafikk til det meste av film og enklere spill og en cpu som er veldig mye raskere enn Atom cpuene.

La med ett lite slikt forslag, som du ser får du noe som burde funke bedre for en litt under 2500,- dvd spiller og slikt koster ca. en hundrelapp til på den prisen.

post-9153-1259333386_thumb.png

Endret av ftpman
Lenke til kommentar

Problemet er bare det at de finnes flere ulike lapptopper enn du kan telle i den prisklassen. Det kommer til å gå veldig på hva slags smak du har.

jeg anbefaler at du tar en kikk på acer asprie serien. De har noen av den lengste batteri levetiden på markedet.

Ting du burde være på utikk etter er nok ram type 2 gb

utenom det er det ikke så mange fallgroper for din bruk. Ja og at det har utgang for å skjerm da. Om du planlegger det. Og nei det er egentlig ingen ulemper med en ekstar skjerm å bruke til en lapptopp.

Lenke til kommentar
Det siste jeg vil gjøre er å kjøpe en Packard Bell. Det er generelt bare dritt.

Det var korrekt for inntil et års tid siden. I dag er Packard Bell bare et merkenavn for budsjettsegmentet produsert av Acer. Søstermodellen til maskinen i OP er Aspire Revo. (Som forresten i utgående modell er noen hundrelapper billigere, pluss at den har VHP og leveres med trådløst mus og tastatur. Nyeste versjon, som er litt dyrere igjen, har Win7 og dual core Atom.)

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Ang. forslaget til ftpman: Prisen er på 2332 kr, men jeg må betale frakt i tillegg? Hvor mye isåfall? Hvor vanskelig er det å bygge selv hvis man er litt grønn på det? Aldri prøvd.

Er dette oppsettet mye bedre enn Compaq-boksen? Det vil ikke være noe problem å koble bygge-dataen til denne?

Lenke til kommentar

jau sålenge dataen har vga utgang skal det ikke være noe problem. Det er en del av de billigere laptoppene som ikke har vga utgang.

frakt varier på vekt og leveranse metode. Men normalt sett kan man få det ned i 100-200 kroner.

Lapptopp er ikke noe med store selvbygger muligheter. Det nærmeste du kommer er vel nettbutikker som lar deg velge deler og så bygger de den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...