galaxee Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 :o "Hei alle sammen! Nokia gir bort gratis mobiltelefoner! Nokia skal teste ut verdien av "munn til munn metoden" i markedsføringen av sine produkter. Som takk for at du reklamerer for Nokia, mottar du en telefon gratis. For å motta en gratis telefon, må du sende denne e-mailen videre til åtte personer (for å motta en gratis Nokia 6210) eller til 20 personer (for å motta en Nokia WAP). Innen 2 uker vil du motta en gratis mobiltelefon. (Nokia kontakter deg via din e-mail adresse). " flere som har fått denne e-posten? hele norge som får dette eller bare heldig? 8) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Det er kødd. Så du er lettlurt, ikke heldig. Lenke til kommentar
Duffy85 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 <[email protected]>... Anna Swelan does not work for Nokia. If you have received an advertisement with instructions to e-mail her, you have received a HOAX message. This is a virus-type chain letter,which does not originate from Nokia Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 det er jo lureri fra nokia da er nokia selv som har sendt ut meldingen [email protected] Lenke til kommentar
Lch Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 det er jo lureri fra nokia da er nokia selv som har sendt ut meldingen [email protected] Neineinei, kjære deg. Headere i epost er svært enkle å forfalske. Det er ikke Nokia som har sendt ut disse. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 er nokia selv som har sendt ut meldingen åssen vet du det? Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 og det er ikke noe i headeren til mailen som antyder noe annet? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 åssen vet du det? En antagelse basert på avsender, regner jeg med. En feilaktig sådan, selvsagt. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 er nokia selv som har sendt ut meldingen åssen vet du det? eg bare såg det stod @nokia.com bak e-posten så det så kansje ut som nokia hadde sendt ut mailen Lenke til kommentar
jorank Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=60695 artikkel om denne saken Lenke til kommentar
Lch Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 eg bare såg det stod @nokia.com bak e-posten så det så kansje ut som nokia hadde sendt ut mailen Da har du lært noe i dag også. Avsenderadresser kan enkelt forfalskes. Jeg får f.eks koreansk spam med avsenderfelt == mottakerfelt, altså spammeren vil ha meg til å tro at jeg har spammet meg selv. Morsomt. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 hvis dette hadde vært tilfelle så hadde vel Nokia gitt bort noe nyere enn musemums gjenstanden 6210... Lenke til kommentar
decker Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Nokia er leketøy for små barn.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Forresten, jeg håper du ikke har videresendt den mailen til noen andre? Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 tror noen hater den kjerringa der ass : Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Her står litt om dette; http://www.sophos.com/virusinfo/hoaxes/nokia.html Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 fikk denne her om dagen jeg også, er utrolig hvor mange utrolig dumme mennesker som finnes der ute. videresender sånne mail i hytt og pine. tror jeg skal sende den til svogeren min, han er dum som et brød. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Har fått den mailen en del ganger før ja... Har også fått en del mailer fra "microsoft" hvor de ber deg om å videresende mailen slik at de kan se at man bruker mailkontoen (hotmail). Hvis man ikke gjør det så sletter de mailkontoen Det morsome er at hele mailen er skrevet med 24 i skriftstørrelse, CAPS og en lett blanding av svart og rød skriftfarge. LOL sier jeg bare Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 noen som vet hvordan man kan lage slike falske "sender-adresser"? Hadde vært morsomt å sende noen slike til folk i klassen. Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 noen som vet hvordan man kan lage slike falske "sender-adresser"? Hadde vært morsomt å sende noen slike til folk i klassen. Null problem hvis du har Outlook, og hvis du har eks online.no som adresse.. så bare froandrer du på "visningsnavnet" ditt, og mailen, men ikke login, pass, pop og smtp settings.. så prøver du.. og voila.. men du kan bare gjøre dette med mailadresser som finnes i verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå