Gå til innhold

Dubai / Sharjah

geggigutt

Anbefalte innlegg

Har nettopp bestilt tur til Dubai, men sliter voldsomt med å bestemme meg i hvilket område jeg skal bo med kone og 2 unger (9 og 12 år). Sharjah er billigst ser det ut til, men ulempen er at der er det "veldig mye mer muslimsk" og er usikker på om det er så mye å ta seg til der selv om det er masse hoteller der også. Noen som kan bidra med hvilken del av Dubai som er kjekkest og evt. severdigheter som er et must. The Walk virker som en kjekk plass om kveldene har jeg fått med meg (promenade ved Marinaen med mye restauranter og butikker). Er det flere slike steder? Tar det lang tid fra Sharjah til Dubai? Alle svar om området mottas med takk :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bodde inne i sentrum ved Ceeek'en, men det var ikke overvettes mye å gå rundt og se om kvelden rundt hotellet. Det virker som om store shoppingsentre er hovedaktiviteten for de fleste om kvelden og det er gjerne over 1 times kø for å få taxi hjem.

Med familie er det greit å komme nær sjøen og da har Jumairaen elleville priser og Sharjah virker som et mer tilgjengelig tilbud selv om det ligger på "feil" side av sentrum. Tok engang feil buss fra stranden på Jumairaen og havnet lengere inn i landet fra Sharjah og det var definitivt en helt annen og lavere standard der enn Deira og Jumaira.

Selv om dere ikke bor der er det mulig å få med seg mye av vannparken rundt Atlantis The Palm som er ganske spesiell, men det koster ca. 300 per pers. Skal dere også svømme med delfiner blir det mangedoblet.

http://www.atlantisthepalm.com/

Ellers er det muslimske lover med blodpenger og andre rettsprinsipper vi er vant med om dere vurderer å leie bil.

http://www.tripadvisor.com/Attractions-g29...ties-Dubai.html

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Har bodd i Sharjah engang, da kun fordi vi fikk god rabatt på hotellrom, og om kvelden dro vi inn til Dubai. Bodde på Radisson Blu, og om jeg husker riktig var det ikke så mye å gjøre utenfor hotellet.

Har også bodd på Hilton Jumeirah Beach, og må si at det er et mye hyggeligere område, spesielt utenfor hotellet da det er diverse restauranter og butikker innenfor gangavstand.

Av ting å se er vel Burj Dubai, verdens høyeste bygning, Burj Al Arab som er det seilformede hotellet, Mall of the Emirates hvor de har en innendørs skibakke. Ellers faller nok vannparken på Atlantis The Palm i smak, som robertaas allerede har nevnt.

Lenke til kommentar

The Dubai Mall var forsinket så den var enda ikke åpnet da jeg var der.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Dubai_Mall

Som vanlig måtte det jo slås endel rekorder så det er verdens største shoppingsenter.

Inni har de et akvarium med verdens største glassvegg.

Utenfor har de et fonteneshow som er inspirert av det forran Bellagio i Las Vegas, men de måtte selvsagt:

-ha flere fontener

-ha høyere fontener

-ha flere farger

-ha røykmaskiner

-ha lasere

-ha videodisplay på vannvegg

-ha fyrverkeri

Typisk Dubai.

Se filmen hos Youtube

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger. Er vel fornuftig å drøye hotellbestillingen lengst mulig nå ettersom det kom nyhet om at Dubai kan være nær økonomisk kollaps som vi så på Island ifjor? Da bør vel valutaen der bli grisebillig?

Jeg leser at det kan være skummelt å basere seg på taxier der nede ettersom det kan være en times taxikø ved shoppingsentre o.l. Eller er dette unntaksvis?

Lenke til kommentar

Jeg brukte drosje endel der nede, men det er absolutt ikke som i andre arabiske land hvor de springer etter deg. Her er drosjene selektive og tar helst faste kunder de kjenner eller de de liker. Det er også mange som ikke vil ta opp noen utenom en fast drosjeholdeplass, og der kan det være lang tid å vente.

Raskeste måten er å få folkene til å bestille taxi der du er og så sitter dere inne i behagelig temperatur for å vente på dem. Å springe rundt på måfå for å finne en taxi kan du bare glemme.

Ellers har de jo en ny t-bane som bør være mulig å benytte.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dubai_Subway

Legg merke til at de har 3 klasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...