Gå til innhold

Ny Gamer PC

Anbefalte innlegg

Hei gutta, Jeg skal bygge ny pc nå etter at pcen jeg har nå har dødd av hjerteinfarkt..

Er veldig usikker på hvilken Socket og hvilke/t skjermkort jeg skal ha, Har laget en liten pekepinn av hva jeg skal ha, (Skal spare på PSU- Thermal take 850w og Disker) Helst rundt 15k

Skal bruke den mest til gaming og Photoshop. må også ha muligheten til og oppgradere ettervært uten og bytte hele på en gang.

ASUS Rampage II Extreme

Intel i7 920 D0

Western Digital VelociRaptor 150GB

Cooler Master V8

Corsair Dominator DDR3 1600MHz 12GB

ATI HD5970 / HD5870 Crossfire

Noen som har noen alternative setups eller noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver en del med Photoshop og Adobepremier, greit og kunne game crysis samtidig som man konverterer osv. er SSD diskene mye raskere en Velociraptoren? Jeg må få plass til Crysis, BF BC2 når det kommer og CoDMW2 på den raske disken ^^

Endret av Tvottie
Lenke til kommentar

Ser ut som et bra oppsett det der, ang ram så hender det at det er problemer med ocz ram på asus hovedkort selv om det ikke skulle vært noe problem i utgangspunktet, så jeg pleier kjøpe kingston, ellers hadde jeg kanskje gått for corsair.

En bra SSD er veldig mye raskere enn en velociraptor men pris per gb er mye dyrere så det er en vurderingssak, men jeg ville absolutt gått for ssd. (Har forrige generasjons raptor og vurderer ssd men det er dyrt)

Lenke til kommentar

Intel X25-M gen.2 leveres i 80GB-utgave til rundt 1700kr, og er definitivt verdt det. Ytelsen er helt fantastisk sammenlignet med hvem som helst snurredisk på markedet.

Hvid du får plassproblemer, kan du jo flytte spill over på en annen disk, ytelsen til systemet generelt blir fortsatt helt i toppsjiktet. Loadetid går noe opp, men siden du leser og skriver til to disker samtidig, blir det ikke store forskjellen.

Lenke til kommentar

ssd :thumbup:

så kan man ha en 500gb f3 som dump disk. Og senere oppgradere til enda en ssd for raid 0.

HK messig er rampage marginalt bedre enn p6t

men så varier jo slikt på om det er snakk om delux versjoner eller ikke. Begge har flusst med extras.

Og det er vel for det meste snakk om hvilke typer og antall ports de har framfor noe annet. Noe som igjen kan variere mellom SE til Delux versjonene. Er jo noe småsnacks angående OC.

Men jeg anbefaler for det meste det rimeligste kortet so mhar de portene du trenger. HK idag er så kickass i forhold til noen år siden at selv de rimeligere kommer med 7.1 lyd, optisk utgang, ++++

Lenke til kommentar

nytt hk = nytt OS iirc

Windows er knyttet til HK så må nok reaktiveres.

Kan prøve å ringe MS norge og se om de gir deg en ny kode. Vinkle det som at HK var defekt eller no og så gir de som oftest ny kode.

personlig synes jeg ikke de dyrerer HKene er verdt det. Men det er etter mine behov.

Jeg har ingen planer om 16x crossfire eller massiv OC.

Derfor kjøpte jeg et av de rimeliger HKene i min socket.

Det betyr ikke nødvendigvis at man skal kjøpe det aller billigste men er ikke noe vits med 2 høvdinger verdt av bling og extra funskjoenr som man ikke kommer til å bruke.

Lenke til kommentar

Er ikke meningen at det skal bli billigst mulig :p skal yte best mulig, men vis jeg kjøper en extra disk (billig en foreløpig) kan jeg innstallere windows på den. kan jeg forstatt kjøre alle programmer osv fra de andre diskene(altså uten og formatere dem)?

Lenke til kommentar

Poenget er at de dyre HKene yter ikke proposjonalt med pris økningen. Det er mer funksjonalitet enn ytelse som går inn i prisøkningen. Derfor får du mye mer ytelse for penga i de billigere enn de dyre.

Angående ny HDD. Ja du kan kjøre programmer på de gamle hddene. Kan være noen programmer som har issues og må reinstalleres pga de ikke befinner seg i det nye OSet sitt registry. Men tror ikke det skal være noe stort issue.

En av grunnene til å ha en OS partisjon er slik at du kan formatere den partisjonen og fortsatt beholde de andre filene på den samme disken.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

har lest endel rundt om Asus R2E Virker som at mange har en hel hau av spetakkel med dette kortet, har sett på noen andre kort feks MSI sitt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=393172 og Asus P6T V2, MSI sitt har fått veldig god kritikk og har 10 SATA porter som er greit. er dette kortet så bra som anmelderne sier?

ang det med rammen har jeg enda ikke fått noe orgentlig svar, Hvordan er Corsair XMS3 Dominator iforhold til OCZ Gold / Platinum?

Lenke til kommentar

Nå er det ganske vide definisjoner av dominator og ocz sin gold/platinum. Kanksje mer mtp ocz.

Bedre om du linker til de faktiske produktene du vurderer.

Men sånn generelt sett ram messig er det snakk om hvordan de er parret ( 3 brikker eller 2 brikker), kjøleløsning, clockspeed, volt etc etc.

Siden du går for 1366 platform vil du ha en pakke med 3 brikker parret for tripple channel løsning.

I tillegg er det spørsmål som skal du overklokek rammen din etc. For den store majoritet er den dyreste rammen overkill delux. mengde ram er også viktigere enn hvor rask ram er og det er ikke akkurat de største ytelses forskjeller å hente ut fra rammen da. og så kommer man inn på hva HK faktisk takler. er ikke vits med 1600mhz ram om hk clokker det ned til 1333. Da overbetaler man.

men du kan jo sjekke ut

http://www.hardware.no/artikler/trekanalsm...ebenken/66930/5

som faktisk er en test av i7 6gb settene til corsair og ocz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...