cooster100 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hei! Jeg skulle akkurat til å ta en sikkerhetskopi av alle filmene jeg har på pc'n. (Opptak gjort av meg selv) Filene er på ca. 200GB og skal over på den eksterne hardisken min på 500GB Når jeg prøver å flytte filene over(Copy,paste) kommer det en feilmelding om at formatet er for stort for filsystemet. Jeg må da velge hopp over eller avbryt, og det skjer på alle 16 filmene.... Hva skal jeg gjøre? Mvh. Coost Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Har hardisken din Fat32 eller NTFS filsystem ? i Fat32 kan du ha max 4gb størrelse på filene som du kopierer over Hvor stor er hver enkelt fil ? Lenke til kommentar
cooster100 Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Den eksterne er Fat32, og den interne NTFS...... Hver av filene er ca. 12GB.... =( Må jeg da kjøpe ny ekstern hardisk eller er det en måte å komme rundt 4GB sperren? Lenke til kommentar
eivind107 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Den eksterne er Fat32, og den interne NTFS......Hver av filene er ca. 12GB.... =( Må jeg da kjøpe ny ekstern hardisk eller er det en måte å komme rundt 4GB sperren? samme skjedde med meg. spr filene på en annen hdd Min datamskin>høyreklikk på den eksterne hdden> formater> velg ntfs og så gjør du det ferdig så kan du ha filer over 4gb Lenke til kommentar
cooster100 Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Men er det noen negative sider ved å velge NTFS? Lenke til kommentar
basher Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Men er det noen negative sider ved å velge NTFS? Ingen som en typisk Windows-bruker trenger å tenke på. Eneste som enkelte må tenke på er at Mac OS X ikke støtter NTFS. Lenke til kommentar
cooster100 Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Aha! Da får jeg bare vente på at alt innholdet på den eksterne kommer seg inn på den interne ;P Så kan jeg formatere Lenke til kommentar
pstub Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Du behøver ikke tømme disken og formatere den. Det går å konvertere en disk fra FAT32 til NTFS uten å tømme den eller miste data. Husker dessverre ikke hvordan man gjør det, men søk i hjelpe-funksjonen til Windows på "convert fat32 ntfs" så finner du nok en fin guide! Lykke til Lenke til kommentar
cooster100 Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Jaja..... Harddisken er allerede under formatering...... Men takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Davidhg Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 convert harddiskbokstav: /fs:ntfs i cmd gjør jobben Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå