Gå til innhold

ny pc, hvilket ram?

Anbefalte innlegg

uff dette er vanskelig, jeg har enda ikke bestemt meg helt for hvordan PC'n skal være, det er så mye opp og ned, ingen vil kaste 8000,- ut av vinduet, og angre atterpå... så nå må jeg snart bestemme meg, har egentlig mest problemer med og velge Ram, det blir nok Corsair XMS, men jeg trenger fortsatt hjelp. Her er hva jeg har komet frem til.

Kabinett: Chieftec Matrix Medium Tower m/dør Sølv Kabinett m/360W MX-01SL-D P4 / AMD

Hovedkort: Asus A7N8X hovedkort for Socket A nForce2SPP/MCP/Ultra 400,ATX,USB2.0,LAN

Prosessor: AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz busSocket A (Barton) prosessor, 512kb BOXED

Harddisk: Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD800JB

Minne: Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC2700 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns (usikker)

Skjermkort: Asus V9280 GeForce4 Ti4200-8X 128MB DDR AGP, (V9280/TD) DVI, Tv-Out, Retail

ser d greit ut...? poenget mitt er at jeg har veldig lyst på dette minnet. Corsair XMS3500 DDR-DIMM 512MB PC3200

32Meg x 8, CAS 2-3-3-7-T1, 434MHz, 5ns, noen som vet om resten av hardwaren klarer dette minnet, spesielt hovedkortet? takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pcn går til spilling, men jeg holder meg stort sett til CS (som ikke krever all verden) men uansett..Planene mine er og kjøpe det kraftigste XMS kortet, jeg kjøper bare et,o og etter en stundt 1 til (samme) :)

Så, funker det fint med de andre delene i pcn ?

takk ;)

Lenke til kommentar

Jaja..hvis du har lite å bruke penger på så hvorfor ikke kjøpe en Lada å hive en Ferrari-motor i den..

Når du sier du kun skal spille cs med den skjønner jeg enda mindre.. :lol:

Eller det for at du har fått ett sånt "l33t" plexivinduting så alle kan se at det er kjøler på rammen der det står Corsair X M S ?

Jaja..sorry, men jeg synes det er bortkastet penger..men så er jo det ikke mine penger.. :lol:

heldigvs.. :roll:

Lenke til kommentar

hehe, humor er godt og ha :) men jeg er bare redd for og kjøpe for dårlig :-? nå dukket det i tilleg opp enda et problem for meg her, på hovedkortet jeg skal kjøpe, er det maks databushastighet på 333mhz, vil det si at jeg ikke kan ha mere en 333mhz på ramet oxo ? :shrug:

Lenke til kommentar
takk, der svarte du på riktig spørsmål  :wink:  men er det ingen socket A hovedkort som klarer og støtte over 333 mhz  :o  ? finner seriøst ingen her ...  :p

Hovedkort: Asus A7N8X Hvis du bytter dette HK med deluxe utgaven støtter det 400 mhz..

Shorty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...