Bjonski Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Som tittelen sier så mister jeg nettverksforbindelse hver gang spotify skifter sang. Sitter på et trådløst nettverk på hybelen. Noen som aner hva som kan være feil? (har ikke tilgang til routeren, men kan gi beskjed videre) Lenke til kommentar
Shantanu Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Problemet ligger nok i enten hastigheten på nettet eller det trådløse signalet, ville tatt en titt på de to tingene og gitt svar her om noe av dette kan være problemet Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg ville prøvd å bytte wlan-driver. Mister du kun forbindelsen ifbm spotify så prøv å legg inn programmet på nytt. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Signalstyrken er meget god og det er ikke bare spotify som er problematisk.. Åpner jeg mange faner eller laster ned mer enn en fil av gangen så disconnecter jeg. Trådløskortet mitt heter Cnet CWP-854, men jeg bruker vista drivere i Windows 7. Nettet er meget ustabilt ellers, og det er ikke bare jeg som opplever dette(vi er tre stk som deler nettet, ustabilt selv når de to andre er borte). Edit: det sies å være 12mbit, men måler ganske forskjellig på Speedtest.net. Alt fra 3mbit til 9mbit. Endret 29. november 2009 av Bjohansen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Hva slags router og modem har du hos deg? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Det ser ut som at det er en Linksys WRT54G. Vet ikke hvilket modem det er.. Det jeg synes er rart tho er at internettleverandøren holder til i nabobygget.. Edit: kan se ut som at det er nettverkskortet i stasjonær pcen som hoster og harker.. Sitter på bærbaren nå, kjører age of conan og spotify uten å disconnecte. Noen som vet om en bedre driver til nettverkskortet som funker i Win7? Endret 29. november 2009 av Bjohansen Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Har lett etter nyere drivere, men finner ingen. Noen som kan hjelpe? utrolig plagsomt med nett som disconnecter hele tiden. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Bumper denne i håp om hjelp. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Du bruker Windows 7 sier du? Jeg antar at denne har installert drivere automagisk? (les: at den bruker Windows sine egne drivere) Da jeg installerte Win7 på min stasjonære, så brukte jeg kortets egne drivere. Maskinen var like stabil som den alltid har vært. Dum som jeg var, hadde jeg på Windows Automagisk Update (med restart om natten, så jeg merket aldri at det ble oppdatert). Plutselig begynte nettet å bli ustabilt, og jeg ble disconnecta fra MSN og online games. Ved å disable/enable nettverkskortet, så fungerte nettet fint igjen. Jeg ergret meg lenge over dette, og skjønte svært lite. En dag oppdaget jeg at Windows Automagisk Update hadde installert nye drivere til nettverkskortet. De så tilsynelatende ut til å være fra produsenten selv, men etter jeg rollbacket driveren til den gamle, så har alt fungert siden. Sjekk denne siden, og se om kortet ditt tilfredsstiller kravet (mtp bokstaven de ser etter i serienummeret), og last ned driveren til Vista. Erstatt så driveren du har i Windows nå, med den, og se om det hjelper. Dersom kortet ditt ikke har en av bokstavene D/E/F/H, så ser det mørkt ut, og du må kanskje leve med Windows sine egne drivere. Alternativet da blir evt. å investere i et nytt trådløst kort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå