Gå til innhold

Refleksjon: Å være seg selv nærmest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er vi så opptatt av å overbevise alle andre om at vårt kameravalg er det rette?

 

Les mer

 

Og noen er så opptatte av det at de gjerne har sitt kameravalg fastlimt i signaturen... :tease:

Skryteliste. :)

 

Men det er også for generell informasjon. Mange å forholde seg til på et forum, og når man snakker om et objektiv eller et hus som gjør noe på en spesiell måte kan man glemme å nevne hva det er man snakker om, da kan signaturen hjelpe. Dersom noen lurer på hva jeg mener om E-3 eller 50-200 kan de også kontakte meg og spørre fordi de ser det i signaturen min. :)

 

Agree. Har du sett den nye filmen til Hammond? Så den igår. De mixer stillbilder sammen med video? Det var mye kødd med himmelen og skyene i den filmen.

Nix, hakke det. :)

 

Et av de bedre essayer jeg har lest på hw.no. Velformulert og med gode poenger, som ikke bare gjelder for kameraer!

Takker så meget. :)

 

Et av de bedre essayer jeg har lest på hw.no. Velformulert og med gode poenger, som ikke bare gjelder for kameraer!

Bare at du leste det på akam.no

For mange er nok alt fortsatt hw.no, og vi diskuterer nå ikke på diskusjon.no, men på forum.hardware.no.

 

mvh Simon som kan huske da det faktisk var forum.hardware.no.

Lenke til kommentar
Jeg konverterer alt av proprietære formater til dng ved import i LR. Det har bare blitt sånn og bryr meg svært lite om de forskjellene som kan finnes mellom den proprietære og adobes løsning.

...

 

Det som er litt trist med det at man taper enn god del data som kommer med proprietære formater. Spesielt med tanke på DxO/C1 og hvordan utviklingen vil være der i tiden frem over.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke fanboy. Jeg liker bare ikke CaNikon og vil ikke ha de p.g.a. at de er markedsledere og alle andre har en av disse to merkene.
Ahh, nesten enig! :)

Jeg liker ikke canikon av den grunn brukere av de to systemene. Sikkert helt OK utstyr, men mange brukere gir meg helt avsmak. Et par andre system er så mye bedre også, så når jeg får benytte meg av fordelene til en av de er jeg fornøyd. :p

 

Eller kan jeg ikke annet enn å flire litt når jeg leser denne tråden. Folk tar avstand fra fanboyisme, og i neste åndedrag så sier de at det er mindre av det på Akam. Merkefanboyisme er altså fy, mens forumfanboyisme er helt ok :hmm:

Ja! Hva trodde du da? ;)

 

Du kan ikke nekte for at nybegynner-trådene her på akam har en litt annen tone nå, enn for eksempel et år siden? Nå kan jo faktisk folk anbefale hva som helst. Tidligere endte det jo med merkekrig hver bidige gang :)

 

Edit: Hva heter Hammond-filmen?

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar
Er denne "utstyrs-nerdingen" og "fanboy-ismen" en gutteting, eller er jentene like hardt rammet? Jeg tviler vel egentlig på det....

Det er veldig personavhengig.

 

To av de mest fanatiske utstyrsbrukerne jeg vet om er hunkjønn.

 

Som de sier på den andre siden av dammen: YMMV.

Lenke til kommentar
To av de mest fanatiske utstyrsbrukerne jeg vet om er hunkjønn.

 

Som de sier på den andre siden av dammen: YMMV.

I fotoklubben min har vi en supercanonist av hunnkjønn som leder.

 

Det er så ille at hun som leder faktisk har anbefalt folk og kjøpe Canon før de melder seg inn i klubben. Hun fikk forrsten kraftig på pukkelen for dette på sist styremøte. Det kom som en reaksjon på at en stakkar lurte på om hun kunne melde seg inn når hun bare hadde en Olympus superkompakt.

 

Bortsett fra dette, er supercanonisten et trivelig menneske ;)

Og bare så det er sagt så er jeg veldig glad for at vi har flertall av damer i styret. Uten det har fotoklubber lett for å bli reine gutteklubber. Nå er kjønnsfordelinga 20-20.

Lenke til kommentar
Artig og velskrevet artikkel. Kan nok kjenne meg litt igjen ja! :thumbup:

Takk. :)

 

Er denne "utstyrs-nerdingen" og "fanboy-ismen" en gutteting, eller er jentene like hardt rammet? Jeg tviler vel egentlig på det....

Både og. Har opplevd jenter som mener det er "umulig" for Sigma å lage et objektiv som kan være skarpere/bedre enn et Nikon-objektiv som er dyrere og i samme segment, lik brennvidde og lik lysstyrke..

 

:)

Lenke til kommentar

Det er en form for fanboyisme som også foregår uansett merke og det er speilrefleksfanboyisme.

 

Kjedelig når enkelte tråkker over lik for og anbefale et speilrefleks selv om trådstarter fint hadde klart seg med et kompaktkamera,eksta ille blir det når trådstarter en stund senere ikke forstår hvorfor ikke alt i bildet blir like skarpt og angrer på at det ikke ble kjøpt et godt kompaktkamera i stede.

 

For oss spiller det ingen rolle hvor godt et kitobjektiv er da de for lengst er underkjent,og for en førstegangskjøper er nok ikke optikk-kvaliteten det viktigeste.

Men det er jo gøyalt og krangle om hvem som leverer det beste kitobjektiv da,selv om det ikke har noen betydning.

Lenke til kommentar
Bortsett fra dette, er supercanonisten et trivelig menneske ;)

Canonister er gjerne det ...

 

Og bare så det er sagt så er jeg veldig glad for at vi har flertall av damer i styret. Uten det har fotoklubber lett for å bli reine gutteklubber. Nå er kjønnsfordelinga 20-20.

Og hvilket kjønn er de siste 60% da :p

 

Tom

 

 

Jada, jeg skjønte at dere er 40 stk ...

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...