itavd1 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 OS & HW: Windows XP SP3 (helt oppdatert) Intel Quad 2.4GHz 4 GB RAM Nvidia 8800 500GB HDD Når oppstod problemet?: Problemet startet med at PC-en slo seg direkte av. Prøvde jeg å slå den på igjen med en gang, gikk det bare sekunder før den slo seg av igjen (i bios). Jeg blåste viftene og tok ut viften til prosessoren for å renske grundig. Det gikk fint 1-2 dager, men så startet det på ny. Jeg fant ut at monteringen av viften (til prosessoren) ikke var festet godt nok - dette rettet jeg på. Jeg fikk også en feilmelding om at overklokking var feilet (jeg har ikke overklokket, heller ingen andre) - tok ut prossesoren og satte den i igjen, samt vifte til prosessor. har kjørt CCleaner og Norman Antivirus, alt med nyeste dato. Problemet fortsetter, men nå får jeg to meldinger i Event Viewer: Event ID:194 The description for Event ID (194) in Source (AtcL001) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event ; \DECVICE\(2AE4EBB1-DA3A-4C93-AF34-BAD770D26DBD). Event ID:7026 The following boot-start or system-start driver(s) failed to load: Lbp Alle oppdateringer til Windows blir lastet ned. HW problem?: Jeg er ikke sikker på at all maskinvare fungerer som det skal. Har noen få mnd igjen av Komplett sin 3 års garanti, men håper å slippe å måtte sende inn hele PC-en for en feil som skjer nå og da. Det kan virke som om over-varme er problemet da PC-en står på så å si 24/7. Har googlet litt, men ikke funnet noe godt svar. Funnet masse rettet til server på Event ID, men ingen gode svar på problemet. Noen som kan hjelpe? Tips til noe jeg kan prøve? Bør jeg investere i ny prosessorvifte/kjølepasta eller annet HW? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) De to eventene du nevner tror jeg ikke har noe med at PCen slår seg av. Dessuten er det snakk om software/driver problem og det vil normalt ikke føre til at PCen slår seg av. Det er som er ganske sikkert er at CPU blir for varm, derfor slår PCen seg av for å unngå at CPUen blir ødelagt. Last ned HWMonitor og installer det. Sjekk deretter temperaturer og spenninger i HWMonitor. Det vil vise temperaturer og spenning for både CPU, hvoedkort, skjermkort etc. Temperatur på CPU når du ikke kjører noen programmer bør ligge på ca 30 -32 grader, kan være litt høyere avhengig av rom temperatur. Gi tilbakemelding om hvilke temperaturer du får. Endret 27. november 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå