Gå til innhold

Ny bærbar, 6k, til noe spilling. Hvilken skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Sitter og skal bestille laptop til helst maks 6000kr på MPX.no

Planen er å bruke den primært til surfing, film, musikk, men har også tenkt til å spille et og annet på den.

Hadde i utgangspunktet bestemt meg for å kjøpe Acer Aspire 7736ZG fordi denne ser ut til å ha ok specs og klarer å kjøre en del del spill, dog på lave innstillinger tror jeg. Denne koster 5900kr.

Men nå ser jeg at de har for eksempel ASUS X70IC med en litt bedre GPU. Men denne har ikke LED-skjerm. Koster også 5900kr.

Så nå er jeg usikker på hvilken av dem jeg blir mest fornøyd med. Er det andre forskjeller på disse som en bør være obs på? Ser for eksempel ikke ut til at sistnevnte har 64-bit prosessor, er dette noe jeg vil savne?

Og ikke minst: Har noen et annet forslag som jeg bør titte på?

På forhånd takk :)

Endret av Livert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hva du mener med "spille ett og annet spill" og om hvilke spill du mener, men jeg tviler sterkt på at en laptop til under 6.000 kr. egner seg til spill overhodet...

At du klarer og spille ett spill på dårligst kvalitet og minste oppløsning gjør du nok helt sikkert, men spillopplevelsen blir ikke all verden.

Men til kontorbruk - musikk - surfing - epost vil en pc også rimeligere enn dette fungere utmerket. Så sant du da ikke tenker på redigering av video og slikt...

Lenke til kommentar

Du har vertfall rett i at det langt fra ser "sykt bra ut"...

Men at du klarer og spille gjør du helt sikkert.

De helt nyeste 3D-spillene krever mye av maskinvaren og da spesielt av skjermkortet, og ett skjermkort i en laptop til under 6.000,- er ikke all verden, for å si det mildt.

Men hvis du gir blanke i hvordan det vil se ut når det gjelder grafikk, så vil det funke, ja.

Lenke til kommentar

hvis det må være fra mpx, og prisen er rundt 6k tror jeg nokk ASUS X70IC vil være det beste valget med tanke på skjermkortet.

desuten så har jeg mer tiltro til asus en acer når det gjelder kvalitet :whistle:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495437 ? 400kr å spare :p

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=49541...led#ProductTabs burde vell også være en grei pc

Endret av neruen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...