Earthland Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Hei! Har privatist eksamen nå, og har fått et ganske vagt tema. Dette er forberedelsesdagen og ville se om noen har noen forslag som jeg kunne jobbet noe med idag. Temaet vi har om er: "Lots of people say they never read poems. Some even say that they hate poetry. In fact, we all know several poems by heart, if we include song lyrics. A song is after all, just a poem set to music. Many songs and poems tell stories, express feelings and ideas or raise social and/or political issues, as do most literary texts. Use your preparation period to read and review songs, poems and literary texts that express social and political views or personal feelings. You should also think about the importance of songs, poems and/or literary texts in people’s lives. " Så det er da om sanger/dikt/literære tekster. Noen som kommer på forslag i farten? Tusen hjertelig, Erlend Endret 26. november 2009 av Earthland Lenke til kommentar
anonymj Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 har også den samme eksamen.. Er veldig usikker på hvordan oppgaven blir! noen forslag? Lenke til kommentar
Earthland Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Vet ikke helt hva den teksten(vedlegget) under der gjør der, om vi skal analysere den eller noe. Vi må vel analysere en ordentlig literær tekst. Uff, ble nervøs, tenk om jeg forbereder meg feil sånn som sist gang. Da hadde jeg om "News", og det ble visst helt feil. Skal jo være mye kildevurdering på gang og, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal inkorporere det med sanger, dikt og literære tekster -.- Lenke til kommentar
benedikte92 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hei Lurte bare på om noen av dere husket oppgavene? Går opp som prevatist imorgen så sitter her å lurer litt.... På forhånd takk!! Lenke til kommentar
Earthland Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Hei Lurte bare på om noen av dere husket oppgavene? Går opp som prevatist imorgen så sitter her å lurer litt.... På forhånd takk!! Husket oppgavene? Fra hvilken eksamen isåfall? >.> Privatist-eksamen er nye oppgaver hvertfall... Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Har også privatisteksamen i morgen. Er det slik at alle får den oppgaven? Ganske snasen oppgave i såfall! Lenke til kommentar
benedikte92 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hei Lurte bare på om noen av dere husket oppgavene? Går opp som prevatist imorgen så sitter her å lurer litt.... På forhånd takk!! Husket oppgavene? Fra hvilken eksamen isåfall? >.> Privatist-eksamen er nye oppgaver hvertfall... Jeg har fått den som var før sommern det tema som er beskrivet på toppen... Er oppe som prevatist i engelsk? 2009 versjonen, er det nye oppgaver? eller de som de hadde før sommern(som prevatister) hadde et annet tema når jeg strøyk for sommern nemlig.... Lenke til kommentar
Glava Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Huff og huff... dette kan jo være alt mellom himmel og jord.. går opp fra andre gang i år og for min del bare gjør denne forberedelsen meg mer usikker... dikt,, hmm jeg tenker captain o captain det er jo et politisk dikt osm er mye brukt.. bare vær sikker på hva det handler om før dere legger i vei.. Hmm ellers så ville eg hatt med meg noe som sier hva som kjennetegner et dikt.. Veldig usikker på hvordan oppgavene blir...jeg tenker alt fra analyser til skrive om eks et dikt som har et spesielt budskap, skrive om dette buskapet... som da garantert handler om politikken, samfunnet eks noe med kriger, eller meninger om ting som har skjedd i historien... eller da personlig følelser som det står i oppgaven..... vet ikke om dette hjelper noe.. jeg bare skriver litt hva jeg tenker...... Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Tips kan være å studere å analysere noen sangtekster som er litt samfunnskritiske og dype, og så tenke på kjennetrekk osv. F.eks Bob Dylan - The Times They Are A-Changin' Pink Floyd - Another Brick In The Wall Lenke til kommentar
benedikte92 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Takk, sjekker ut sanger og diktet Men kan hende det er samme oppgavene som var før sommern? er det mulig å få vite av noen hvordan de var? De som hadde dette tema...(for jeg hadde et annet) Lenke til kommentar
Xal Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Er det internasjonal engelsk du skal opp til? Jeg skal nemlig opp i intrenasjonal engelsk skriftlig i morgen, men jeg har ikke fått noe tema? Lenke til kommentar
Earthland Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Tips kan være å studere å analysere noen sangtekster som er litt samfunnskritiske og dype, og så tenke på kjennetrekk osv. F.eks Bob Dylan - The Times They Are A-Changin' Pink Floyd - Another Brick In The Wall Yup, det kan jo være greit. Jeg må tenke på hvordan kulturen vår har påvirket samfunnet vårt på en måte også, kan jo være noe der. Er utrolig stort, var det forrige gang jeg tok eksamen også. (i 2007, 1. klasse) Måtte selvfølgelig komme opp i engelsk da. >.> Har satt opp en liten sanganalyse, men vet ikke om jeg orker å analysere en hel tekst...og et dikt i tillegg. Vil vel bli valgmuligheter som f.eks: Choose a song/poem/literary text to analyze, write about how a song/poem/literary text can affect society, give examples. Meh, veldig stort. NB: Jeg skal opp i vanlig 1.klasse engelsk, ENG1003/ENG1002 Endret 26. november 2009 av Earthland Lenke til kommentar
benedikte92 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Tips kan være å studere å analysere noen sangtekster som er litt samfunnskritiske og dype, og så tenke på kjennetrekk osv. F.eks Bob Dylan - The Times They Are A-Changin' Pink Floyd - Another Brick In The Wall Yup, det kan jo være greit. Jeg må tenke på hvordan kulturen vår har påvirket samfunnet vårt på en måte også, kan jo være noe der. Er utrolig stort, var det forrige gang jeg tok eksamen også. (i 2007, 1. klasse) Måtte selvfølgelig komme opp i engelsk da. >.> Har satt opp en liten sanganalyse, men vet ikke om jeg orker å analysere en hel tekst...og et dikt i tillegg. Vil vel bli valgmuligheter som f.eks: Choose a song/poem/literary text to analyze, write about how a song/poem/literary text can affect society, give examples. Meh, veldig stort. NB: Jeg skal opp i vanlig 1.klasse engelsk, ENG1003/ENG1002 Skal sjæl opp i det, så nå er det bare for meg å skrive en analyse da... Hvordan sang velger du? Kan "we are the world" eller "what's what friends are for" være et godt alternativ? Lenke til kommentar
Earthland Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Som sagt, "the times they are a-changin'" er en fin sang Hvis du søker litt kan du finne tips om teksten, kanskje det er noe der. Liker den sangen av bob dylan godt :] Får vel bare samle stoff :/ Uffameien. Lenke til kommentar
benedikte92 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Som sagt, "the times they are a-changin'" er en fin sang Hvis du søker litt kan du finne tips om teksten, kanskje det er noe der. Liker den sangen av bob dylan godt :] Får vel bare samle stoff :/ Uffameien. Klar for eksamen imorra? Du får ha lykke til uansett, man kan vell aldri bli klar nok?! ;D Lenke til kommentar
Earthland Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Hehe, nemlig. Jeg har ikke fått gjort nok, vet ikke helt hvordan dette blir. Forhåpentligvis bedre enn sist gang hvertfall. Fått øvd mye? Hvor skal du ta eksamen by the way? Lenke til kommentar
Robåt Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg skal også ha denne i morra, vet ikke om jeg skal satse på bok eller en sang Lenke til kommentar
Earthland Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Nei, er ikke lett. Jeg har ikke forberedt bok, om det kommer sliter jeg muligens. Jeg har gått gjennom Holes for et par år siden, men det husker jeg ikke helt nå... Så håper man kan velge... :/ Får håpe dette går greit, uffameien. -.- Lenke til kommentar
benedikte92 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hehe, nemlig. Jeg har ikke fått gjort nok, vet ikke helt hvordan dette blir. Forhåpentligvis bedre enn sist gang hvertfall. Fått øvd mye? Hvor skal du ta eksamen by the way? Hvor? Vestfold... du a? Masse lykke til guys<3 Lenke til kommentar
Earthland Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Er nok helt borte ved lørenskog, går på skole i Lillestrøm da men. Meh. Lykke til selv, håper det går bra! Valgt sang, dikt og tekst eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå