Gå til innhold

Hvorfor kviner er unerlgende menn?

Anbefalte innlegg

Jeg vil først bare si at jeg elsker kvinner. De er noen av de mest fascinerende og interessane menneskene jeg noen gang møter. De fleste er fine å se på også, dog kan det se ut til at verdenssammfunnet går i en negativ retning der, kvinner skal prøve seg på rasjonalitet og si at "fine mennesker gir meg dårlig selvtillit, jeg må kjøpe meg sjokolade".

post-99328-1259236848_thumb.jpg

Det er liten tvil om at menn er bedre på alle områder i arbeidslivet - med untak av kanskje omsorgssektoren og arbeid der man må jobbe med andre mennesker, her vil menn dog som oftest være bedre når det kommer til ledelse og styring. Kvinner er følelses mennesker og tenker ofte mer med følelsene(i den grad det er mulig) enn med hodet. Noen ganger kan det være en bra ting, men som oftest er det bare utrolig irriterende og ødelegende.

Jeg vil skille på menn og kvinner slik:

Logisk og ufølsome - menn

ulogisk og følsome - kvinner

Menn er overlegne kvinner, men kvinner er og overlegne menn, bare på forskjellige områder. Ta for eksempel hvis du ønsker å bruke mest mulig penger på mest mulig skinnene ting, skaff deg en kvinne. Har du lyst å spare penger og bare bruke på ting som er nødvendig, skaff deg en mann.

Har du lyst å få ting gjort, snakk med en mann. Har du lyst å høre sladder, gå på en kafeteria og hør på kukklinga til kvinnene.

Det skal nevnes at det selvfølgelig finnes untak fra min generalisering, men selv om en kvinne i noen tilfeller kan tenke logisk, vil det alltid finnes en mann som kan gjøre det bedre - og selv om det finnes menn som oppfører seg som noen grineunger, finnes det kvinner som kan gjøre det bedre.

Endret av Eiiid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det sistte jeg prøver å si i settningen er at ingen av oss her i dette forumet har en anelse om hva kvinner mener, men alike vel så snakker som om dere skulle ha vært kvinner og det synnes jeg blir for dumt.

Jeg trenger ikke være fotballspiller for å snakke om fotball. Ei heller fotballdommer for å se når en dommeravgjørelse kan være feil.

Nei men å snakke som en skulle være en dommer blir feil.

Det andre jeg prøver å si er at det er jobber som kvinner ikke kan ha som for eks politi i felten. En kvinne har ikke sjans til å legge en fulvoksen man ned i bakken for å ta på han hon jern. Helt ærligg så er det så dumt at kvinner er i yrker de ikke passer til at det er til å le av. Det ligger utalige klipp på internet av kvinner som er i uniform som blir brutalt banket opp av kriminele:( jeg blir kvalm av å se på det og skulle ønske at kvinner selv skulle skjøne at de ikke burde ta hvise jobber.
La oss ta det med fysisk styrke. Man trenger ikke være sterkest om man har teknikken inne.

Forøvrig så viser det seg at ofre i sedelighetsaker snakker lettere med kvinner enn med menn. Å ikke ha kvinner i politiet ville da blitt et hinder for effektiv saksgang.

Ta svangerskap for eks, når en kvinne blir gravid så er det hun som bestemmer allene om hun skal beholde barnet. Mens mannen har ingen ting han skulle ha sagt. Men når barne blir føtt så får manne lov til å være med å besteme men det er forsatt kvinnen som har mer rett til barnet en det manen har. Er det likestilling?
Two wrongs don't make a right.

Lenke til kommentar
Jeg vil først bare si at jeg elsker kvinner. De er noen av de mest fascinerende og interessane menneskene jeg noen gang møter. De fleste er fine å se på også, dog kan det se ut til at verdenssammfunnet går i en negativ retning der, kvinner skal prøve seg på rasjonalitet og si at "fine mennesker gir meg dårlig selvtillit, jeg må kjøpe meg sjokolade".

post-99328-1259236848_thumb.jpg

Det er liten tvil om at menn er bedre på alle områder i arbeidslivet - med untak av kanskje omsorgssektoren og arbeid der man må jobbe med andre mennesker, her vil menn dog som oftest være bedre når det kommer til ledelse og styring. Kvinner er følelses mennesker og tenker ofte mer med følelsene(i den grad det er mulig) enn med hodet. Noen ganger kan det være en bra ting, men som oftest er det bare utrolig irriterende og ødelegende.

Jeg vil skille på menn og kvinner slik:

Logisk og ufølsome - menn

ulogisk og følsome - kvinner

Menn er overlegne kvinner, men kvinner er og overlegne menn, bare på forskjellige områder. Ta for eksempel hvis du ønsker å bruke mest mulig penger på mest mulig skinnene ting, skaff deg en kvinne. Har du lyst å spare penger og bare bruke på ting som er nødvendig, skaff deg en mann.

Har du lyst å få ting gjort, snakk med en mann. Har du lyst å høre sladder, gå på en kafeteria og hør på kukklinga til kvinnene.

Det skal nevnes at det selvfølgelig finnes untak fra min generalisering, men selv om en kvinne i noen tilfeller kan tenke logisk, vil det alltid finnes en mann som kan gjøre det bedre - og selv om det finnes menn som oppfører seg som noen grineunger, finnes det kvinner som kan gjøre det bedre.

Synnes du formulerte deg ganske bra :thumbup: må si meg enig med mye av det du sier.

Lenke til kommentar
Denne diskusjonen angår tydeligvis ikke temaet seksualitet i den forstand det er brukt i dette forumet. Så hvorfor i alle dager ligger denne tråden her da?

Sekualitet er en betinelse på de forskelige kjønn og derfor la jeg det ut her , fordi de er en diskusjon om de forskelige kjønn.

Lenke til kommentar
Likestilling er ikke noe nytt funomen. Kvinner i viking tiden var sterkt stilt i sammfunet, sammt i sparta hadde kvinner viktige roller. Det er bare den sutringen, spesielt i Norge i de seneste årene som iriterer meg. Dette er et av de mest likke stilte landene i verden, men en skulle tro at nesten ikke var sånn hvis man ser på all sutringen.
Jeg er enig i at det er enkelte som sutrer for mye. Men fakta er at kvinner og menn har forskjellige styrker. Og la oss nå for guds skyld utnytte de forskjellige styrkene i stedet for å fokusere på "svakhetene".

Helt enig det og derfor mener jeg at kavinner og menn burde gjøre det som de er einet best til. Og ikke å prøve å gjøre menn eller kvinner til noe de ikke er.

Jesus maria, hva med at alle er forskjellige? Jeg vedder på at det finnes flere tusen kvinner som er mer egnet til skikkelig "mannejobber", enn du er!

Lenke til kommentar

Dette er det tåpligste jeg har hørt siden konsprasjonsteorien "2012".

Kvinne og manne yrker har ingenting å si i denne diskusjonen her. Den vesentlige forskjellen mellom menn og kvinner ligger helt klart i fysikken. Hvem hvilken mann vil se svak ut? Vi menn liker å tenke at vi er overlegne kvinner, men andre menn også. Jeg mener at i alle gode relasjoner mellom mennesker ligger det til grunne en følelse av å ikke være underlegen motparten, fordi når man føler seg underlegen vil man samtidig føle seg truet. En trussel skaper konflikter, og dermed blir det dannet slike dumme påstander som denne her. Kanskje føler skaperen av dette emnet seg truet/underlegen? Ok, vil vi menn at kvinner skal være fysisk overlegne oss?

Jeg vet jeg vil at kvinner skal være små og uskyldige, som er en subjektiv mening jeg mener de fleste menn vil være enig i.

Lenke til kommentar

"Hvorfor kviner er unerlgende menn?"

Min teori er kvinners manglende evne til å ordlegge seg.

For å ha med noe seriøst i dette innlegget (selv om det strider i mot hver celle og verker i hvert fiber i kroppen), må jeg nesten spørre om hvilke situasjoner TS mener kvinner skal holde seg unna? Du får det til å virke som at dette er et stort samfunnsproblem - at kvinner ikke bare kan forså at de ikke passer på enkelte områder. Vennligst forklar på hvilken måte, isåfall.

Lenke til kommentar

Dette er kanskje den morsomste tråden jeg har sett på lenge. Jeg blir nesten ikke provosert engang, så latterlig er den.

Men jeg lurer på om denne diskusjonen ikke er verdt å ta, i og med at trådstarters holdninger antagelig skyldes mer idioti enn mangel på kunnskap. Og vel, lykke til med å diskutere med en idiot.

Lenke til kommentar

Må si at trådstarter virker som ett av de svakere individer blant det sterkere kjønn. Ja, jeg sa "det sterkere kjønn", og det er beklageligvis min oppfatning. Det virker som om samfunnet i f. eks Norge tilrettelegger for at kvinner er svakere enn menn (kvotering og en partisk utvikling i skolesystemet).

Menn er generelt sett mer uavhengige enn kvinner er. Om dette er et resultat av gener eller samfunn, vet jeg ikke, for dette er såpass komplisert at det er vanskelig å dra noen bra slutning ut av det jeg vet i alle fall. Dette sier vel seg selv at er en nyttig egenskap, ettersom man ikke alltid har folk til å hjelpe seg.

Menn er generelt sett fysisk sterkere på omtrent alle måter enn kvinner er, ved unntak av fysisk smerte, som kvinner har en genetisk fordel i (men som de aldri utnytter, fordi de overfører fysisk smerte til følelsessmerte). Dette gjør at menn er bedre soldater og bedre fysiske arbeidere enn kvinner.

Menn er generelt sett flinkere til å se helheter enn kvinner, samt. at menn har mye, mye bedre bevegelsesoppfattelse (et resultat av at menn i mange tusen år har vært jegere, og er tilpasset sådan). Kvinner har generelt sett en evne til å se detaljer. Her ser vi en av tingene som gir menn den "overlegne" posisjonen. Hvor kvinner generelt sett henger seg opp i detaljer, henger menn seg opp i helheten. Hvilken er det lurest å henge seg opp i? Dette vil ikke si at detaljer ikke er viktige, men i lederposisjoner er det vel viktigere å se hele bildet enn å se en liten detalj av det?

Menn er generelt sett mer logiske enn kvinner, samt. at menn er mer kreative. Kvinner er mer analytiske (derav er vårt skolesystem utbygget - ikke kom her og si at det ikke er likestilling i skolesystemet, feminister, for da vil det nok slå tilbake på dere) og følelsesmessig orienterte. Derav forstår vi at menn generelt sett er flinkere på kunst, å gjøre vitenskaplige gjennombrudd, og å handle rasjonelt. Kvinner derimot er generelt sett flinkere til å analysere situasjoner (ved hjelp av å sette sammen detaljene til et mindre sammensatt bilde) og derav å manipulere andre mennesker. Her er det vanskelig å vite hva som er lurest. Menn gir kanskje mest til samfunnet, men kvinnen har mulighet til å manipulere mannen, dersom hun er lur nok til å bruke evnene sine. Det burde også nevnes at kvinner generelt sett oppdager lukter, kroppsspråk og tonefall bedre enn menn, så man kan si at kvinnen er en mer sosial skapning enn mannen.

Kvinner er generelt sett mer disiplinerte/pliktoppfyllende enn menn. Dette kan nok være et resultat av samfunn, ettersom det lenge har blitt plassert stor viktighet på at kvinner skal oppføre seg sømmelig, gjøre ditt, gjøre datt. En stor fordel i forhold til dét å bli ferdig med ting, og å håndtere økonomi (menn har en sterk tendens til å sløse bort penger i motsetning til f. eks en kvinne med barn, én av grunnene til at mange mener at det burde være slik at menn i u-land gir pengene sine rett til kona).

Hadde noen flere paragrafer også, men glemte punktene. Det får være. Dere får kritisere mine påstander, kanskje må jeg innrømme feil (men mesteparten av dette er basert på vitenskaplige artikler og statistikk jeg har funnet - klart, å finne igjen alt sammen vil være kaos, så jeg påstår ingenting av dette som fakta).

Lenke til kommentar

Jøss, det var mye vitenskap på én gang, 8qk5xlv3.

Det er bra du ikke mener alt det der er harde fakta, for jeg må stille spørsmålsteng ved en del av påstandene dine. Men siden det meste er basert på vitenskapelige artikler og statistkk, kan du legge fram disse her. Høres ut som interessant lesning.

Lenke til kommentar

Hvilke påstander stiller du spørsmålstegn ved? Så finner jeg igjen kildene til de først. Det er en enorm mengde artikler, og de er ganske godt begravd.

Edit:

Og legg merke til at jeg skriver "generelt sett" - ingen regel uten unntak. Vel, utenom den fysiske delen. Veldig sjelden at jenter er sterkere fysisk enn menn (selv om jeg vet om ei som kan plukke meg opp, løfte meg over hodet, og kaste meg flere meter - antar derimot at slike som henne er sjeldne).

Endret av 8qk5xlv3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...