Gå til innhold

Hvorfor kviner er unerlgende menn?

Anbefalte innlegg

Kvinner er dårligere enn menn til å ta avgjørelser i stresende situasjoner.
Det må jeg be om en kilde for. Annet enn ditt hode. En undersøkelse kanskje?

Er det noen kvinner som er på dette forumet? Føler at det nesten bare er menn som diskuterer ting. noe som beviser at kinner ikke en gang gidder å angasjere seg.
Eller så er det fordi dette i utgangspunktet startet som et hardwareforum. Et emne som tiltrekker seg flere menn enn kvinner.

Hvis ikke kvinner kjemper sin egen kamp så vil de ikke komme noe sted selv. Ingen får frihet uten å kjempe for den. Det at det er ingen kvinner som faktisk står opp for seg selv nå er synn for vil gjerne diskutere med de som hvet best om temaet kvinner når de gjelder femenisme og ikke menn som tror de kjemper deres sak for det er bare trist. Har ikke noe i mot sterke kvinner, er bare så synn å se at hele femenist greia har tat av i helt feil rettning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis ikke kvinner kjemper sin egen kamp så vil de ikke komme noe sted selv. Ingen får frihet uten å kjempe for den. Det at det er ingen kvinner som faktisk står opp for seg selv nå er synn for vil gjerne diskutere med de som hvet best om temaet kvinner når de gjelder femenisme og ikke menn som tror de kjemper deres sak for det er bare trist. Har ikke noe i mot sterke kvinner, er bare så synn å se at hele femenist greia har tat av i helt feil rettning.
Du velger å ikke svare på det du blir spurt om. Det er dårlig argumentasjon. :)
Lenke til kommentar

Skulle ellers bare mangle at ikke menn står sterkest i et samfunn de har bygd opp. Det er for det meste menn som står for oppfinnelser og bygger hus og veier bl.a. Kvinner har null interesse av ting som trengs for å overleve og ha det bra i hverdagen, sånn har det vært siden steinalderen (hvem skaffet maten da, mon tro?).

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Kvinner har null interesse av ting som trengs for å overleve og ha det bra i hverdagen, sånn har det vært siden steinalderen (hvem skaffet maten da, mon tro?).

Du har studert mye etnografisk materiale ja?

Eller arkeologisk for den saks skyld.

Å påstå at kvinner har sittet på sidelinjen i kaklegrupper siden steinalderen (startet for ca. 2,5 millioner år siden) er å ta det litt langt vel? Vi kan se i etnografisk materiale fra jeger-/sankergrupper i Afrika at menn jakter, mens kvinner sanker (planter, røtter, akvatiske ressurser o.l.). Altså at begge kjønn bidrar med å skaffe mat.

Lenke til kommentar
Ingen får frihet uten å kjempe for den.

Har du på noen som helst tidspunkt løftet en eneste fing for den frihet og de godene du har i dag?

Nei har ikke løftet en finger for den frihet jeg har i dag, for de jeg har den friheten jeg trenger til å være lykkelig. Som andre før meg har kjepet for, og det er jeg takknemelig for. Jeg er mer en vilig til å kjempe for min frihet når som helst hvis den skulle være truet.Men spør deg selv det sammen spørsmålet har noen av dere men virkelig gjort noe for kvinner i praktisk en å sitte å snakke store ord om ting dere faktisk ikke hvet noe om siden det er ingen kvinner enda på forumet som kan si noe om realiteten.

Du velger å ikke svare på det du blir spurt om. Det er dårlig argumentasjon. :)

Hva er det du vil ha svar på så skal jeg svare:)

Lenke til kommentar
Men spør deg selv det sammen spørsmålet har noen av dere men virkelig gjort noe for kvinner i praktisk en å sitte å snakke store ord om ting dere faktisk ikke hvet noe om siden det er ingen kvinner enda på forumet som kan si noe om realiteten.

Du generaliserer hele tiden. Og det går ikke.

Eg behandler aldri kvinner som om de skulle være mindreverdige eller underlegne.

Lenke til kommentar

1: Fysikk

2: Det er sånn samfunnet har vore gjennom store delar av historien. Først dei siste tiåra fokus på likestilling har blitt aktuelt. Framleis er det langt igjen til likestilling, spesielt i land med diktatur eller styresett som undertrykker befolkningen.

Lenke til kommentar
Den siste setningen var litt vanskelig å forstå. Kan du reformulere deg?

Jeg ba om dokumentasjon på det med avgjørelser

Det sistte jeg prøver å si i settningen er at ingen av oss her i dette forumet har en anelse om hva kvinner mener, men alike vel så snakker som om dere skulle ha vært kvinner og det synnes jeg blir for dumt.

Det andre jeg prøver å si er at det er jobber som kvinner ikke kan ha som for eks politi i felten. En kvinne har ikke sjans til å legge en fulvoksen man ned i bakken for å ta på han hon jern. Helt ærligg så er det så dumt at kvinner er i yrker de ikke passer til at det er til å le av. Det ligger utalige klipp på internet av kvinner som er i uniform som blir brutalt banket opp av kriminele:( jeg blir kvalm av å se på det og skulle ønske at kvinner selv skulle skjøne at de ikke burde ta hvise jobber.

Lenke til kommentar
Men spør deg selv det sammen spørsmålet har noen av dere men virkelig gjort noe for kvinner i praktisk en å sitte å snakke store ord om ting dere faktisk ikke hvet noe om siden det er ingen kvinner enda på forumet som kan si noe om realiteten.

Du generaliserer hele tiden. Og det går ikke.

Eg behandler aldri kvinner som om de skulle være mindreverdige eller underlegne.

Du gjør det kansje ikke bevist men i realiteten så gjør de fleste det ubevist. Det er bare sån det er, folk er egoistiske og mener at de selv er bedre en andre.

Lenke til kommentar
1: Fysikk

2: Det er sånn samfunnet har vore gjennom store delar av historien. Først dei siste tiåra fokus på likestilling har blitt aktuelt. Framleis er det langt igjen til likestilling, spesielt i land med diktatur eller styresett som undertrykker befolkningen.

Likestilling er ikke noe nytt funomen. Kvinner i viking tiden var sterkt stilt i sammfunet, sammt i sparta hadde kvinner viktige roller. Det er bare den sutringen, spesielt i Norge i de seneste årene som iriterer meg. Dette er et av de mest likke stilte landene i verden, men en skulle tro at nesten ikke var sånn hvis man ser på all sutringen.

Lenke til kommentar

Ta svangerskap for eks, når en kvinne blir gravid så er det hun som bestemmer allene om hun skal beholde barnet. Mens mannen har ingen ting han skulle ha sagt. Men når barne blir føtt så får manne lov til å være med å besteme men det er forsatt kvinnen som har mer rett til barnet en det manen har. Er det likestilling?

Lenke til kommentar
Det sistte jeg prøver å si i settningen er at ingen av oss her i dette forumet har en anelse om hva kvinner mener, men alike vel så snakker som om dere skulle ha vært kvinner og det synnes jeg blir for dumt.

Jeg trenger ikke være fotballspiller for å snakke om fotball. Ei heller fotballdommer for å se når en dommeravgjørelse kan være feil.

Det andre jeg prøver å si er at det er jobber som kvinner ikke kan ha som for eks politi i felten. En kvinne har ikke sjans til å legge en fulvoksen man ned i bakken for å ta på han hon jern. Helt ærligg så er det så dumt at kvinner er i yrker de ikke passer til at det er til å le av. Det ligger utalige klipp på internet av kvinner som er i uniform som blir brutalt banket opp av kriminele:( jeg blir kvalm av å se på det og skulle ønske at kvinner selv skulle skjøne at de ikke burde ta hvise jobber.
La oss ta det med fysisk styrke. Man trenger ikke være sterkest om man har teknikken inne.

Forøvrig så viser det seg at ofre i sedelighetsaker snakker lettere med kvinner enn med menn. Å ikke ha kvinner i politiet ville da blitt et hinder for effektiv saksgang.

Ta svangerskap for eks, når en kvinne blir gravid så er det hun som bestemmer allene om hun skal beholde barnet. Mens mannen har ingen ting han skulle ha sagt. Men når barne blir føtt så får manne lov til å være med å besteme men det er forsatt kvinnen som har mer rett til barnet en det manen har. Er det likestilling?
Two wrongs don't make a right.
Lenke til kommentar

Blander du ikke litt mye nå? Er det likestilling vi skal diskutere, eller er det hvorvidt kvinner er underlegne menn?

Eg skal være enig i at vi har et stykke å gå når det gjelder likestilling, men det betyr IKKE at kvinner er underlegne.

Lenke til kommentar
Likestilling er ikke noe nytt funomen. Kvinner i viking tiden var sterkt stilt i sammfunet, sammt i sparta hadde kvinner viktige roller. Det er bare den sutringen, spesielt i Norge i de seneste årene som iriterer meg. Dette er et av de mest likke stilte landene i verden, men en skulle tro at nesten ikke var sånn hvis man ser på all sutringen.
Jeg er enig i at det er enkelte som sutrer for mye. Men fakta er at kvinner og menn har forskjellige styrker. Og la oss nå for guds skyld utnytte de forskjellige styrkene i stedet for å fokusere på "svakhetene".
Lenke til kommentar
Jeg er enig i at det er enkelte som sutrer for mye. Men fakta er at kvinner og menn har forskjellige styrker. Og la oss nå for guds skyld utnytte de forskjellige styrkene i stedet for å fokusere på "svakhetene".

Enig. Enkelte sutrer for mye. Men føler det går begge veier :)

Lenke til kommentar

Helt enig det og derfor mener jeg at kavinner og menn burde gjøre det som de er einet best til. Og ikke å prøve å gjøre menn eller kvinner til noe de ikke er.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...