Gå til innhold

Hvorfor kviner er unerlgende menn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har mange ganger opplevd at kviner gennerelt har mye dårligere allmen kunskap, og at jenter er flinke til å pugge tinng for så å glemme det etter noen uker. Jeg går i 3.klasse på vidregående og selv om jentene får igjenomsnit bedre karaterer en guttene så kan de mye mindre om ting en det guttene kan. Pluss det er alltid jentene som klager over ting som skjer i klassen. Og de begynner å grine når de ikke får en bra karakter, det virker som om de er mer opptat av å få en karater en å faktisk lære noe?

Lenke til kommentar

Til å være så overlegen i forhold til kvinner så skriver du mye feil.

Personlig så mener eg at alle er forskjellige. Eg kan være enig i at menn generelt sett har en fysikk som er bedre rustet til å bli fysisk sterke, men det betyr på ingen måte at kvinner er fysisk underlegne. Egentlig mener eg at ord som "underlegen" og "overlegent" bør holdes unna en slik diskusjon. Kvinner og menn er forskjellige, både fysisk og psykisk, men begge har sine fordeler.

Endret av nomore
Lenke til kommentar
Til å være så overlegen i forhold til kvinner så skriver du mye feil.

Personlig så mener eg at alle er forskjellige. Eg kan være enig i at menn generelt sett har en fysikk som er bedre rustet til å bli fysisk sterke, men det betyr på ingen måte at kvinner er fysisk underlegne. Egentlig mener eg at ord som "underlegen" og "overlegent" bør holdes unna en slik diskusjon. Kvinner og menn er forskjellige, både fysisk og psykisk, men begge har sine fordeler.

Jo, kvinnene er fysisk svakere enn menn, ergo de er underlegne fysisik.

Lenke til kommentar

Men du kan sikkert overmanne de fleste kvinner i nærkamp, ja.

Hva er egentlig poenget med diskusjonen?

Lurer du på hvorfor det tilsynelatende er forskjell på kjønnene?

Mener du at noe burde gjøres med det?

Burde det få konsekvenser for andre ting?

Burde kvinner alltid gjøre som menn sier?

Burde kvinner vike plassen for menn?

What?

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Jeg har dysleksi.

Vel da er du underlegen en god del kvinner på dette området så poenget står fortsatt uavhengig om du har dysleksi eller ikke. Hvorfor påstår du at han har en seksuell attraksjon mot sitt eget kjønn? Er dette ment som en fornærmelse? Dette virker som en tråd kun ment for å polere TS sitt ego.

Menn har generellt sett større fysisk potensiale enn kvinner, men hva så? Gorillaer har større fysisk potensiale enn mennesker. Det gjør dem overlegne fysisk, men ikke på andre områder.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Den største motsigelsen er at kvinerkrever like stiling når like stiling er uoppnårlig. Fordi det er for store forskeler melom skjønene. Kviner klager over at men får bedre betalt og at menn har bedre stilinger, men det er jo ikke rart at menn får bedre stilinger når de ikke skal føde barn og kan derfor være mer tiljengelig for jobben. Jeg mener ikke at kviner er mindre vært en menn, men at de er einet til andre oppgaver en det menn er einet til.

Lenke til kommentar
Jeg har dysleksi.

Vel da er du underlegen en god del kvinner på dette området så poenget står fortsatt uavhengig om du har dysleksi eller ikke. Hvorfor påstår du at han har en seksuell attraksjon mot sitt eget kjønn? Er dette ment som en fornærmelse? Dette virker som en tråd kun ment for å polere TS sitt ego.

Menn har generellt sett større fysisk potensiale enn kvinner, men hva så? Gorillaer har større fysisk potensiale enn mennesker. Det gjør dem overlegne fysisk, men ikke på andre områder.

Hvis menn er store gorilaer og alike vel er de som har best betalt,best stillinger og funet opp flest ting så er det ganske bra etter min meningXD

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Jeg mener ikke at kviner er mindre vært en menn, men at de er einet til andre oppgaver en det menn er einet til.

Hvilke oppgaver mener du kvinner ikke er egnet til?

Kvinner er dårligere enn menn til å ta avgjørelser i stresende situasjoner. De skal jo føde baren i løpet av livet sitt og derfor er det mindre atraktivt å gi en viktig leder jobb til en kvinne som kan hende skal få barn iløpet av den tiden hun jobber der.

Lenke til kommentar

Kvinners problem, kan man kanskje si, har vært (og er fremdeles) at verden er skapt av menn, bygget på manne-verdier. Kvinner føder barn, noe som har ført til at de har blitt henvist til hjemmet mens mennene har skapt verden utenfor etter sine spesifikasjoner. Ingenting skjer utenfor en kontekst, så kvinner er selvfølgelig ikke i seg selv underlegne noe som helst, men når menn lager reglene er det klart de passer menn bedre.

Problemet med dagens misforståtte likestillingskamp er at den står i fare for å gjøre dette til et problem for menn som ikke kan lastes for sine historiske brødres handlinger.

Lenke til kommentar
Kvinner er dårligere enn menn til å ta avgjørelser i stresende situasjoner.
Det må jeg be om en kilde for. Annet enn ditt hode. En undersøkelse kanskje?

Er det noen kvinner som er på dette forumet? Føler at det nesten bare er menn som diskuterer ting. noe som beviser at kinner ikke en gang gidder å angasjere seg.
Eller så er det fordi dette i utgangspunktet startet som et hardwareforum. Et emne som tiltrekker seg flere menn enn kvinner.
Lenke til kommentar

Så en kvinne er underlegen enhver mann i jobbkontekst ene og alene fordi hun en gang i livet (kanskje) skal ha et barn? Den er så tynn at isen sprekker bare du ser på den.

Jeg mener å ha lest en artikkel om forskjellene på den fysiske styrken hos kjønnene. Den konkluderte med at menn (generelt) har en mer eksplosiv orientert styrke, mens kvinner (generelt) har muskler med et større fokus på utholdenhet.

Som det ble nevnt over har begge kjønn ulike fordeler og ulemper. Ingen er best, men det ene eller andre kjønnet vil være best (fra naturens side) til ulike oppgaver. Men vi må også tenke på at enhver person er forskjellig. Derfor blir generaliseringen skummel.

Du sier at kvinner her ikke engang gidder å engasjere seg. Ta en titt på når førstepost ble skrevet og tenk på at de fleste er enten på jobb eller skole. Kvinnene vil nok dukke opp i løpet av dagen skal du se.

Lenke til kommentar
Har mange ganger opplevd at kviner gennerelt har mye dårligere allmen kunskap, og at jenter er flinke til å pugge tinng for så å glemme det etter noen uker. Jeg går i 3.klasse på vidregående og selv om jentene får igjenomsnit bedre karaterer en guttene så kan de mye mindre om ting en det guttene kan. Pluss det er alltid jentene som klager over ting som skjer i klassen. Og de begynner å grine når de ikke får en bra karakter, det virker som om de er mer opptat av å få en karater en å faktisk lære noe?

Det der er vel noe av det mest fornuftige jeg har lest. Var akuratt slik når jeg gikk i VG3 også (et helt år siden :p ) Ser nå som vi er ferdig på VGS at de jentene som har tatt seg et jobbår har glemt ALT vi lærte og er helt blåst for kunnskap, dette er de jenten som hadde et snitt over 5,5...

Forøvrig er vel denne tråden puttet i litt feil kategori :p

Endret av Sveern
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...