Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp SSH server på egen LAN server

Anbefalte innlegg

Jeg stresser litt med å få satt opp SSH på LAN serveren min (Windows XP :D ). Eneste grunnen til at jeg skal ha det, er at jeg driver med mysql databaser som må legges inn fra tid til annen - og den eneste OK måten å få det til på er å bruke SSH.

Jeg har allerede prøvd å laste ned en SSH server pakke, men det fungerte heller dårlig. Jeg fikk satt opp og logget inn etc, men ca hver 5. gang jeg skrev en kommando, kom det melding om at den var "unrecognized" - veldig merkelig. Men jeg fikk heller ikke til å dumpe/legge inn mysql databaser - dette skyldes muligens at mysql filene ikke ligger i standard mappe. Hele greien fungert generelt dårlig - pil opp flyttet markøren opp i stedenfor å vise forrige kommando f.eks.

Er det noen som har noen forslag til hvilke SSH server pakker som kan brukes?

Og nei, ikke foreslå å installere andre OS. Er nødt til å ha XP pga en fuckings ISDN linje som må deles.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deling av en isdn linje i linux er ingen problem :p

Men SKAL du bruke WINkrasj so kan ej anbefale et program som heite radmin www.radmin.com (der har du både grafisk og tekstbasert fjernstyring, som er kryptert med 128bist blowfish modul...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...