vonLime Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hey. Har nettopp satt opp min nye LED-TV fra Samsung, men får den ikke til å funke skikkelig. PC-signalene går via en 5m VGA -> hunn-hunn adapter -> 5m VGA, og kommer fra et av to Geforce 8800 GT 512 skjermkort. Tidligere hadde jeg min HD-klare 23" tilkoblet, og alt fungerte utmerket, men nå som den nye LED-en er i stua, vil ikke ting funke skikkelig. For det første er bildet på skjermen alt for mørkt. Fikset dette ved å stille opp brightness fra 45% til 55%, og stille contrast ned fra 95% til 75%. Nå synes baklyset for godt. I tillegg blir f.eks fargen mørk grå litt blå-aktig. Problem #2 er at 1920x1080 ikke vises skikkelig på TV-en. Det blir en svart stripe på venstre side av skjermen, og bildet er bare 4:3 eller noe slikt på høyre side av skjermen. 1680x1050 funker, men er ikke native res. Noen som har forslag? Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 prøvd men en 10m kabel istendenfor å skjøte? Kan være problemet ligger der. Lenke til kommentar
vonLime Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Har ikke prøvd det. Er så utrolig dyrt. Men jeg har fiksa oppløsningen. Problemet er bare fargene...:/ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Få ting til å fungere med en vanlig kabel først. Så slipper du å vurdere om det er kabel lengde og skjøter som gir problemer. Lenke til kommentar
vonLime Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Problemet er bare at TV-en er over 5 m fra PC-en. Så det blir litt vanskelig å prøve kortere kabel =/ Det med fargene gjelder også når jeg ser på TV via HDMI. Fargene er bare rett og slett "off". Lenke til kommentar
baronimpo Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Du kan prøve med en DVI-HDMI overgang, med mindre tven din har en DVI tilkobling. Hvis ikke tar du DVI fra skjermkortet til HDMI som går inn i tven. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=301358 Endret 28. november 2009 av jintoo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå