Gjest Deppamann22 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg har over lengre tid nå slitt med depresjon og angst/paranoia. Jeg er tiltaksløs og umotivert, klarer ikke å snakke med noen om dette og vil helst bare være alene, men når jeg er alene føler jeg at jeg hele tiden må følge med rundt meg. Klarer ikke å slappe av. Ser meg stadig over skulderen og har begynt å bevæpne meg med kniv eller slagvåpen, for å være på den sikre siden. Vet ikke lenger hva jeg skal gjøre med dette da det begynner å gå utover jobb og familieliv. Det jeg vet er at jeg ikke vil til noen psykolog. Har vært igjennom den mølja et par ganger for mye, og det funker rett og slett ikke for meg. Har hørt at efexor skal være effektivt både mot depresjon og angst. Kunne det vært en idé å undersøke nærmere? Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Tviler på at medisin vil hjelpe problemet ditt. Det er vel heller et spørsmål om hvorfor du er paranoid og deprimert, og om man kan forandre omstendighetene som forårsaker det. Men uansett, hvis du vil ha medisin, må du sannsynligvis prate med psykiater først for å finne ut hva som passer best til deg (godt mulig du må kombinere stoffer, og da MÅ du prate med noen som har peil). Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Det er ikke så mye vi her på forumet kan gjøre annet enn å anbefale deg å oppsøke legen din. Ytterst få av oss har peil på de forskjellige stoffene i medisiner som blir nevnt, og av de få så er det stort sett basert på personlige erfaringer, noe som nødvendigvis ikke passer for deg. Og hvis det mot all formodning finnes et par leger her inne, så tviler jeg på at de har lov (eller lyst for den saks skyld) å gi medisinske råd annet enn "ta en paracet dagen derpå.. hjelper mot hodet.." Så rådet du skal få av meg er å ignorere alle råd på dette forumet som går ut på medisin, og heller oppsøke fastlegen din for konsultasjon. Kan hende du blir henvist til en psykologisk vurdering, men da kan de i hvert fall gi deg riktig medisinering. Lykke til. Lenke til kommentar
Gjest Deppamann22 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Ja, burde vel snakke med legen. Men er redd for å havne i kverna med psykologer i år og dag igjen... Jeg har rett og slett hverken lyst eller tid til å sitte i terapitimer med en psykolog uke etter uke. Vil bare ha noe som kan hjelpe meg å fungere normalt i samfunnet igjen. Kjenner frustrasjonen ta overhånd til tider, og tror jeg kan komme til å gjøre noe dumt i pressede situasjoner. Har vurdert langtids-sykemelding og innleggelse, men vet ting om den akuttpsykiatriske avdelingen her jeg bor som gjør at jeg er veldig skeptisk til det. Lenke til kommentar
Gjest Deppamann22 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Bør vel legge til at søvn er et ikke-tema, og jeg har ingen matlyst. Ikke sovet på et døgn (sliten, men ikke trøtt), og ikke spist på halvannet... Skjønner ikke hva som skjer jeg. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 det er iallefall ikke apati. Effexor hjelper sikkert for endel folk, jeg for min del ble bare mer suicidal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå