Gå til innhold

Beste gold guide

Anbefalte innlegg

En nisje er som regel en sjelden oppskrift, en sjelden opskrift er vanskelig å få tak i (ja helt utrolig), å få tak i slike oppskrifter er ren flaks. Man må som regel gjør raids for å få tak i slike oppskrifter, slik som ulduar oppskriftene. Dette tar tid og tid er gull. Å levle en crafting profession for å tjene gul er ren idioti. Du må første tjene inn tilbake det du har brukt for å skille det opp og har du en oppegående server så vil alle oppskrifter som er gir en inntekt gi en inntekt som er som regel kun 10-20% mer enn mats kost. Det finnes unntak, men da er det ofte CD på oppskrifta som ebonweave i tailoring eller transmutes i alchemy. Eneste professions som er verdt å levle for å tjene gull er farming, enchanting og JC. De fleste har en eller flere crafting professions for å få endgame bonus, som ring echant, ekstra gem slots, bedre gems etc. Det er grunnen til at jeg nevner at man kan tjene gull på alle crafting profession.

en nisje er ikke nødvendigvis en sjelden recipe, siden de ikke er særlig tilstedeværende lenger. arrows/bullets, beltbuckle, flask, potions, gems etc er ting som selger i store kvanta. er man da villig til å ha en litt lavere profitt på hvert item, så finner man fort ut at man selger i mye større kvanta enn hva man ellers ville gjort. hva er poenget med å holde ah stabilt på en stiv pris, når man kan ligge mye lavere i pris og kontrolere markedet? når man fortsatt har profitt på det man selger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg jobber med en teori om at det er mulig og kontrolere AH totalt hvist man er en liten gruppe personer , og har litt startkapital .

det man trenger og gjøre er og bestemme seg for et marked , kjøpe alt alle legger ut til en hver tid , deretter reselge det til ønsket pris , men det krever en meget agresiv oppkjøpsteknikk for og sørge for at det ikke finner noen som kan selge for lavere pris , og om det lønner seg i lengden er uvist .

Lenke til kommentar
jeg jobber med en teori om at det er mulig og kontrolere AH totalt hvist man er en liten gruppe personer , og har litt startkapital .

det man trenger og gjøre er og bestemme seg for et marked , kjøpe alt alle legger ut til en hver tid , deretter reselge det til ønsket pris , men det krever en meget agresiv oppkjøpsteknikk for og sørge for at det ikke finner noen som kan selge for lavere pris , og om det lønner seg i lengden er uvist .

Det kan ikke fungere, fordi du belønner konkurrentene dine ved å kjøpe varene dems til høy pris. Hva gjør da konkurrentene? De lager flere. Og flere. Og flere. Og du må kjøpe opp alt sammen for at ikke systemet skal kollapse.

Det å ha monopol er kun noe du kan gjøre på items som ikke kan masseproduseres. Og selv da er det en tvilsom taktikk

Lenke til kommentar
En nisje er som regel en sjelden oppskrift, en sjelden opskrift er vanskelig å få tak i (ja helt utrolig), å få tak i slike oppskrifter er ren flaks. Man må som regel gjør raids for å få tak i slike oppskrifter, slik som ulduar oppskriftene. Dette tar tid og tid er gull. Å levle en crafting profession for å tjene gul er ren idioti. Du må første tjene inn tilbake det du har brukt for å skille det opp og har du en oppegående server så vil alle oppskrifter som er gir en inntekt gi en inntekt som er som regel kun 10-20% mer enn mats kost. Det finnes unntak, men da er det ofte CD på oppskrifta som ebonweave i tailoring eller transmutes i alchemy. Eneste professions som er verdt å levle for å tjene gull er farming, enchanting og JC. De fleste har en eller flere crafting professions for å få endgame bonus, som ring echant, ekstra gem slots, bedre gems etc. Det er grunnen til at jeg nevner at man kan tjene gull på alle crafting profession.

en nisje er ikke nødvendigvis en sjelden recipe, siden de ikke er særlig tilstedeværende lenger. arrows/bullets, beltbuckle, flask, potions, gems etc er ting som selger i store kvanta. er man da villig til å ha en litt lavere profitt på hvert item, så finner man fort ut at man selger i mye større kvanta enn hva man ellers ville gjort. hva er poenget med å holde ah stabilt på en stiv pris, når man kan ligge mye lavere i pris og kontrolere markedet? når man fortsatt har profitt på det man selger.

Poenget er ikke å holde en stiv pris, men holde en pris som er mindre enn laveste prisen til prisen kommer ned på 80-90%. Det jeg mener er at hvis laveste pris er 150% av gjennomsnitts prisen (auctioneer) så selger du selvsagt til 149%. Men ikke lavere enn 80-90% hvis det er en vare du farmer etter. Grunnen til dette er han som ikke spiller så mye og ønsker gull her og nå vil alltid underby deg selv om du poster så lavt som 50%. Og du klarer som regel aldri å holde det laveste budet. Husk det er mange som tenker selger jeg det billigere så vil mitt bli solgt først og dermed kan jeg legge ut mer til salgs. Det er ikke snakk om å kontrollere markedet, men det er snakk om å selge til en fornuftig pris. Ting som Saronite ore er ting som har eb veldig lav pris om helgen fordi da får folk tid til å farme, men som selger veldig bra om hverdagene. Jeg poster i helgene også, men det blir som regel ikke solgt fordi folk poster til 50% av gjennomsnitts prisen og av og til enda lavere.

Det er ikke en nisje å produsere noe alle andre også produserer. En nisje er noe kun du tilbyr. Og det er ofte mer enn en person som har skjønt at visse items selger fort og gir en bra inntekt, og siden det er flere som har skjønt det så blir prisen presset ned, ofte helt ned til kun 5-10% fortjeneste. En nisje kan du kun ha ved å ha sjelde oppskrifter, og som sagt så er de ikke så veldig sjeldne.

Lenke til kommentar

har selv kjøpt Secret Gold guide.(hayden hawke)

selve AH konseptet er jo opplagt men det fulgte med endel fine "handbooks" i den guiden. eneste at alt var jo hentet fra wowhead comments..

uansett, ikke kast bort 300 spenn på en gold guide som du egentlig kan svarene i.

(1) finn ut hva som selger bra på AH som du kan grinde, grind det.

(2) lag deg et exel ark, følg med prisene en ukes tid på en god del ting. kjøp billig selg dyrt. og bidde på ALT som du kan tjene på.

om de fleste av en item ligger på ca 20g+ så ligger det endel under kan du kjøpe opp alle under og legge de for 20g.

lettere med et bilde, legger det ved da photobucket er litt køddnt atm.

liste over ting jeg liker å følge med på.

Abyss Crystal

Greater Cosmic essence (kjøp og splitt opp i 3 lesser, ???, profit!)

Lesser Cosmic Essence

Runed Orb

Frozen Orb

Dream Shard

titanium ore/bar (kan smeltes og selges dyrere til tider)

Eternal fire/water/earth/fire

maasse Echanting Supplies (disse har ingen deposit vett)

er ganske opplagt alt egentlig bare du tenker deg om :)

bare for å legge til:

du trenger ikke alltid å ligge billigst! varene dine blir solgt med litt tålmodighet. fikk epic flying skill på under en uke..

post-117314-1259503851_thumb.jpg

Endret av Flacid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...