Gå til innhold

Beste gold guide

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gold guides? Er nok bedre å bare spør om tips. Jeg som mange andre her har funnet ut hvordan man får inn lett gull, utenom en gold guide. Gold guides er som regel bare ren markeds logikk som de fleste skjønner. Ikke selg for lavt, legg det i banken, vent med at prisene øker etc.

Beste tipset er å farme herb/ores. Det er mer å hente fra herbs atm pga frost lotus har en bra pris og den finner du mye av.

Når det gjelder AH, nedlast auctioneer og dra på http://forums.norganna.org/ Og prøv og let frem info om hvordan de forskjellige delene av Auctioneer funker.

Kjøpe items som du disenchanter senere for å få en profit er genialt. DE value får du vet hjelp av enchantrix som er en del av Auctioneer.

Inscriptions gir masse gull.

Nesten alle craftable profession som BS/tailoring/LW/JC gir noe profit. Problemet er at du må bruke masse gull for skille dem opp til 450. Tiden du bruker på å gjøre det kunne du også brukt på å farme. Dermed så er crafting professions som regel ikke et lurt valg hvis du har et formål å tjene masse gull.

Det jeg ville anbefalt deg er at du lærer deg Inscription, enchanting, jewel crafting og herbalism på 2 eller flere characters. Med dem 4 kan du tjene masse penger ved å lage items, elle rkjøpe items fra AH gjøre noe med dem og selge det får.

på min server så er alchemy en total grullhull, du bruker masse gull/tid p å levle og du tjener null på det.

Det finnes mange måter å tjene gull på, men ingen av dem er gjort på 5 min. Dailies er bare tull uansett mtp gull. Jeg gjør dem pga av andre rewards og rep, ikke noe annet.

Du kan også bote, men det er strengt ikke lov i spillet og du kan lett miste din account. Er mange andre metoder som er i de fleste tilfeller bedre og mye tryggere. Jeg ville ikke anbefalt dette. Ikke fordi det ødelegger for andre, noe det egentlig ikke gjør hvis du bruker f.eks. en bot til å levle mining/herbalism. Men det ødelegger spill gleden for deg, når du får tak i gull ved å trykke på en knapp og dra på skolen så blir spillet fort kjedelig fordi det blir for lett. De fleste av oss kjenner til åssen et spill blir hvis du bruker cheats og alt blir enkelt.

Nå spora jeg litt av, men poenget er at såkalte gold guiden koster penger som regel. Er veldig få om ingen gull guider som ikke koster penger. Og det står som regel ikke noe spesielt der som du ikke kan spør her og få svar på.

Mitt tips til slutt er:

Skal du bruke AH for å få gull. Så må du skaffe deg Auctioneer, og helst enchanting og JC som profession, i det minste enchanting.

Skal du farme, bør du skaffe deg enten herbalism eller mining, eller begge. Skal du ha begger kan du bruke en addon som Spotter som skifter mellom å tracke herbs/ores etter en hvis periode, denne er fult lov å bruke. Så må du skaffe deg Routes og Gathermate + Gathermate_data. Sjekk på youtube etter guide hvordan du bruker Gathermate og Routes.

Tar du og farmer med en character og bruker en annen for å skanne AH etter items som du kan Dis Enchante eller prospecte ores, så kommer du til å ha en vanvittig mengde gull etter hvert.

F.eks. på riktig bruk av auctioneer:

01AH.jpg

02AH.jpg

Fortjeneste på ca 1000g, eller en fortjeneste på 2000%. De ble solgt for ca samme prisen som står som marketprice selv om de ble skannet kun 2 ganger.

Ble en del lengde på det her, men du får kanskje noen bra tips og/eller nyttig info her.

Lenke til kommentar

Jeg har Jewelcrafting på min karakter, og jeg tjener masse gull på en slikk og ingenting. det jeg gjør er: /2 WTB [Titanium Ore] 200g/stack. (en stack er 20 ore)

Jeg får som regel kjøpt 2-3 stacker Titanium Ore hver dag, som jeg prospecter.

siden prisen på epic gems er ganske høy på min server trenger jeg bare å få en gem per stack jeg kjøper for å gå i pluss. (Når du prospecter titanium orene bruker du 5 ore, det vil si at du har fire forsøk per stack) Får jeg flere enn en gem er det ren, skattefri bonus.

Grunnen til at titanium orene er så billige i forskjell til gems er at serveren jeg spiller på er preget av mange farmeglade spillere, samt en del gullselgere.

Lykke til med gulltjening! :thumbup:

Lenke til kommentar
Kommer jo ann på serveren da, forskjellige priser /spank

feil det kommer ikke ann på hvilken server man spiller på, omtrent uansett hvilken server man spiller på så er det gode penger å tjene på ah, man må bare finne sin egen nisje som det ikke er så stor konkuranse på.

Hayden's Hawk Secret Gold Guide er ganske god, men koster litt da. Har den selv og er veldig bra.

bortkasta å bruke penger på å kjøpe no man kan få gratis.

her er noen blogger som omhandler temaet, burde ikke være no problem å finne fler.

greedy goblin

cmill

one copper

tobold

gold guides? Er nok bedre å bare spør om tips. Jeg som mange andre her har funnet ut hvordan man får inn lett gull, utenom en gold guide. Gold guides er som regel bare ren markeds logikk som de fleste skjønner. Ikke selg for lavt, legg det i banken, vent med at prisene øker etc.

nu vel, å vente på at prisene øker er i mine øyne mye av det samme som å tape gull. bedre å være villig til å gjøre saftige undercuts og heller selge i store kvanta.

Beste tipset er å farme herb/ores. Det er mer å hente fra herbs atm pga frost lotus har en bra pris og den finner du mye av.

farming er best for de som vil ha litt ekstra gull, ikke de som vil ha mye gull. trengs ikke veldig mye ah skills for å få en mye høyere gph(gold per hour) fra kjøp og salg, enn man noen gang kunne klart ved farming.

Nesten alle craftable profession som BS/tailoring/LW/JC gir noe profit. Problemet er at du må bruke masse gull for skille dem opp til 450. Tiden du bruker på å gjøre det kunne du også brukt på å farme. Dermed så er crafting professions som regel ikke et lurt valg hvis du har et formål å tjene masse gull.

der tar du grundig feil, finne seg en nisje innen et eller fler craft proffesion har et stort potensiale til en mye høyere gph

Endret av Lmthaman
Lenke til kommentar

Du tuller vel nå? tjener kanskje ikke så mye i starten men når du har fått dem opp til 450 og skaffet noen gode recipes fra end game content så kan du tjene mye, særlig hvis du har gathering professionene du trenger for å skaffe alt du trenger for å lage dem selv

Lenke til kommentar

Jeg begrip heller ikke åssen en kan tjene på scribing, annet en gratness trinketen. (mener selv det ikke er verd innsatsen og mats å farme mats til å crafte den)

Hadde 450 scribing og alle glyphs som finnes i spillet, men har unlearned det og heller begynt å lvle opp noe annet.

Skjønner heller ikke helt hvorfor noen trenger en gold making guide.

Gold making the easy way:

lvle opp JC, gjør daylis.

lvle opp alchemy og mining på en anne char.

farme ores, og prospecte.

Kjøpe ores på /2 channel, billigere en på ah.

Selg gems og dust på på ah

Tar selv inn akkurat så mye jeg vil på denne måten.

Sist jeg sjekket hadde jeg 45k gold fordelt på forskjellige chars.

har alt jeg har lysst på, og bruker gold som en full sjøman på tull og tøys

Lenke til kommentar
Du tuller vel nå? tjener kanskje ikke så mye i starten men når du har fått dem opp til 450 og skaffet noen gode recipes fra end game content så kan du tjene mye, særlig hvis du har gathering professionene du trenger for å skaffe alt du trenger for å lage dem selv

For det første så er det ikke sånn at "Jeg farma det, derfor var det gratis" (Sjekk ut Opportunity Cost på wiki eller hvor-enn). Derfor tjener du ikke (nødvendigvis) mer på å lage ting du har farma for selv. Hvis materialene selger for mer på AH så er det kun en finfin måte å kaste bort penger

Og for det andre, de sjeldne recipene fra raids er det vrient å tjene penger på, i alle fall i WotLK. Til det er de ikke sjeldne nok. Alle kjenner en eller annen som kjenner en eller annen som kan lage itemet.

Det er lite penger å hente i store, dyre ting. Alle som tjenes massive mengder gull kontinuerlig gjør det ved å selge store kvanta av stæsj det alltid er behov for, og å ha litt margin på hver enkelt. Og der ligger svaret til haffi. Gi opp å tjene mye hver glyph og innse at du må ta det igjen i store kvanta. Finn ut hvor mye du har råd til å betale for herbs og fortsatt gå i pluss når du selger det som glyphs, og kjøp opp i store mengder.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Gjør det til tider selv.

Men er ikke stort å tjene på det da..

Du hadde fortjeneste på 1g, og en vanlig dag med vendorsearch tjener man sikkert bare rundt 10g, med mindre noen er skikkelig dumme.

Det funker forresten mye bedre før Blizzard added sånn at man kan se vendor value uten å gå til vendor eller ha en addon for det.

Lenke til kommentar
Var det virkelig noen som brukte 1100g på en level 70 epic, Dammed?

Eller var det i TBC? I såfall er det ikke umulig..

Dette var i TBC, tok det opp fordi det er et av mine beste kjøp som jeg har print screena, jeg lo litt når jeg bydde for jeg var sikker på at noen ville by over mens jeg sov. Men så vant jeg den. Helt sprøtt.

nu vel, å vente på at prisene øker er i mine øyne mye av det samme som å tape gull. bedre å være villig til å gjøre saftige undercuts og heller selge i store kvanta.

Gjør du det så senker du AH prisene, og dette lønner det seg ikke i det lange løp, jeg selger maks 10 x 20 stacks, altså 200 av samme item. Selv om jeg klarer som regel å selge 300, så gjør dette fordi det selger lett, og de som selger lavere enn meg foår solgt sitt også de som selger høyere. Dette holder AH'en i balanse selv om jeg tjener haugevis av gull. Og siden jeg har ikke noe hastverk med å selge gull fordi jeg klarer ikke å bruke gullet fort nok. Så passer det slik best for meg og andre spillere.

der tar du grundig feil, finne seg en nisje innen et eller fler craft proffesion har et stort potensiale til en mye høyere gph

En nisje er som regel en sjelden oppskrift, en sjelden opskrift er vanskelig å få tak i (ja helt utrolig), å få tak i slike oppskrifter er ren flaks. Man må som regel gjør raids for å få tak i slike oppskrifter, slik som ulduar oppskriftene. Dette tar tid og tid er gull. Å levle en crafting profession for å tjene gul er ren idioti. Du må første tjene inn tilbake det du har brukt for å skille det opp og har du en oppegående server så vil alle oppskrifter som er gir en inntekt gi en inntekt som er som regel kun 10-20% mer enn mats kost. Det finnes unntak, men da er det ofte CD på oppskrifta som ebonweave i tailoring eller transmutes i alchemy. Eneste professions som er verdt å levle for å tjene gull er farming, enchanting og JC. De fleste har en eller flere crafting professions for å få endgame bonus, som ring echant, ekstra gem slots, bedre gems etc. Det er grunnen til at jeg nevner at man kan tjene gull på alle crafting profession.

nei er ikke mange crafting profession som tjener noe i starten, men har du en character med enchanting så vil det meste du lager med tailoring/bs/lw/jc være mer verdt i DE mats enn hvis du selger det på AH. Ikke for å snakke om at dust og essences selger mye enklere enn ymse grønne items.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...