Viro Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Det er en stund siden jeg leste Orakelnatt, men jeg mener å huske at denne tok opp tematikken rundt det å ville oppgi deler av et etablert liv og starte et annet sted. Jeg er i en livssituasjon der jeg vil vurdere å oppgi både sted og forpliktelser (de ytterst få jeg har) og prøve noe annet. Det er ikke aktuelt før etter endt utdannelse om 3-4 år, men å sortere for- og mot-argumenter tar tid. Poenget blir som følger: Jeg søker erfaringer og historier som tar opp tematikk rundt det å starte på nytt, begynne på nytt sted, prøve nye kanaler, finne nye folk og steder. Noen som kan bidra på et vis? Lenke til kommentar
bechen Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hey, du kan sikkert lese "Den talentfulle mr. Ripley" (The Talented Mr. Ripley) av Patricia Highsmith. Den er kanskje ikke helt var du har i tankene, men der er det også en person som drar til et helt nytt sted. Selv om dette er en psykologisk thriller, så fikk jeg lyst til å flytte til et helt nytt sted, og bare starte på nytt:) Jeg likte boka veldig godt:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå