Mr Pepe Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Heisann ! Det er sånn at foreldrene har skaffa seg ny tv og nå ønsker å surfe på nett, se filmer mkv filmer 1080p. Det skal ikke spilles spill Angående kabinett så ønsker foreldra mine liggende kabinett ala htpc Jeg har hardisk fra før av 250 gb wd s-ata Jeg vil gjerne bygge pcen selv, men hvis det sies sånt at det finnes relativt gode ferdigbygde alternativer så tar vi gjerne det. Jeg har søkt, men finner ikke akkurat noe bra kabinetter som er billige osv. Så folkens jeg setter stor pris på om dere kan sette et oppsett som duger fint til de kravene foreldra mine setter. Takk på forhånd! m4sta Endret 26. november 2009 av m4sta Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Denne http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...amp;plid=111319 med omtale her http://www.idg.no/pcworld/article151171.ece Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Trenger ikke store kapasiteten da nei. Tror denne vil gjøre susen egentlig. Kan eventuelt legge til 2GB ram til. Tastatur, cd rom, osv regner jeg med du legger til for det er smak og behag om det er viktig med blu-ray eller vanlig DVD... Glemte seff harddisk. Da holder denne langt. Samlet sum blir da: 3733 kroner. Du kan sikkert finne delene billigere på multicom, amentio o.l. Endret 25. november 2009 av Refsa Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg kikket litt på dette her om dagen. Kravene jeg satte var at datamaskinen ikke ville skille seg nevneverdig ut fra de andre komponentene i "nabolaget". Dette er da forsterker, tuner, dvd-spiller osv. Jeg fant et kabinett jeg likte veldig godt (det eneste jeg likte) som passet til mine krav. Problemet her er plass, og jeg kikka litt rundt på delene som må til for å få et verdig mediasenter (.mkv og blueray, masse plass), og prisen jeg endte på var rundt 6000. Dette var uten kabler, skjerm, tastatur og mus. Jeg anbefaler egentlig å bruke laptoppen din. Skaff deg trådløs tast og mus, så er du i gang Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Takk for gode svar ! FlinkeFreddy: Laptoppen bruker jeg daglig, så det blir et dårlig alternativ Refsa: Det ser veldig bra ut ! Fra før av så har jeg hardisk , tilogmed strømforsying på 350 watt. Kanskje det holder for det opsettet? Iogmed at hd5000 serien trekker lite strøm. Men kabinett glemte du også vi kan strekke oss til 4 tusen hvis det er nødvendig, kabinettet trenger ikke å se bra ut , bare det duger. skal vare inne i et rack ( trenger ikke rack kabinett for den saks skyld ) Endret 25. november 2009 av m4sta Lenke til kommentar
Hummbugg Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 vet ikke men dukker stadig opp noen demo'er av Zalman sitt gamle 160 HTPC kabinett, kjøpte mitt på PS.no for 550,- demo (manglet kun dekslet til å feste på cd-rommen) ser på PS at Cheftec har noen kasser i 1000-1700,- klassen med fjernkontroll. kombinert med et billig 785G eller 790GX AM3-hovedkort og en Athlon II X2-250 og 2stk 2GB DDR3 brikker så tipper jeg du kan få noe meget billig som tar lite strøm. har et 785G kort i min maskin (MSI 785GM-E65) og det intigrerte Raedon HD4200 kjører det meste med unntak av spill. dog har jeg en Phenom II X4 905e som er noe dyrere en athlon II 250'en Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg ville godt for et av de nye ATI korta siden de har den nyeste teknologien. Jeg har ikke sett på noe kabinett, men kan ta en kikk når jeg kommer hjem. Angående strømforsyning vil jeg anbefale ivertfall 450W og helst 500W. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Her er et stillegående oppsett under 4000 kr: http://old.prisguide.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=85327 CPU: AMD Athlon II X2 245 HTPC Kabinett: (med forholdsvis stillegående strømforsyning) Antec NSK2480 Hovedkort: Asus M4A785TD-M EVO (støtte for dekoding av 1080p) Minne: Kingston ValueRAM DDR3-1066MHz 4 GB (2x2GB) Kabinettvifter "lydløse": Noctua NF-S12-800 CPU kjøler passiv: Scythe Ninja Mini Hardisk: Western Digital Caviar GP 500 GB Endret 26. november 2009 av obergeru Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Har satt opp en liste på Prisguide nå: HER Sum blir nå ca 3700 kroner. Du kan eventuelt bytte ut PSU til en 500W eller høyere slik at alt kan kjøpes på Amentio. I tillegg kan det legges på 2GB ram til. Kan linke til et sett jeg ikke fikk lagt til: HER Håper dette hjelper:) Lenke til kommentar
handbook Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Apple Mini... Skal selv kjøpe en slik straks til det formålet. Lavt strømforbruk ++ Lenke til kommentar
Osse Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg er desverrre på fylla , men PM bolson, dette kan han. Han har htpc og kan det der bare spør om han kan gi deg et oppsett. Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Silverstone SST-GD01 https://prisguiden.no/produkt/113219 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå