Gjest Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Heisann! Jeg kom da over dette nå: Elkjøp Bredbånd Og lurte på om det er mulig å erstatte det med Telenor ADSL bredbånden? Ettersom Telenor lever lave hastigheter(tenker mest på ut-hastighet) til en skyhøy-pris. Er det bare å kontakte Elkjøp å bestille? EDIT: Sjekket med adresse + telefonnummer og fikk beskjed om at jeg kan ha det. Endret 25. november 2009 av Gjest Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Det blir jo et ISP-bytte til Nextgentel, så ja - om du kontakter Elkjøp eller Nextgentel i dette tilfellet spiller ingen rolle for din del Er vel mer at elkjøp får et par kroner i kassa også tenker jeg. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Husk på at ISP-bytte ikke nødvendigvis betyr høyere hastighet. Ligger du langt unna sentralen, blir maksimal hastighet redusert. Andre faktorer som spiller inn er f.eks støy på linjen og tråddiameter. Anbefaler at du sjekker adressen din opp med Kapaks, der kan du se hvilken hastighet som er oppnåelig gjennom Telenors nettverk, i tillegg sjekke linjelengde og tråddiameter. Er det Ventelo eller NGT OA (operatøraksess) så kan de vanligvis levere litt mer enn Telenor, gjerne en 2-4 mbit/s over resultatene du får på Kapaks, og bittelitt høyere upload. Ventelo og NextGenTel leverer også gjennom WS, og da bruker de Telenors nett. Og da får du ikke mer enn Telenor kan levere. Om du er intressert i mest mulig hastighet, kan du titte på NextGenTels VDSL2. Det forutsetter naturlig nok at sentralen er bygd ut for det, og at du ligger under 800 meter fra sentralen. Dette skal komme opp når du sjekker adressen din på ngt.no. https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ Endret 26. november 2009 av Glenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå