Sk!ppy Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hei, Jeg skal velge skole slutten av neste skoleår, og tenket at jeg burde kanskje forbedre karakterene mine. jeg har tenkt på disse jobbene; Advokat Programmerer Og Snekker/Rørlegger Hva slags utdanning/snitt trenger man for dette? Jeg kan programmere php, html og css om det har noe å si. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 for advokat må du vell få studie kompetanse for så vidre på noe juss greier... for snekker og rørlegger så må du gå bygg og annlegg får så vidre på dette... programering vet jeg desverre ikke Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Rørlegger du jeg også du kan få videre på etter Teknikk og Industriell Produksjon. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 er ikke det bare vis du skal bli industri rørlegger da? Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Med rettsvitenskapsutdanning ved UiO, UiB eller UiT kan du bli advokat, men det er aldeles ikke sikkert at du blir det. De fleste blir jurister. Snekker/rørlegger er håndverkerjobber, som de fleste blir etter to år på videregående og to år i praksis/som lærling. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 tgnedal: Alle blir jurister Noen jurister er advokater også. For øvrig: For å bli programmerer trenger du ikke noen utdanning (i teorien), men i praksis må du nok ha minimum 3 (helst 5) års utdanning innen informatikk eller datateknikk. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Programmering: 1. Studiekompetanse med matematikk. 2. Så høyskole / universitet (3 - 5 år) Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 tgnedal: Alle blir jurister Noen jurister er advokater også. For øvrig: For å bli programmerer trenger du ikke noen utdanning (i teorien), men i praksis må du nok ha minimum 3 (helst 5) års utdanning innen informatikk eller datateknikk. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Huh? Endret 26. november 2009 av Herr Brun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå