-Olsen- Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Heisann folkens, Nå har jeg virkelig klart noe fint. Skulle formatere en minnepenn, men ved en feil var min eksterne harddisk valgt. Den var stilt inn på fat32, hurtigformatering og "lag oppstartsdisk til dos" (eller hva det nå det heter). Fant ut etter ca 5 sekunder at det var feil enhet, og kastet meg over avbryt knappen. Men fikk ingenting for innsatsen, det var for sent. Lastet ned et program "partition table doctor", men fra dette var den ingen hjelp og få, den derimot mente at harddisken var fat32, så turte ikke prøve recover der. Fant så ut at jeg skulle ta en ny hurtigformatering over til ntfs, og da la den fullføres. Men når jeg nå skulle prøve å bruke ptd, kom det "io-feil". Det optimale er å få lagd ny partition table. Men kan vel også bruke get back data, men problemet da er at jeg ikke har noen like store lagringsmedier. FYI: Jeg anså ikke innholdet viktig nok til å ha en backup av denne harddisken, da den er relativt stor. Men allikevel så viktig at jeg ønsker å gjøre mye for å få det tilbake. Årsak til denne ekstrakommentaren; Dere behøver ikke si at jeg skulle hatt backup. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Testdisk eller getdataback http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk http://www.runtime.org/ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 ... Det optimale er å få lagd ny partition table. Men formatering rører ikke partisjonstabellen, så det er ikke der problemet ligger. Det må nok brukes recoveryprogram slik som GetDataBack etc. Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Scanner gjennom harddisken med get back data nå. 19 timer til den er ferdig sier den, så får se hva den kan gjøre etter det.. Fikk ikke til noe med testdisk kpolberg. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hehe, var derfor jeg nevnte begge deler. Forøvrig kan testdisk være litt vanskelig å komme igang med, men den fungerer stort sett veldig bra. Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Ja altså, fant 2 partisjoner med testdisk, men det var fat32 disken formateringsprogrammet lagde, og en ntfs partisjon som jeg lagde etterpå.. Men ja.. Get back data finner hvertfall mye filer nå.. Så får se imorgen.. Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Har nå søkt ferdig med GetBackData. Fant masse filer, ser egentlig ut som alt, selvom noen mappestrukturer er litt ødelagt. Har også lagret alt fra step 1-3. Er det nå mulig å bare bruke informasjonen getbackdata har samlet til å bygge opp partisjonen igjen? Fant ingen slike muligheter. Eller må "redde" ut alle filene til en annen harddisk, for så å lage ny partisjon på den eksterne disken min? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 ... Eller må "redde" ut alle filene til en annen harddisk, for så å lage ny partisjon på den eksterne disken min? Ja, det er slik det fungerer. Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Jepp.. Tok litt tid, men fått over alt frem og tilbake nå.. Ser ut som om disken funker bra igjen, og mistet minimalt trur jeg.. Takk for hjelpa... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå