C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg skal beregne kreftene som virker på denne greia her. Jeg ville blitt ekstremt glad hvis noen kunne fortelle hvordan. Utregningene kan jeg gjøre selv, men jeg klarer virkelig overhodet ikke å finne ut av nøyaktig hva det er jeg skal regne ut. PS: Dette haster litt siden jeg kasta bort masse tid på å prøve å få det til på egenhånd Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hvor blir de holdt oppe? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Hvor blir hvem holdt oppe? Hele greia har hver sin ende plassert på et eller annet mens resten henger fast i de endene, om det var det du sikta til. Lenke til kommentar
hli Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg går ut fra at dette dreier seg om et fagverk av staver, slik at hver stav kun kan ta aksiallast (last i sin egen retning). Det du da gjør er å sette opp kraftlikevektsligningene for hvert knutepunkt (lurt å starte ved lasten i dette tilfellet) og arbeide deg utover til du kommer til kanten. Eventuelt kan du starte ved en av endene(husk å sette på en kraft her), og arbeide deg inn til midten. Siden fagverket er symmetrisk holder det å regne ut den ene halvdelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå