bonaqua Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hei Er på jakt etter eit skjermkort i julepresang. Skal kunne kjøre call of duty modern warefare 2 med topp grafikk. World of warcraft bør også kunne gå nokså bra. Ellers andre moderne spill ein 15 åring er inntressert i å spille. Pris har ikkje noko betydning. Men gjerne fleire forslag. Hovedkortet i pcen er av denne typen: http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...platinum_combo/ ellers har den 4 Gb ram ddr 3 Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 ati 5850,5870 eller 5970 Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Sjekket litt på ps.noh http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=166884&model= at kortet er dx11 kompatibelt. Han kjører windows 7 ultimate 64bit. Er dette eit bra kort då? eller er det andre alternativer som er bedre. prisen på det kortet såg OK ut. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 5xxx serien til AMD er de eneste kortene som støtter DX11. De er selvsagt bokoverkompatible også. Ville vurdert 5850, de andre blir totalt overkill. Tror faktisk 5770 også vil holde, men det må en nesten vurdere ang pris og ytelse. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) World of Warcraft skalerer ikke noe nevneverdig på et mellomklasse-grafikkort som er 3-4 år eller nyere. Et nyere kort er selvsagt kraftigere når det gjelder antialiasing osv. Joda. Det går litt greiere på et GTX 285 enn på et 4 år gammelt 7800GT men det er ikke stor praktisk forskjell. WoW wil kjøre meget bra på de aller fleste spilltilpasssede skjermkort på dagens marked til en pris fra ca 700 kr og oppover. Det kan være gøy å ha et skjermkort til 4000,- men det er meget sjelden det er nødvendig med mindre man har høyoppløselig 30" skjerm og det er ikke mange 30" som har utmerkedede egenskaper for spill. Man kommer som regel helt i mål med et skjermkort til 1500-2000,- og en 24" eller 26" LCD i prisklassen 2-3000. Nå tenker jeg til spill. Det er klart at fargegjengivelsen ikke er den beste til profesjonell arbeidssammenheng og at egenskapene til å vise film ikke er de beste på et slikt rimelig TN-Panel, men spillopplevelsen er god. 5850 og 5770 som nevnt i post over er gode kjøp. GTX 260 er også bra, selv om modellen har blitt et år nå. Er ikke noe i veien for å kjøpe 5870 dersom det er aktuelt å legge 3000,- i skjermkortet, men da bør det minimum være til bruk på 24" eller 26" skjerm eller så er det overdimensjonert. Endret 26. november 2009 av mrNilsen Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Kjøpte meg faktisk Call Of Duty i går og testet det ut på laptop'en, som er en Dell XPS 1710M m Geforce 7900GS skjermkort og 4GB. ram. Jeg kjørte Call Of Duty i 1920x1200 oppløsning i går å det gikk greit. Var LITT lagging innimellom... men ved LITT lavere oppløsning kunne jeg spille med flott grafikk uten lagg. Her snakker vi dog om en nesten 4 år gammel pc. Nå vet ikke jeg hvor bra 7900GS er/var, men jeg anntar at det var noe av det bedre til lapotop'er for noen år siden når jeg kjøpte pc'en. Så derfor så vil jeg tippe du vil klare deg lenge med feks. HD4890 som jo er ett gammelt kort nå, men dette vil jeg annta passer fint til de fleste spill med høy oppløsning. MEN! Når du sier at pris ikke har noen betydning, så er dette musikk i mine ører, og da vil jeg bare at du hermer etter meg Min nye pc får jeg rett over helgen, og der sitter det intet mindre enn 2stk. HD5870 i Crossfire Det er helt sikkert overkill, men GUD så morro! Kostet meg dog 6.000,- for disse skjermkortene, men siden du sa at pris ikke har noen betydning, så nevnte jeg det. Men...for å stikke fingeren litt i jorda: Med ETT HD 5870 klarer du deg LEEENGE! Kjøper du ett 5870 så regner jeg med at dette også er overkill. Personlig ville JEG også (noe jeg jo også har gjort) gått for ett kort fra ATI og ikke Geforce, grunnet directX 11 støtten. Lenke til kommentar
pOnE90 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Skal selv kjøpe et Radeon HD 5770. Det skal vistnok være mer en bra nok, og vertfall med tanke på pris ;)Et HD 4890 kjører alle spill på full grafikk uten problem, og WoW på 200FPS. Så et 5770 eller bedre vil være mer en nok Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Ett 5770 er nok mer enn bra nok ja... Er bare meg som har får vane og dra på litt ekstra ved kjøp av pc... Har fått meg eget hjemmekontor, som skal "dekoreres" med alskens dupeditter på sikt, så selve pc'en kan jo ikke dra ned førsteinntrykket Litt tøft å se tre 140mm store vifter i fronten som lyser blått. Da får man liksom inntrykk av att dette er en monster-pc. Nå er vel ikke akkurat pc'en jeg har bestillt en direkte monster-pc, men den er vertfall ikke langt unna. Er nok noen grep jeg kunne gjort for å få den litt raskere etc, men jeg synes det for holde for denne gang. Dessuten så kan jeg jo bare skifte ut/bygge videre på det jeg har på sikt. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) pOnE90: Man får ikke 200 FPS i WoW, fordi det ikke skalerer omtrent ikke med hardware. Joda, det er enkelted steder med få modeller osv der man kan få høy framerate men i raid, byer og generelt, langt derifra. Endret 26. november 2009 av mrNilsen Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 takk for alle gode tips. trur eg ender med skjermkortet http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=166884&model= trur han blir fornøyd med det takk for hjelpen. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Det er absolutt et bra valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå