Gå til innhold

Win 7 Workgroup og Homegroup


Anbefalte innlegg

Sitter her å prøver noe så enkelt som å dele noen mapper på 3 maskiner i huset her. Alle er på samme nett. To har samme brukerkonto, og en har en annen. Alle kjører win 7 home premium x64.

 

På de med samme brukerkonto, er deling av mapper osv ikke noe som helst problem. Men på den tredje er det komplett umulig. Selv om jeg har slått av passord på deling og aktivert guest kontoen, fungerer det ikke. Har også valg "work" på nettet for at win 7 ikke skal benytte homegroup for å få den "gamle" workgroup til å fungere. Har også prøvd homegroup, men akkurat det samma der. Det er faktisk enda værre for da har ingen tilgang til noe. Har selvsagt delte ressurser på alle maskiner. Har også passet på at alle og guest har full tilgang under permissions.

 

Jeg har deaktivert firewalls, sjekka servicer (tid er også synkront mellom maskinene). Men alt som fungerer er å ha samme brukernavn/passord på maskinen som du skal inn på som den du henter fra.

 

Noe annet som er irriterende med homegroup er at der du huker av for hva som skal deles ikke er merka når det åpnes igjen??

 

Noen tips??

 

Edit: Satte på 40/56 bit kryptering. Nå fungerer det halvveis med homegroup. En maskin får tilgang, mens den andre ser mappene men får ikke tilgang. Alt skal fortsatt være delt og gitt tilgang.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løsningen ble å aktivere windows firewall. Siden jeg bruker Kaspersky internet security, har jeg ikke bare slått firewall av, men også deaktivert servicen. Windows firewall kan godt være av, men servicen må kjøre.

 

Uansett kan jeg ikke forstå hvorfor windows firewall skal være en så kritisk del på homegroup. Man får ikke engang lagret homegroup instillinger når denne er av. Den blokkerer heller ikke trafikk av så det er helt ulogisk da ingen av homegroup servicene heller er avhengig av denne.

 

Det samme gjelder når man skal dele en printer på vanlig workgroup. Windows firewall må være på de få sekundene mens den legges til, men fungerer utmerket etterpå.

 

Uansett saken er løst fra min side.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...