MrQuiet Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hei alle! Jeg forsøker å sette opp en liten web- og mailserver som skal være helt uten bevegelige deler, da jeg bor i en liten leilighet og misliker sterkt summing fra en boks som skal stå på 24/7. Foreløpig har jeg bygget opp følgende: > Mini-box M350 kabinett > PicoPSU 80w strømforsyning > Intel D201GLY2 mini-itx med Celeron 220 (1,6GHz) > Kingston SSD > En power brick fra en gammel laptop > Ingen vifter > WinXP Problemet er selvsagt at dette går varmt... I romtemp 21deg, med CPU i hovedsak på idle, så ser jeg at CPU kommer opp i rundt 80deg. Ved tyngre bruk har den vært oppe i 96deg (da går hastigheten på CPU vesentlig ned...). Har sett litt på et Jetway NF94-270-LF hovedkort med 1,6GHz atom prosessor, som har en del mindre effekt en Celeron'en. (Termisk spekk på 7w vs 21w for kun prosessor) Men det er litt surt å blåse 1200,- dersom jeg uansett ikke får dette til å spille med en respektabel temperatur. Er det derfor noen som har erfaring fra vifteløse småPC-prosjekt som kan bekrefte at det er mulig å få til en PC med kun passiv kjøling, som klarer å dra rundt et fullt OS (Windows), med grafikk? Jeg har minimalt med erfaring fra Linux så jeg foretrekker å holde meg til WinOS. Lenke til kommentar
MrQuiet Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Jeg poster under "Kabinetter og modifikasjoner" da jeg tenker det er som regel her man diskuterer problematikk rundt kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå