Diablo007 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hei, Jeg har en oppgave som handler om : Forbyr religiøse skrifter arrangerte – og tvangsekteskap. Det er ganske viktig at jeg må drøfte det fra ulike vinkler osv. Jeg håper om noen kan komme med stikkord\forslag på hvordan jeg burde starte. Jeg allerde har skrevet noen stikkord. Litt om at folk tror at tvangsekteskap er aksptert i religiøse skrifter(jeg vil helst konsentrere meg om religionen Islam og folket der (Pakistan), i og med at det er det skjer mest. Jeg selv vet at det ikke står noe om tvangsekteskap, arrangert er noe annet. Det er selvølgelig en del av tradisjonen osv Men jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte. Hvordan jeg skal skrive og hva jeg skal skrive. Det skal være litt fakta, men mest drøfting. Håper noen kan hjelpe med forslag\stikkord. Lenke til kommentar
Diablo007 Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Ingen som har peiling ? Lenke til kommentar
Diablo007 Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Jeg har selv funne stoff. Men er det inngen som har noe forslag ? Lenke til kommentar
Psykedelisk_Sosiologi Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror at giftemålene til profeten Muhammad har stor betydning i henhold til det idealistiske synet på ekteskap innenfor Islam. Jeg kan ikke helt huske det konkrete rundt det, men det er verdt å sjekke. I tillegg så er det viktig å merke den store forskjellen mellom arrangert og tvangs-ekteskap. I vestlige tradisjoner så er det kulturelle tendenser til å gifte seg med medlemmer av samme klasse og statusgruppe. Dette er veldig likt de fleste arrangerte ekteskap, hvor partnerene er vanligvis valgt ut ifra de samme typer kvalifikasjoner. Plus, under prosedyrene som leder til arrangerte ekteskap så er det stor mulighet fra både menn og kvinner å bestemme seg om å ikke gifte seg med valgt partner. Men uten å ha altfor stor innsikt, så føler jeg at Koranen ville aldri i livet tillate tvangsekteskap, og jeg tror at dette er et symptom av sosialstruktur og patriaki istedenfor religiøse skrifter. Derfor tror jeg at religiøse oppfatninger rundt temaet er et symptom, men ikke en basis. Håper dette hjelper, er litt svak på norsken, har bodd i utlandet litt for lenge. Lenke til kommentar
Diablo007 Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Andre som har gode råd ? Lenke til kommentar
Diablo007 Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Jeg har som oppgaven å drøft om teamet : forbyr religiøse skrifter tvangekteskap ? Så jeg lurer på om noen samfunnsengasjerte folk kan ta en titt ? Lenke til kommentar
Diablo007 Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) ingen? Endret 5. desember 2009 av Diablo007 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå