Gå til innhold

[Løst]Justere skjerm Ubuntu 9.10

Kamelot

Anbefalte innlegg

Jeg har reformatert PCen og har tenkt å ha dualboot på XP og Ubuntu. Før hadde jeg dualboot med XP og Linux Mint men har nå lyst til å prøve Ubuntu. Problemet er den at i Ubuntu vises ikke menylinjen nederst på skjermen, jeg finner ikke f.eks. knappen for å slå av pc-en og å komme meg på nett :(

Jeg husker at jeg hadde det samme problemet da jeg hadde Linux Mint men da fikk jeg ordnet det, husker bare ikke hvordan jeg gjorde det, selvsagt :wallbash:

Håper noen kan hjelpe meg.

MVH Kamelot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en gammel CTR/bilderørskjerm? Hvis ja ville jeg testet instillngene for skjermtilpasning på den (knappene på skjermen). Vær oppmerksom på at instillingene du gjør der kan også påvirke hvordan skjermbildet vil være i Windows

Hvis ikke kan du endre oppløsningen på; system -> brukervalg -> skjerm

Om du har nvidiakort (med driver aktivert) så må du endre oppløsningen på en annen måte, men jeg har hatt noe problemer med å lagre endringene i den nyeste Ubuntuversjonen. Så om du har nvidia så kan jeg for søke å fortelle deg hvordan du gjør det (husker ikke helt selv men jeg fant en løsning mener jeg)

Men du sier du ikke ser menylinjen nederst der du slår av og endrer på nettverksinnstillingene. I en standard Ubuntu-installasjon er det plassert på det øverste panelet om du ikke har endret på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...