Kamelot Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg har reformatert PCen og har tenkt å ha dualboot på XP og Ubuntu. Før hadde jeg dualboot med XP og Linux Mint men har nå lyst til å prøve Ubuntu. Problemet er den at i Ubuntu vises ikke menylinjen nederst på skjermen, jeg finner ikke f.eks. knappen for å slå av pc-en og å komme meg på nett Jeg husker at jeg hadde det samme problemet da jeg hadde Linux Mint men da fikk jeg ordnet det, husker bare ikke hvordan jeg gjorde det, selvsagt Håper noen kan hjelpe meg. MVH Kamelot Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Er det en gammel CTR/bilderørskjerm? Hvis ja ville jeg testet instillngene for skjermtilpasning på den (knappene på skjermen). Vær oppmerksom på at instillingene du gjør der kan også påvirke hvordan skjermbildet vil være i Windows Hvis ikke kan du endre oppløsningen på; system -> brukervalg -> skjerm Om du har nvidiakort (med driver aktivert) så må du endre oppløsningen på en annen måte, men jeg har hatt noe problemer med å lagre endringene i den nyeste Ubuntuversjonen. Så om du har nvidia så kan jeg for søke å fortelle deg hvordan du gjør det (husker ikke helt selv men jeg fant en løsning mener jeg) Men du sier du ikke ser menylinjen nederst der du slår av og endrer på nettverksinnstillingene. I en standard Ubuntu-installasjon er det plassert på det øverste panelet om du ikke har endret på det. Lenke til kommentar
Kamelot Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Takk for svar fra deg kongeskipet Jeg gjorde som du skrev: system -> brukervalg -> skjerm, og fikk fikset det Takker. MVH Kamelot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå