Gå til innhold

OS programrings språk= c++?


Anbefalte innlegg

jeg fikk en ide om å lage en konsoll for en stund siden, og hardware trur jeg jeg har dekket, men så er det OSet da! hvilket språk foregår dette på? og hvordan får jeg startet med å lage et OS? når jeg tenker over hvordan de klarte å lage OSer før da de var først ute. er det noen som har vert borti dette og kan hjelpe meg? hadde vert fint

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og hvordan får jeg startet med å lage et OS? når jeg tenker over hvordan de klarte å lage OSer før da de var først ute.

 

En del læresteder tilbyr kurs i sine informatikkprogram som dekker dette. Det kan være verdt bryet å undersøke det som ligger nærmest (men kort oppsummert -- å skrive et operativsystem er *mye* jobb. Og det selv når man legger inn kun basalfunksjonalitet og ingen drivere)

Lenke til kommentar
En del læresteder

 

mener du da videregående skuler?

 

Neppe. OS programmering krever temmelig god kunnskap om hardware og programmering. En lærer ikke slikt på videregående... med mindre du går på en helt sinnsyk videregående skole da...

vet du da hvor jeg kan gå på skule for å lære c++ og slikt? har bare 3 år igjen på barneskole og vil helst ha det klart fortest mulig

Lenke til kommentar
vet du da hvor jeg kan gå på skule for å lære c++ og slikt? har bare 3 år igjen på barneskole og vil helst ha det klart fortest mulig

 

Åh, du er der. Hmm, ok. Hva skole angår, så blir det neppe C++ i overskuelig framtid uansett valg av lærested. Du kan (og bør) fokusere på matematikk og engelsk, da begge to er uunnværlige i senere informatikkstudier. Det er noe du kan gjøre allerede i dag og som det finnes et opplegg for uansett hvor du måtte gå på skole.

 

Det å kunne skrive et operativsystem innebærer utrolig mye mer enn rene språkkunnskaper og en visjon om hva sluttproduktet skal kunne gjøre. Uten et tilstrekkelig solid fundament vil ikke et C++-studium (selvstudium eller med andres hjelp) i seg selv føre spesielt mange steder. Det er en del andre fjell som må bestiges før du er kommet så langt at det er aktuelt å begynne på et operativsystemprosjekt. Det lureste er kanskje å finne en informatikklærer i nærheten som du kan jevnlig ha kontakt med og begynne med grunnleggende programmeringsemner og det i et mye mer nybegynnervennlig språk enn C++. Sagt på en annen måte -- før du kan redegjøre selv (heller enn kopiere fra nettet) hvorfor en liste er et bedre valg enn en skiplist i en bestemt kontekst, eller hva en kritisk region er og hvorfor de er nødvendige, er ikke et operativsystem et prosjekt som er realistisk å gjennomføre.

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...