Gå til innhold

2 uker kjedelig juleferie i USA: Hvilken håndholdt konsoll skal jeg kjøpe?

Arne

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal tilbringe juleferien på en relativt rolig plass i Nebraska, og tenker derfor på å kjøpe en håndholdt spillkonsoll. Slik jeg forstår det er det iPod Touch, PSPGo, PSP og NDSi det står mellom? Hvilken ville dere kjøpt? Jeg vet jeg liker de gamle pokemonspillene (spilte de når jeg var mindre... :love: ) men jeg ser kanskje etter noe med litt mer action, som bilspill og skytespill. Det er viktig med bra gameplay. Jeg har noelunde ok tilgang på internett der jeg skal i nebraska, så jeg vil ikke utelukke PSPGo helt med det første.

Har dere noen innspill? Jeg er helt ute av håndholdt-verdenen, den siste håndholdte jeg kjøpte kjøpte jeg for ca 6-7 år siden og det var Nintendo Gameboy SP. Jeg er egentlig ganske interessert i playstation. Og jeg liker egentlig de fleste spill.

Så hvis dere vil anbefale meg en av spillerene, og legge ved en begrunnelse på hvorfor jeg bør kjøpe den, og så opplyse om noen gode spill til spilleren så hadde det vært fint.

Jeg skal på black friday sale på fredag (selvfølgelig..) og bør derfor ha bestemt meg innen da.

Vennlig hilsen

Arne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er vanlig PSP som er mest vanlig altså? Det er det jeg bør kjøpe? Har egentlig ganske lyst på det.

Men det er PSP 3000 jeg bør kjøpe sant? det er visst ulike versjoner.

Hvilke gode spill finst det? Liker adventure og shooters. Det går an å overføre filmer sant?

Lenke til kommentar

Jada, det går an å overføre filmer :) Bare husk å skaffe deg et minnekort med nok plass på.

Noen spill jeg kan anbefale er Syphonfilter: Dark Mirror, Killzone Liberation, Daxter, Loco Roco og God of War: Chains of Olympus. Det finnes sikkert andre gode spill også, men nå har du ihvertfall litt å velge i :p

Endret av ulrik1012
Lenke til kommentar

Okay. Shoppingen er på fredag, men jeg bør kanskje bestemme meg litt før.

Så mao hvis jeg finner psp 3000 til under 150 USD så tror jeg jeg kjøper den. Og så bare kjøper jeg litt spill og mens jeg først er i gang.. Og en veske og kanskje. Hvis jeg først kjøper gjør jeg nok det. Men det kommer an på om jeg kjøper in the first place.. :p

Spiller forresten psp av xvid og sånnt direkte, eller må jeg konvertere til en annen codec? Jeg får vel kanskje tak i et par 8gb-minnebrikker kanskje? Kommer ikke til å bruke den til musikk (der bruker jeg FLAC-filer på min COWON D2-spiller...) men vil nok bruke den en del til film.. Men mest til spill altså.. :)

Er alle enige om at PSP er valget for meg?

Lenke til kommentar

Psp har mindre versjoner av konsollspill, mens ds/dsi har endel spill som er veldig annerledes og morsomme.. Touchskjermen og det at det er to skjermer åpner for mange muligheter.

Nintendo ds har også helt klart størst og best spillbibliotek.. Jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg kjøpte en psp over ds.

Lenke til kommentar

Når du sier best spillbibliotek, hva mener du da? At spillene passer bedre for deg enn hva psp ville gjort? Eller at de vil passe bedre til meg?

Det er nemlig viktigst at de passer godt til meg, og jeg har veldig lyst på en stor, veldig klar skjerm. Jeg vet ikke HELT om touch screen frister så veldig.

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalt DS jeg og ettersom jeg har hatt mye mer moro på den enn på PSPen min. Jeg elsker begge, men DS sitt spillbibliotek er mye mer variert. Men siden du sa du ville foretrekt racers og actionspill lot jeg vær å nevne før nå.

Men jeg ville gått for DS. Lengre batteritid, deiligere kontroller (touchscreen som faktisk tillater variasjon over en ganske ekkel joystick anyday) og selvfølgelig spillene. Det er ikke mulighet for film på DSi, men alle de gode spillene gjør det verdt det.

Lenke til kommentar
Det er svært få shooters/3D-adventures til DS da. Dessuten tror jeg ikke man kan ha filmer på den.

Det går an å spille av video, men da må du få tak i en flashcart først, sånn at du kan kjøre homebrew. Om du orker å se film på den rimelig lille og lavoppløste skjermen, får du selv vurdere.

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt DS over PSP (noe jeg forøvrig ikke gjorde, kjøpte PSP et par år før jeg fikk meg en DS), først og fremst grunnet spillutvalget. Med unntak av LocoRoco og Patapon går det mest i amputerte PS2-spill på PSP. DS derimot har mer originale greier.

Lenke til kommentar

Ser du foretrekker shooters/3D-adventures, men om du går for PSP, så vil jeg likevell anbefale at du sjekker ut Lumines og til dels Lumines II. Ingen PSP-spill jeg har lagt ned flere timer i enn 1ern :)

Edit:

Og om du ønsker en stor klar skjerm, så vil jeg anbefale PSP. Er grafikk viktig for deg?, så er i alle fall PSP veien å gå, da DS ikke helt kan måle seg med PSP på det området.

Endret av Duckhunter
Lenke til kommentar

Ble veldig i tvil nå. Fant ingen gode tilbud på black fridag... Så hvis jeg skal kjøpe en maskin så må jeg kjøpe til ordinær pris. Det er jo faktisk ganske billig i forhold til Norge uansett.. :p

Jeg har jo lyst på stor skjerm ja. Men jeg er veldig i tvil om jeg vil ha DSI eller PSP 3000 (slim). Jeg er jo veldig interessert i originale titler. Men gode kontroller og fin grafikk er jo også å foretrekke... Er ganske interessert å ha skype og. Men slik jeg forstår det har ikke PSP kamera, mens det har DSI. Men DSI har ikke skype?

Men nå er det ikke sikkert at det blir 2 uker in the middle of nowhere alikevel.. :p Det ser ut som om det blir fem dager der og resten i alabama og florida.... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...