Gå til innhold

Treg brenner, 24x bruker 15min

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg her en 24 ganger plextor brenner (IDE), som er litt for treg for min smak.

Den står og hopper mellom mellom hastigheter rundt 40%

Jeg regner med at det er pc`en min som er for treg, men hva må jeg gjøre med pc`en for å løse opp litt i dette probleme? Er det for lite RAM som er probleme eller er hele pc`en generelt for treg? Kan det være innstillinger?

Kan noen svare meg hvis de vet noe fornuftig om dette probleme

Hilsen Nero

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har omtrent samme opsettet som deg med en 12x plextor og den bruker ca 7min på en full 700MB så sant jeg ikke holder på med veldig mye rart samtidig.

Ting som kan få brennere til å bli trege er harddisken du leser i fra. Hvis denne er fragmentert blir det tregt å lese. Også hvis man skal brenne mange små filer kan det gå tregt. Står brenneren og harddisken på samme IDE kontroller?. En annen ting er brenne programmet. Hvilket bruker du? Jeg hadde problemer med en eldere Nero versjon som bare sugce all cpu-kraften. Hvis jeg prøvde å gjøre noe ved siden av brenningen sto maskina i sju steiner og brenningen tok selvsagt lang tid.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-30 20:57, Devilizer skrev:

Jeg har samme brenner som deg, og jeg bruker litt over 2 min på å brenne en full 700 MB cd. sjekk at du har den nyeste versjonen av brenneprogen. som det ble sagt tildligere, defragmentert HD = treige greier..

1X = 150 KB/s

24 x 150 = 3.6 MB/s

3600 x 60 = 216 MB/min

700 / 216 = 3.24 min - teoretisk makshastighet. I praksis tar det noe mer fordi 16, 20 og 24x-brennere ikke brenner hele plata på full hastighet, men begynner med lavere speed. 24X'n til Plextor ligger typisk på ca. 21-22X i gjennomsnitt på hele plata.

Åssen klarer du da å brenne 700 mb på litt over 2 min? *nyskjerrig*

Lenke til kommentar
Devilizer skrev (2002-01-31 23:23):

hmm. det er fakta. bruker 2 min, 24 sec på ei full skive.. :smile:

Da har du hatt en gjennomsnittlig brenne hastighet på 33x. Fet brenner. Hvor fikk du kjøpt plata som takla dette??

legger du på et minutt derimot tror jeg deg. da har du hatt et gjenomsnitt på 23,4x noe som er veldig bra, men mer realistisk.

[ endret av Xell den 2002-02-01 10:43 ]

Lenke til kommentar

Det må være en bugg i Nero lr no, for det står jo der, svart på hvit at det brenner ved 3600 KB/s, dette er max-speeden. Om du regner litt på det så er det jo helt klart at det er umulig å brenne ca. 700 mb på så kort tid med den farta...er du helt sikker på at den fila er f.eks. 696 mb? Hvor mange mb ligger det på den ferdigbrente cd'n? Har opplevd at Nero har vist grådig feil filstørelser et par ganger.

DFN blir virkelig nyskjerrig nuh, detta må vi komma til bunns i! :smile:

Lenke til kommentar

Pitch_Black_DIVX

type: Video Clip

Size: 695MB (729 016 320 bytes), 729 022 464 bytes used

etc etc etc

dette er ifra rightclick properties

mulig at det er nero som er fu(ka, det vet ikke jeg, men det sier ca 2:24 når jeg er 100% ferdig hvaffal :smile:

Lenke til kommentar

Nero.

Ingenting i veien med pc'n din, den er mer enn rask nok.

Her er noen ting du kan prøve for å forbedre hastigheten på brenninga di :

1. Kontroller at både harddisk og cd-brenner er satt til DMA mode og ikke PIO ... Hvis den står i PIO vil du merke det ved at pc'n er veldig treg mens du brenner.

2. Defragmenter harddisken.

3. Sett harddisken på primary og cd-brenneren på secondary IDE.

4. Bruk merkeplater som støtter 24X brenning. NoName plater har en tendens til å forlenge brennetiden.

5. Oppdater til siste FirmWare version til brenneren din. Plextor 24X er vel v1.3 som er siste version hvis jeg ikke tar feil.

6. Oppdater brenneprogrammet ditt til siste version.

Håper disse tipsene kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...