spitfire92 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg har en gammel tv, den ble kjøpt i 2004, det er en 42" Plasma tv, som ikke er hdtv, da er spm mitt, hvordan får jeg brukt ps3n min på den tven, når den ikke har HD-utgang? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Ja, du får en kabel med PS3`en som du kan bruke på de aller fleste TV`er. Og siden din ikke er spesielt ny, vil jeg tro den passer. (Er sånn Rød-Hvit-Gul kabel, vet ikke navnet) Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) EDIT: Applebee både før og mer presis. Han snakker om kompositt, og en slik skulle følge med som han sier. Endret 25. november 2009 av S-r-ex Lenke til kommentar
spitfire92 Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 hm.. jeg fant ikke den ledningen, men takk for respons! Jeg skal ta meg en leteaksjon Men har du nå peiling på hva den ledningen heter, hvis jeg ikke skulle finne den, da må jeg kjøpe en ny en. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Alternativt kan du kjøpe en komponent-kabel hvis TV'n din støtter det og få mye bedre bilde ut på skjermen enn det du ville få med kompositt. Bare spør etter en playstation-2 kabel med komponent, hvis du ikke finner det, får du bare finne deg i kompositt. Lenke til kommentar
spitfire92 Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Det jeg nå fant ut er at den faktisk er hd-ready men det er bare ikke hd-utgang på den, å den rød-hvit-gule ledningen apple bee foreslo, den har vi prøvd, den funker ikke. Jeg tror det er en grønn-rød-gul ledning eller no som skal funke men har ikke nå peiling på hvordan den ser ut eller hvor jeg finner den eller hva den koster, så hvis noen kunne ha noe info så hadde det vært glimrende. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 For å kanskje hjelpe deg litt på vei i letingen: Lenke til kommentar
spitfire92 Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Tusen takk for svar, dere hjalp meg veldig, nå skal jeg på ledningjakt i butikker Den var grønn-blå-rød den kabelen, sånn som den her: Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Den kabelen de over snakker om er en standard ps2/ps3 kabel som følger med maskina. Denne gir ikke noe spesielt bra bilde. Det du burde se etter bakpå din tv er om du har komponentinngang. Da har du tre ledninger til bilde (grønn,blå&rød). Det er en slik kabel jeg snakker om: http://www.modnet.no/product_info.php?cPat...17469378c1136b2 En slik kabel vil gi deg HD-bilde i 720p kvalitet. MYE bedre en hva standard kabelen klarer. Lenke til kommentar
praystation Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Du er sikker på at det ikke er en DVI-utgang på TV´en. Ettersom TV´en er HD-ready synes jeg det høres veldig rart ut at den ikke har noen form for HD utgang. Som JarlDR skriver over så kan du også bruke komponent kabel dersom TV´en har utgang for dette. Alternativet er DVI. DVI var HD standarden før HDMI kom på banen. I 2004 tror jeg at DVI fortsatt var mest vanlig. Forskjellen på HDMI og DVI er at HDMI også kjører lyden gjennom kabelen, mens hvis du bruker DVI får du kun bilde. Sånn ser DVI-utgangen ut: Endret 26. november 2009 av praystation Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hvor ser du at TV`en er HD-Ready? Synes han skrev at det ikke var HD-TV i førstepost. Lenke til kommentar
praystation Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hvor ser du at TV`en er HD-Ready? Synes han skrev at det ikke var HD-TV i førstepost. Se innlegg #6 Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Ahaa, da skjønner jeg Ja, da bør den i all fall ha mulighet til å kunne ta inn HD signaler, så som fyren over sa, se etter DVI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå