Gå til innhold

Hvordan fungerer namespaces?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er pakkenavn, du kan velge hvilket navn du vil. Poenget er bare at du ikke velger noe andre har valg før deg. Sakset fra sun.

The prefix of a unique package name is always written in all-lowercase ASCII letters and should be one of the top-level domain names, currently com, edu, gov, mil, net, org, or one of the English two-letter codes identifying countries as specified in ISO Standard 3166, 1981.

Subsequent components of the package name vary according to an organization's own internal naming conventions. Such conventions might specify that certain directory name components be division, department, project, machine, or login names.

Eksempler.

com.sun.eng

com.apple.quicktime.v2

edu.cmu.cs.bovik.cheese

Endret av Algific
Lenke til kommentar

Så lenge du ikke har planer om å distribuere programmet offentlig eller bruke deler som har samme package så trenger du ikke bry deg spesielt om dette.

Hvis du virkelig trenger det så holder det ofte å skrive slik: no.etternavn.fornavn

Tror ikke æ, ø og å virker da.

Regner med at du vet hvordan du skal håndtere java filer i packages, hvilken relativ path de skal ha?

Lenke til kommentar
Jeg ser at når jeg skal lage en Java-app, skal den tilhøre et namespace (com.android.example eller tilsvarende). Er dette noe man bare finner på, eller bør man eie det tilsvarende domenet? Bør jeg velge com.mittnavn.program eller noe sånt?

Jeg mistenker deg for å holde på å lære deg Android. Du skal få et veldig godt råd fra meg, helt gratis: Bruk noen timer på å lære deg grunnleggende Java først, så du ikke kommer hit og spør for hver minste lille filleting du ikke forstår.

Werner

Endret av wernie
Lenke til kommentar

Slapp av. Jeg har jobbet med Java tidligere, men det begynner å bli en stund siden. Jeg har prøvd å finne ut om det er noen navnekonvensjon eller liknende for namespaces, men når det altså ikke er det, sier det seg selv at svaret er vanskelig å finne.

Har forøvrig laget et fungerende Bussorakel-frontend (www.team-trafikk.no) nå.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke helt riktig å si at det ikke finnes noen konvensjon. Som allerede nevnt:

- bare små ASCII-bokstaver

- starte med .com, .no, eller annet top-level domene.

http://java.sun.com/docs/codeconv/html/CodeConvTOC.doc.html

Å bruke f.eks. no.dittnavn.programnavn kan være helt kurant. Dette domenet trenger ikke eksistere "der ute".

Men for ihvertfall personlige prosjekter, ser jeg ikke akkurat behovet for å ha et religiøst forhold til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...