Gå til innhold

Valg av utdanning.

FrankBjarne

Anbefalte innlegg

Jeg går på VG1 Elektro nå. Jeg vet ikke helt sikkert hva jeg vil velge videre og tenkte noen av dere kunne hjelpe meg litt frem. Det jeg hadde tenkt var å gå VG2 Data og Elektronikksystemer, men er ikke helt sikker på hva denne linja innebærer. Er selv interessert i da datateknikk, data, små elektronisk og datasystemer, men jeg har en sterk interesse for spilldesign/3D-design. Er det lurt å gå random VG2, for så VG3 Påbygning og så inn på NITH, eller er det lurest og gå en linje innenfor elektrofaget som innebærer noen av interessene innenfor data?

Kan også legge til at jeg ligger an til 6'er i Data og elektronikksystemer vist dette vil ha noen innvirknig...

Håper på noen gløgge svar :)

Endret av Refsa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg å gå VG2 etterfulgt av påbygning. Slik får du raskest mulig studiekompetanse og kan søke deg inn på akkurat det du vil. Og det høres ut til at du allerede vet hva du vil, så da er du allerede godt på vei.

Finn ut div. opptakskrav til der du vil inn. Sjekk hva poenggrensene har ligget på de siste årene, og sørg for å få god nok karakterer til å komme inn.

Den løypa ville iallefall jeg kjørt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...