FrankBjarne Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Jeg går på VG1 Elektro nå. Jeg vet ikke helt sikkert hva jeg vil velge videre og tenkte noen av dere kunne hjelpe meg litt frem. Det jeg hadde tenkt var å gå VG2 Data og Elektronikksystemer, men er ikke helt sikker på hva denne linja innebærer. Er selv interessert i da datateknikk, data, små elektronisk og datasystemer, men jeg har en sterk interesse for spilldesign/3D-design. Er det lurt å gå random VG2, for så VG3 Påbygning og så inn på NITH, eller er det lurest og gå en linje innenfor elektrofaget som innebærer noen av interessene innenfor data? Kan også legge til at jeg ligger an til 6'er i Data og elektronikksystemer vist dette vil ha noen innvirknig... Håper på noen gløgge svar Endret 25. november 2009 av Refsa Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Vil anbefale deg å gå VG2 etterfulgt av påbygning. Slik får du raskest mulig studiekompetanse og kan søke deg inn på akkurat det du vil. Og det høres ut til at du allerede vet hva du vil, så da er du allerede godt på vei. Finn ut div. opptakskrav til der du vil inn. Sjekk hva poenggrensene har ligget på de siste årene, og sørg for å få god nok karakterer til å komme inn. Den løypa ville iallefall jeg kjørt Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Den eneste grunnen til å gå påbygging er NITH, men er ikke helt sikker på om dette er et sikkert valg... Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Sikkert valg i forhold til hva? Du får generell studiekompetanse. Det kommer du aldri til å angre på. Men dette må du selvsagt bestemm helt selv. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Jeg tenker på jobb videre. Om det er stor forespørsel eller liten for det er kjipt og gå uten jobb. Er det opp mot sikkert å få jobb går jeg for påbygning og NITH, men vist ikke er det ikke noe vits for meg og ta det. Da tenker jeg heller at jeg går Datatekniker eller lignende... Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Klart du får deg jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå