FJERNET111 Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Har vært ganske mye regn de siste dagene og når det ble opplett i 5 minutter benyttet jeg anledningen til å ta et lite stemningsbilde ut gjennom vinduet. Er kanskje ikke så fryktelig spennende motiv, men jeg synes det var litt stilig hvordan skyene rullet oppover fjellet. Har ikke redigert bilde så veldig mye, men måtte fjerne linsen på kameraet som ble reflektert i vinduet (jada, får åpne vinduet neste gang ). Er interessert i litt tips på hva jeg kunne gjort annerledes rent teknisk og om det er noe jeg kunne gjort for å få noen mer spennende effekter i bildet. Satser på at jeg kommer tilbake med mer spennende bilder ved en senere anledning, men måtte bare ta noen da jeg skaffet meg nytt kamera (som foreløpig passer meg som hånd i hanske). EXIF: Panasonic DMC-FZ38 f/4 Exposure time: 1/250 ISO: 125 Focal Length: 47mm Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Jeg er litt usikker på om DOF fungerte. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Fine farger i bildet og fint med den skodden, gir høstlig stemning. RandiA Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Pent der hvor skyene/tåken treffer tretoppene Jeg kunne tenkt meg å se mer forgrunn og mindre himmel. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 26. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Takk for kritikk . Tok et bilde til der hvor mer av forgrunnen er med, men det ble desverre litt utbrent og jeg synes ikke det var et like bra utsnitt. Kan legge det ut her uansett, kanskje andre synes noe annet. EXIF: Panasonic DMC-FZ38 f/3.6 Exposure time: 1/100 ISO: 125 Focal Length: 65mm Endret 26. november 2009 av SBS Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Crop bort hustakene, peis på med litt mer kontast så blir v2 langt bedre enn v1, etter min mening @ second look; du har helt rett i at eksponeringen er bedre på v1. Vanskelig å bestemme seg for hvilket som er best nå.. Endret 26. november 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå