Gå til innhold

Trener jeg BENKPRESS for mye?

godingen00

Anbefalte innlegg

Hei. Har et prog her.<br /><br />Benkpress 5x5<br />Pullups 2-3xmax<br />Knebøy 5x5<br />Dips (hvis jeg makter) 3xmax<br />Mage <br /><br />Jeg har trent dette prog og fått bra fremgang. Trener på dette fordi vi blir testet på skolen.<br />Er det for mye å kjøre benk 3-4 ganger i uka 5x5 tungt?<br />Altså tung benkpress 3-4 ganger i uka i tillegg til programmet?<br />Jeg hviler selvfølgelig 48 timer mellom hver økt...<br /><br />Setter pris på svar.

Endret av godingen00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har et prog her.<br /><br />Benkpress 5x5<br />Pullups 2-3xmax<br />Knebøy 5x5<br />Dips (hvis jeg makter) 3xmax<br />Mage <br /><br />Jeg har trent dette prog og fått bra fremgang. Trener på dette fordi vi blir testet på skolen.<br />Er det for mye å kjøre benk 3-4 ganger i uka 5x5 tungt?<br />Altså tung benkpress 3-4 ganger i uka i tillegg til programmet?<br />Jeg hviler selvfølgelig 48 timer mellom hver økt...<br /><br />Setter pris på svar.
Lenke til kommentar

Ja 3-4 er ALT for mye.

2 ganger bør du satse på, og trene bryst bra

2 ganger i uka feks, Benk, Skråbenk og flies, dips osv..

Lenke til kommentar
Er det skadelig? Gjør det noe om jeg trener 3 ganger noen uker?

Kan bli skadelig, du kan overtrene brystet ditt, det jeg er mener er at du aldri gir brystet ditt nok vile, så det aldri klarer å bygge seg opp igjen og du kan erfare at du øker veldig sakte eller ikke øker noe i benkpress , og du kan bli skuffet.

Personlig trener jeg Mandag og Torsdag bryst å det funker helt utmerket. Noe jeg vil anbefale at du ikke trener det noe mer en 2 ganger i uka. Tren heller bryst hardt 2 ganger i uka, og spis riktig. Muskler trenger vile, akkurat som kroppen trenger søvn.

Endret av Zennien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...