PreN Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Hei. Jeg har xfx nForce 780i sli. Jeg skal oppdatere BIOS for å se om det kan fikse et problem jeg har. Jeg skjønner ikke hvordan jeg gjør dette. Finner ingen informasjon om dette på deres hjemmeside. Jeg har lastet ned et program de har som heter System Update. Her tar jeg først backup av BIOS. For deretter å velge en ny rom-fil som skal programmeres, skal jeg velge et helt tilfeldig sted? Jeg skjønner ikke helt dette. Noen som erfaring med dette? xfx har foreløbig ikke svart meg. Endret 25. november 2009 av PreN Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Varierer mellom modeller hvordan oppdatering av BIOS funker. Noen har en enkel exe fil som kan kjøres via Windows. Andre må du brenne ut på en CD og boote/install. Og andre har et program (er sikkert den du nå bruker) som kjører og gjør det meste automatisk. Jeg ser på websiden at de krever registrering, dette gidder jeg ikke. Men de har jo et "guide" på Support Central nederst på siden deres. http://www.xfxforce.com/en-us/Help/Support.aspx Ang hvor du skal lagre, jeg ville lagret den på en annen HDD enn system HDD (den som OS er installert på). Bare itilfelle det går gale. Endret 25. november 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
PreN Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 får bare beskjed av xfx at nyeste versjon heter P09. Prøver å bruker nvidia system update, men skjønner ikke den og finner heller ikke noe hjelp der. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Eh, ok tror du er litt forvirret. BIOS er tilknuttet til hovedkort, ikke grafikk kortet. Nvidia har ingenting med dette BIOS updaten å gjøre. Hovedkortet ditt heter nForce 780i sli, dvs den er tilpasse nvidia kort. Så du skal til xfx sitt webside, logge deg inn, og finne BIOS driverene der. Står på websiden deres "We recommend updating the BIOS on your XFX Nforce 780i SLI ( MB-N780-ISH9 ) to version P08." Endret 25. november 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
PreN Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Nvidia har en system update, hvor du kan flashe BIOS. Men fant en iso fil på XFX sine sider nå. Skjønner ikke helt hvordan jeg ikke har funnet det før. Jeg brenner den iso-filen på cd og booter som om jeg skulle installert XP på nytt? Må jeg gjøre noen innstillinger i BIOS først? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå