Personvern Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Hei, Det har gått opp for meg at jeg har muggsopp på hybelen. Jeg trenger derfor råd om hvordan jeg nå skal gå frem. Hybelen jeg leier, har jeg leid fra starten av september. Hybelen var fin den, overraskende billig, men det var jo bare bra Jeg merket at jeg fra jeg flyttet inn sov lengre om natten enn da jeg bodde hjemme. Men jeg la ikke noe mer merke til det. Jeg oppdaget etter en tid noen mørke flekker, samt vanndråper der de mørke flekkene var oppe i taket. Jeg skjønte at det var fuktig på hybelen, så jeg begynte å ha vinduet mye oppe. Fra jeg oppdaget dette, til jeg sa ifra til utleier gikk det to-tre uker. Jeg sendte så en SMS samt mail til utleier, og han kom på "befaring". Jeg hadde vært bekymret over hvorvidt det var muggsopp i taket, og om dette var min feil. Utleieren avkreftet ikke direkte at det var muggsopp ved å si "Nei, det er ikke muggsopp", men jeg fikk et sterkt bilde av at det ikke var muggsopp. Vedkommende sa at det ikke var farlig de flekkene som var oppe i et hjørne i taket. Utleier sa han skulle komme og åpne opp ventilen, slik at hvis denne også sto oppe, ville det ble bedre gjennomtrekk sammen med vinduet hvis det også sto oppe. Bakgrunnen for dette var da at det ville bli mindre fuktig. Det er verdt å merke seg, at ventilen ikke kunne åpnes enkelt, da det virker som den er blitt malt over i kantene(!). Så jeg slo liksom fra meg tanken på at dette var muggsopp. Helt frem til jeg så en tråd inne her på juss forumet. Jeg innså at jeg nok hadde muggsopp. Jeg har derfor ikke lyst til å bo her lenger. Jeg har hentet oppsigelsesskjema. Jeg har så noen spørsmål som det ville vært fint å få svar på. - Skal jeg vaske bort muggen før jeg flytter ut? Før utleier var på "befaring" hadde jeg tørket over med en klut, så det var ikke så ille som det var. Men jeg informerte vedkommende at jeg hadde tørket bort deler av det mørke. - Er det min feil at muggsoppen oppsto? Jeg hadde vinduet mye igjen før jeg oppdaget at det pleide å bli kondens på vinduet på rommet. - Skal jeg si opp leiekontrakten på vanlig måte? Eller skal jeg orientere om at det er muggsopp på rommet? Jeg trenger noen beroligende ord EDIT: Jeg mener det står i kontrakten at jeg har sagt meg enig i å være ansvarlig for skader som oppstår der jeg leier. EDIT: Utleier har aldri kommet og åpnet ventilen. Endret 25. november 2009 av Personvern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå