Gjest evig tannregulering Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hei. For en del år siden fikk jeg tannregulering. Hukommelsen min er litt vag, men jeg vil tippe på at det var for cirka 8 år siden. Det er en tannregulering som sitter på baksiden av tennene. Har ikke hatt oppfølging eller sjekk på mange år. Jeg merker lite til den i det daglige, men av og til får jeg sår på tunga, og det er mye jobb å holde den ren. Så jeg begynner å tenke på å bli kvitt denne nå. For et par år siden prøvde jeg å ringe til kjeveortopeden som hadde satt i tannreguleringen, men det virket som om de ikke tok meg på alvor. Så jeg lurer litt på om jeg egentlig har "rett" til å få fjernet den gratis/billig hvis ikke det er noe som tilsier at jeg trenger den fortsatt. Eller må jeg betale konsultasjon og fjerning av egen lomme nå? Var under 18 når jeg fikk reguleringen, er godt over 18 nå. Lenke til kommentar
Gjest evig tannregulering Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Eller, det er egentlig en streng som sitter på baksiden av tennene, for å holde dem på plass. Vet ikke helt om det klassifiserer som tannregulering, men fikk iallefall den av kjeveortopeden. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg har ikke peiling, jeg ville selv å prøvd noe så drastisk som å gå til det faktiske "tannlege" kontoret for å få saken 100% klar. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Har du fått visdomstenner? Lenke til kommentar
Gjest evig tannregulering Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Har du fått visdomstenner? Ja, har til og med operert vekk et par stykker. Men det var på et annet tannlegekontor så ser ikke helt sammenhengen med dette her. Strengen er bak fortennene, altså ikke relatert til visdomstenner. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Er den noe plagsom da? Jeg har hatt den i mange år, merker ingenting til den. Btw: Denne tråden strider mot reglene for gjesteposting. Lenke til kommentar
Gjest evig tannregulering Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg har ikke peiling, jeg ville selv å prøvd noe så drastisk som å gå til det faktiske "tannlege" kontoret for å få saken 100% klar. Det kan bli litt vanskelig da jeg har flyttet vekk og kun besøker hjemstedet i feriene (når de har stengt uansett). Men kan jo gi det et forsøk. Lenke til kommentar
Gjest evig tannregulering Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Er den noe plagsom da? Jeg har hatt den i mange år, merker ingenting til den. Btw: Denne tråden strider mot reglene for gjesteposting. "Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold." Såvidt jeg kan se går dette under helseforhold. Lenke til kommentar
Gjest evig tannregulering Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Og for å svare på spørsmålet (kan visst ikke redigere mine innlegg inne her), jeg blir sår på tunga av og til på grunn av at den skraper mot tannreguleringa, pluss at det er masse jobb å holde den ren og fri for matrester. Så ja, jeg begynner å bli litt lei av den. Jeg kan ikke skjønne at man skal trenge å ha den i 6-8 år. Men om noen kan forklare meg hvorfor det er naturlig/normalt å ha en slik regulering på "livstid" så lytter jeg gjerne. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg har hatt min i 10 år, men det er i underkjeven og jeg har enda ikke fått visdomstenner (jeg vet heller ikke om de noen gang kommer). Begrunnelsen for at jeg har min er at med en gang det blir en bevegelse i tannstillingen vil fortennene vri seg og det vil se forferdelig ut. Jeg godtar strengen fordi jeg vil ha pene tenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå