Hakasu Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg var på Lefdal istad og kjøpte en ny laptop, og satte meg ned for å komme igang med den istad. Satte selvfølgelig i laderen, men den falt ut imens jeg var igang med installasjonen, og så gikk strømmen. Så nå får jeg bare en error message hver gang jeg slår på PC'en. På erroren står det bare "FAIL: Number of partitions: 3 in disk 0" Jeg har bare muligheten til å trykke på OK, og når jeg gjør det bare starter den på nytt, så det blir en evigvarende syklus. Denne error meldinga kommer like etter Windows starter, altså like etter den linja som kommer opp når Windows (Vista) loader. I følge manualen var det bare å trykke alt+f10 for å komme til sånn at man kan få maskina tilbake til sånn man fikk den fra butikken, men jeg får det ikke til å funke. Altså, ingenting skjer. Det er snakk om en Acer Aspire 7738G med Windows Vista. Jeg har tenkt litt på å installere en annen verjson av Windows, men det er kanskje ikke så lurt om jeg må levere den tilbake? Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Du kan fint installere Windows XP eller Windows 7 uten problemer med Lefdal om du trenger service. Du skal ikke være bindet til Windows Vista i 12-mnd. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Du trykker Alt+F10 når du ser Acer logoen og ingenting skjer? Altså, du skal holde nede Alt tasten og trykk flere ganger på F10 med Acer logoen på skjermen. Er ikke så sikker på det ColdIce sier, mulig Lefdal er litt vrang på dette uten at jeg skal si det for sikkert. Men normalt skal det ikke ha noe å si. Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Det funker ikke nei. Prøvd det mange ganger nå, og prøvde nettopp to ganger med å holde nede alt og trykke mange ganger på f10. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Start opp med windows-cden, og ikke det forhåndsinstallerte greiene. Da vil du komme videre uansett hva som har skjedd med det opprinnelige imaget. Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Det følgte ikke med Windows CD. Men kommer det til å funke uansett om jeg tar en annen versjon av Windows CD som jeg har liggende og installerer det da? Lenke til kommentar
Otern Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Det følgte ikke med Windows CD.Men kommer det til å funke uansett om jeg tar en annen versjon av Windows CD som jeg har liggende og installerer det da? trykk f8 under oppstart av windows og velg repair. der vil du få velge acer recovery manager Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Kan ikke velge repair når jeg trykker f8 under oppstart av Windows. Får bare valg om masse Safe-Modes og greier, og ingen av dem funker. Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Beklager dobbelpost, men installerte Windows fra en CD, og det fungerte. Men rart ingen av de recovery greiene funka. Men tusen takk for hjelpa alle sammen! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Flotte greier at du fikk det til å virke. Har et lite spørsmål. Hvis du går til Disk behandling, ser du en EISA partisjon? Hvis du gjør det, så er dette den skjulte Acer eRecovery partisjonen. Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Nei, men jeg har en partisjon på 3GB med navnet XPE, og en uten navn på 10GB som det såt Recoverty Partition på status. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Nei, men jeg har en partisjon på 3GB med navnet XPE, og en uten navn på 10GB som det såt Recoverty Partition på status. Den Recovery Partition er nok EISA partisjonen som inneholder Acer eRecovery. Det burde tilsi at eRecovery skulle virke enda, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Jepp, det virker sånn siden jeg har en partisjon med 10GB liggende på harddisken, men jeg får det jo ikke til å funke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå