Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Får ikke installert Windows på min nye laptop

Anbefalte innlegg

Jeg var på Lefdal istad og kjøpte en ny laptop, og satte meg ned for å komme igang med den istad. Satte selvfølgelig i laderen, men den falt ut imens jeg var igang med installasjonen, og så gikk strømmen. Så nå får jeg bare en error message hver gang jeg slår på PC'en. På erroren står det bare "FAIL: Number of partitions: 3 in disk 0"

Jeg har bare muligheten til å trykke på OK, og når jeg gjør det bare starter den på nytt, så det blir en evigvarende syklus.

Denne error meldinga kommer like etter Windows starter, altså like etter den linja som kommer opp når Windows (Vista) loader.

I følge manualen var det bare å trykke alt+f10 for å komme til sånn at man kan få maskina tilbake til sånn man fikk den fra butikken, men jeg får det ikke til å funke. Altså, ingenting skjer.

Det er snakk om en Acer Aspire 7738G med Windows Vista.

Jeg har tenkt litt på å installere en annen verjson av Windows, men det er kanskje ikke så lurt om jeg må levere den tilbake?

Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trykker Alt+F10 når du ser Acer logoen og ingenting skjer? Altså, du skal holde nede Alt tasten og trykk flere ganger på F10 med Acer logoen på skjermen.

Er ikke så sikker på det ColdIce sier, mulig Lefdal er litt vrang på dette uten at jeg skal si det for sikkert. Men normalt skal det ikke ha noe å si.

Lenke til kommentar
Det følgte ikke med Windows CD.

Men kommer det til å funke uansett om jeg tar en annen versjon av Windows CD som jeg har liggende og installerer det da?

trykk f8 under oppstart av windows og velg repair. der vil du få velge acer recovery manager

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...