Gå til innhold

Motorola Milestone / Droid

Apebein

Anbefalte innlegg

Hey,

hva er det jeg whiner for. Funksjonene som mangler kan installeres med APKer.

http://androidhd.blogspot.com/2010/01/milestone-android-21-nexus-one-style.html

Fungerer utmerket så langt. Skal melde fra om eventuelle bugs etc.

edit. det nye 2.1 media galleriet er svært nice. den nye home screen\launcher er herlig og, men den ser ut til å krashe mye. Noen andre som har det problemet? Skal se om jeg finner en løsning på det.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp.

Men jeg er skuffet over mangelen på ny app drawer og nytt media galleri da. Spesielt sistnevnte er ganske dårlig.

Hva annet mangler (som er i nexusen)?

edit: Oh. Muligheten for å klikke seg direkte til en homescreen uten å måtte scrolle. Samt at UIen ser mye mye bedre ut.

Droiden har selvfølgelig alle disse tingene, så det relativt irriterende...

Du kan jo enkelt gå tilbake til homescreen ved å trykke på homesymbolet under skjermen? Eller misforstår jeg deg?

Endret av Apebein
Lenke til kommentar

Har forresten lastet ned filene til denne Androidhd-bloggeren. Galleriet og musikkspilleren var meget kurant, men launcheren var det bare trøbbel med. Force closing og drita treig. Hadde virkelig sett frem til ny app drawer og launcher. Og skulle ikke det også bli ny screen unlock?

Live wallpapers er ok, men finner egentlig ingen kule. De integrerte er helt ålreite, men de på markedet er stort sett dårlige. Virker også som om batteriet mister en del levetid når du bruker disse bakgrunnene.

Lenke til kommentar

Er nok lite tvil om at det går utover batteriet ja. Bruker jo prosessorkraft. Synes Earth Live Wallpaper fra markedet så bra ut, men jeg kommer nok ikke til å bruke de. Har en god samling av vanlige som ikke gjør telefonen tregere. ^^

Jeg har gitt opp på å få launcheren til å fungere, MEN jeg ha funnet en som fungerer bedre! HelixLauncher (ikke 2, den krasher på samme måte).

Den har ikke den nye launcheren, men en modifisert versjon av den vanlige. Man har også en dock nederst som man kan bruke til de viktigste funksjonene (meldinger, phone etc). Dobbeltap hvor som bringer opp alle home skjermene (3-7) der man kan klikke på en for å gå direkte.

Like so. Nyttig!

Ellers har 2.1 oppdateringen re-introdusert buggen med at musikk spilleren automatisk starter å spille musikk (uten at den engang er åpen). Plagsomt!

Med det beste av alt er at telefonen automatisk syncer med alle picasa web albumene mine integrert i det nye fantastiske bilde galleriet! Så nå har jeg alle bildene mine på telefonen uten å måtte løfte en finger. Fantastisk. Så til dere som har bilder, dytt de opp på en gratis Picasa web konto og sync (picasa desktop appen er forøvrig også genial)! Vær oppmerksom på at det trolig bruker mye data trafikk...

Alt i alt, med disse nye tingene på plass er jeg meget fornøyd med oppdateringen. Telefonen føles som ny.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Er nok lite tvil om at det går utover batteriet ja. Bruker jo prosessorkraft. Synes Earth Live Wallpaper fra markedet så bra ut, men jeg kommer nok ikke til å bruke de. Har en god samling av vanlige som ikke gjør telefonen tregere. ^^

Jeg har gitt opp på å få launcheren til å fungere, MEN jeg ha funnet en som fungerer bedre! HelixLauncher (ikke 2, den krasher på samme måte).

Den har ikke den nye launcheren, men en modifisert versjon av den vanlige. Man har også en dock nederst som man kan bruke til de viktigste funksjonene (meldinger, phone etc). Dobbeltap hvor som bringer opp alle home skjermene (3-7) der man kan klikke på en for å gå direkte.

Like so. Nyttig!

Ellers har 2.1 oppdateringen re-introdusert buggen med at musikk spilleren automatisk starter å spille musikk (uten at den engang er åpen). Plagsomt!

Med det beste av alt er at telefonen automatisk syncer med alle picasa web albumene mine integrert i det nye fantastiske bilde galleriet! Så nå har jeg alle bildene mine på telefonen uten å måtte løfte en finger. Fantastisk. Så til dere som har bilder, dytt de opp på en gratis Picasa web konto og sync (picasa desktop appen er forøvrig også genial)! Vær oppmerksom på at det trolig bruker mye data trafikk...

Alt i alt, med disse nye tingene på plass er jeg meget fornøyd med oppdateringen. Telefonen føles som ny.

Dette med auto picasa syncing, er det det nye media gallery du snakker om da eller apk'n far androidhd?

Lenke til kommentar

Har hatt et kjempeproblem med min Milestone de siste dagene. Har netcounter nedlastet fra market for å holde følge med datatrafikken, og nå ser jeg at jeg uten å ha brukt nett på telefonen er oppe i 16.7MB bare i dag. Over 400MB siste uken! Dette er jo helt absurd siden jeg så vidt har brukt nettet, og da bare til enkle mobilsider og facebook.

Bør jeg kontakte OneCall eller er dette noe som skjer med flere Milestones?

Lenke til kommentar

Etter oppdatering til 2.1 sliter jeg med følgende:

- Folk hører meg veldig dårlig under samtaler, lyden kommer og går gjennom samtalen.

- Hver gang jeg trekker ut minijacken skrur mp3-spilleren seg på, ofte to sanger samtidig.

- Dataforbruket var så høyt som 400mb på under en uke, og trekte til og med 16mb en dag jeg IKKE brukte nett på telefonen. OneCall har fortsatt ikke gitt meg spesifikasjoner på hva som har trekt disse dataene.

- Spotify lager bråk/hakking på slutten av hver sang.

- Når jeg skal sette telefonen på lading vil den ofte ikke lade, og jeg må restarte telefonen for at den skal lades.

Andre med lignende erfaringer? Eller har andre problemer?

Lenke til kommentar

Japp. De to første her og. Men det med mikrofonen hadde jeg før oppdateringen, så det er ikke noe nytt... Trodde det var hardware feil egentlig...

Den andre er er kjip bug. Jeg ignorerer det bare ved å ta volumet helt ned. Gidder ikke gå inn i begge music playerene for å slå de av. De går av etter kort tid av seg selv uansett.

Spotify feilen kan du nok fikse ved å slette cashe (fra spotify), og reinstallere spotify. Eventuelt reformatere minnekortet.

Lenke til kommentar

Dere vet at vår amerikanske bror Droid, har mulighet til å overklokes med en custom rom og setCPU. men ikke her i europa med Milestone pga motorola har laget en lås på kernelen til milestone som droid ikke har. men no finnes det en måte å gå forbi den låsen og overkloke cpu, uten customROM osv. alt di trenger er Root accses... så jeg vil gjerne dele denne lenken med dere

http://code.google.com/p/milestone-overclock/

:D enjoy

Lenke til kommentar

Dere vet at vår amerikanske bror Droid, har mulighet til å overklokes med en custom rom og setCPU. men ikke her i europa med Milestone pga motorola har laget en lås på kernelen til milestone som droid ikke har. men no finnes det en måte å gå forbi den låsen og overkloke cpu, uten customROM osv. alt di trenger er Root accses... så jeg vil gjerne dele denne lenken med dere

http://code.google.com/p/milestone-overclock/

:D enjoy

Flott, takk for tipset! Funker som bare det. På 1.2 GHz går det unna i svingene gitt! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...