Gå til innhold

Motorola Milestone / Droid

Apebein

Anbefalte innlegg

Det einaste eg treng å gjere for å få internett på min Milestone med OneCall er å oppretta eit access point med random navn og apn "internet", lar resten være default og det fungera strålande.

Takk, da funket Edge på internett i det minste.. ikke sett noe til 3G enda men..

Gå inn på mobile networks, deretter network operators. Finner du flere alternativer som heter OneCall? Jeg har tre slike på listen min, men kun den ene ga meg 3G.

Og ja, E-symbolet skal være der så lenge du ikke er koblet til WiFi eller 3G.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det einaste eg treng å gjere for å få internett på min Milestone med OneCall er å oppretta eit access point med random navn og apn "internet", lar resten være default og det fungera strålande.

Takk, da funket Edge på internett i det minste.. ikke sett noe til 3G enda men..

Gå inn på mobile networks, deretter network operators. Finner du flere alternativer som heter OneCall? Jeg har tre slike på listen min, men kun den ene ga meg 3G.

Supert! Da har jeg endelig 3G.. Skal ikke være lett.. hehe

Fant forresten et fint program som konverterte video til 800x450 mp4 og som også tillot bildet å bli stretch'et når den havnet på telefonen. Så det ordnet seg også

Lenke til kommentar

Heisann!

Jeg venter på min Milestone i posten og gleder meg som en unge!

Men jeg lurer på en ting. Er det mulig å innstallere norsk språk på den? Om ikke- noen som vet om det vil bli laget i fremtiden? Hadde jo ikke gjort noe, selv om det sikkert går helt fint med engelsk også.

Edit: Er det noen mulighet til å legge inn HTC Sense på telefonen? Eller er Motorola sitt brukergrensesnitt så bra at man ikke vil savne de 7 skjermene fra Sense?

Da milestone ikke selges i Norge er det ikke noe norsk språk til den, tvilsomt at det kommer og.

Ikke hørt om noe Sense til milestone, men OTA oppdateringen for 2.1 er rett rundt hjørnet som gir deg 9 skjermer. Jeg hadde Sense på min HTC Magic, det eneste jeg savner er en widget eller to.

Visst det kjem norsk språk til Android so kan du vel få det til Milestone også?

Lenke til kommentar

hei

har et lite problem når jeg prøver å sende mldinger. vis jeg går direkte inn på new message så får jeg ikke opp kontaktene mine når jeg søker. jeg må gå inn på contacts så send message og får bare send til en kontakt pr gang. hvordan sender jeg flere kontaker på en gang? og hvordan får jeg di opp på message siden?

Takk:)

Lenke til kommentar

Hvilket program bruker dere for å konvertere video til telefonen? Alt jeg har prøvd er så... dårlig. Vil helst kunne velge 10 filer og kjøre igang konvertering for på alle på en gang.

Fant et så er veldig greit på p.bay: OJOsoft Total Video Converter

Kan velge mange filer, og selv velge hvilken oppløsning som det skal konverteres til osv.

Lenke til kommentar

hei

har et lite problem når jeg prøver å sende mldinger. vis jeg går direkte inn på new message så får jeg ikke opp kontaktene mine når jeg søker. jeg må gå inn på contacts så send message og får bare send til en kontakt pr gang. hvordan sender jeg flere kontaker på en gang? og hvordan får jeg di opp på message siden?

Takk:)

New Message -> Skriv inn de to første bokstavene i navnet til en du vil sende til, velg, og repeat.

Lenke til kommentar

Har et ganske så irriterende problem i google talk, mine meldinger kommer alltid på bunnen når det sendes noen raske meldinger frem og tilbake med en annen, noen andre som har dette, eventuelt funnet en måte å fikse det på?

Kan ikke huske at dette var er problem noen uker tilbake. Går nesten ikke å bruke gtalk da jeg må scrolle opp for å lese hva han andre har skrevet hele tiden, veldig lett å ikke få meg seg meldinger.. Har sett i settings men ser ikke noen instillinger som kan har aktivert det som skjer.

Lenke til kommentar

Det er fordi kl på tlf din er ulik den gTalk bruker, har sjølv samme problem. Kjempe irriterande.

Marius_ev: Hmm, ser ut til at eg ikkje har 3G likavel. Har ikkje lagt merke til det før men eg har berre edge(av og til viser det ein H i staden for E på "internett" ikonet). Eg har hatt 3G der i andre bya, men aldri i Oslo. Trur du eit simkort bytte kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Ville bare informere om at hvis man laster ned Motorola Software Update, så får man Android2.1 uten å miste noen apps/kontakter, osv osv. Gjorde det nå nettopp, og har fått Version 2.1update1 på plass. Easy peasy.

Softare Update: http://direct.motorola.com/ENG/SoftwareUpdateSummary.asp?country=GBR&language=ENG&web_page_name=SUPPORT&strCarrierId=&strPhone=MILESTONE&strCable=Micro%20USB%20Data%20Cable&strURL=No%20URL

Lenke til kommentar

Ville bare informere om at hvis man laster ned Motorola Software Update, så får man Android2.1 uten å miste noen apps/kontakter, osv osv. Gjorde det nå nettopp, og har fått Version 2.1update1 på plass. Easy peasy.

Softare Update: http://direct.motorola.com/ENG/SoftwareUpdateSummary.asp?country=GBR&language=ENG&web_page_name=SUPPORT&strCarrierId=&strPhone=MILESTONE&strCable=Micro%20USB%20Data%20Cable&strURL=No%20URL

Inneholder denne oppdateringen alle de samme oppdateringene vi vil få gjennom den "offisielle" 2.1 oppdateringen som kommer neste uke? Ifølge Moto vil 2.1 komme til Tyskland og UK neste uke, og for de fleste nordmenn er det jo lanseringen i England som betyr noe.

Lenke til kommentar

Vet noen om det er mulig å bruke den norske ordboken når man skriver på det fysiske tastaturet? Altså at den retter opp ordene når du f.eks. skriver "Når" eller "Soke" så kommer det opp "Når" og "Søke"? Hadde vært veldig greit.

Om ikke er det virtuelle tastaturet helt klart å foretrekke..

Lenke til kommentar

Det er fordi kl på tlf din er ulik den gTalk bruker, har sjølv samme problem. Kjempe irriterande.

Marius_ev: Hmm, ser ut til at eg ikkje har 3G likavel. Har ikkje lagt merke til det før men eg har berre edge(av og til viser det ein H i staden for E på "internett" ikonet). Eg har hatt 3G der i andre bya, men aldri i Oslo. Trur du eit simkort bytte kan hjelpe?

Prøvd det som Apebein beskriver her?

Lenke til kommentar

Med manuell, så mener du roote telefonen osv?

Trodde det var sist uke den skule komme og var utsatt til denne uken.. men mulig jeg har missforstått.. uansett er den nok rett rundt hjørnet :)

Andre som syns wifi'en er ganske ustabil? klarer liksom aldri å holde seg tilkoblet i lengre perioder, og andre ganger så sliter den veldig med å finne nettverkene. må skru av og på mange ganger for å få kontakt.

Lenke til kommentar

Med manuell så mener jeg ved hjelp av Motorola sin oppdateringsprogramvare (via PC -> USB). Mener hverfall jeg har lest det.

Wifi fungerer veldig bra for meg. Det er noen ganger den bruker litt tid (ca 15 sek som er litt annoying når du venter på den) etter jeg har aktivert wifi, før den kobler seg opp på et predefinert nettverk automatisk (noe som ender med at jeg kobler den til manuelt). Andre ganger kobler den opp med en gang. Ellers har jeg ikke opplevd noen problemer.

Lenke til kommentar

Tror du har misforstått, vi snakker her om Android 2.1, ikke 2.0.1 som du får fra denne linken din. Den har vel vært på markedet i månedsvis.

Nope. Jeg fikk 2.1 av å laste ned det programmet og kjøre en update. Settings -> About phone -> Firmware version -> 2.1-update1

Og på den måten beholdte jeg alt av software og instillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...